Натурално смути от маруля и киви за отслабване

Ако искате да свалите няколко килограма и търсите най-доброто за себе се, опитайте това натурално смути от маруля и киви. Сигурни сме, че ще ви помогне в процеса на отслабване!
Натурално смути от маруля и киви за отслабване

Последна актуализация: 09 февруари, 2019

Една от най-важните храни, когато се опитвате да отслабвате е маруля, защото калориите, които съдържа, са много малко. От друга страна, тя предлага големи количества витамини и минерали, които са от съществено значение за правилното цялостно функциониране на организма. Марулята съдържа големи количества вода и осигурява засищане или усещане за удовлетвореност, което пречи да ядете повече, отколкото трябва.

Сортът, който е най-препоръчителен за хора на диета за отслабване, се  нарича маруля Ромен, тъй като той предоставя безброй ползи за здравето. В тази статия ще ви представим рецептата за вкусно смути от маруля и киви, което ще даде страхотен старт на програмата за отслабване.

Свойства за отслабване на марулята

Марулята, особено вида Ромен, е едно от най-добрите допълнения към ежедневната диета, за да отслабнете много по-бързо и по-сигурно, тъй като една добра порция марули съдържа само 17 калории. С други думи, тя помага да отслабнете, защото може да ядете много от нея, без да консумирате много калории.

Голямото количество вода и хранителни влакна ви карат да изпитвате страхотното чувство на удовлетворение, когато я ядете. Това позволява да приемате само това, от което тялото наистина се нуждае и което помага да се отървете от излишните килограми.

Сред най-важните хранителни вещества на марулята ще откриете: витамин А, С и К. Тя също съдържа някои от групата В като В1, В2, В3, В5 и В6, минерали като мед, калций, магнезий, натрий, калий, цинк, желязо, селен и фосфор.

Защо марулята е толкова полезна?

Натурално смути с маруля за отслабване

  • Марулята съдържа големи количества фибри. което, освен че помага много да отслабнете, поддържа правилното функциониране на храносмилателната система и предотвратява появата на запек.
  • Марулята също е чудесен естествен диуретик. Тя помага в борбата със задържане на течности и елиминиране на токсините от тялото, което е от полза за хората, страдащи от затлъстяване.
  • Марулята е храна, която ви помага да се чувствате сити. Тя е пречистващо средство и диуретик, подпомага изгарянето на мазнини и понижава нивата на холестерол и триглицериди.

Не забравяйте, че можете да приготвите голямо разнообразие от салати с марули. Комбинирайте ги с плодове, зеленчуци или и двете – всички варианти са много вкусни. Днес ще разгледаме варианта смути от маруля и киви вместо салата.

Рецепта: Смути от маруля и киви за отслабване

Смути с маруля и киви за отслабване

Съставки:

  • 2 бр. киви
  • 5 листа спанак
  • 5 листа от маруля
  • 1 супена лъжица пчелен мед

Приготовление:

  • Измийте добре кивито, марулята и спанака.
  • Обелете кивито, нарежете го наполовина и го сложете в блендера заедно с листата от маруля, спанака и меда.
  • Смесете всичко добре и сервирайте в голяма чаша.
  • Ако желаете, можете да прецедите сока, преди да го изпиете.

Едно последно уточнение: Марулята Ромен не е непременно единственият вид, който можете да ползвате. Всички сортове маруля са подходящи и съдържат хранителни вещества, които са от полза за тялото. Видът Ромен обаче ги съдържа в по-големи количества.

Може да ви заинтересува ...
Зеленчуци при диетите за oтслабване
Здраве и КрасотаПрочетете го в Здраве и Красота
Зеленчуци при диетите за oтслабване

Всички зеленчуци са от съществено значение при диетите за отслабване и поддържане на идеалното тегло, а някои от тях дори помагат да отслабнете по-...



  • Santamaria, P. (2006). Nitrate in vegetables: Toxicity, content, intake and EC regulation. Journal of the Science of Food and Agriculture. https://doi.org/10.1002/jsfa.2351
  • Harmanescu, M., Alda, L. M., Bordean, D. M., Gogoasa, I., & Gergen, I. (2011). Heavy metals health risk assessment for population via consumption of vegetables grown in old mining area; a case study: Banat County, Romania. Chemistry Central Journal. https://doi.org/10.1186/1752-153X-5-64
  • Van der Velden, U., Kuzmanova, D., & Chapple, I. L. C. (2011). Micronutritional approaches to periodontal therapy. Journal of Clinical Periodontology. https://doi.org/10.1111/j.1600-051X.2010.01663.x
  • Fundación Española de la Nutrición. Lechuga. http://www.fen.org.es/mercadoFen/pdfs/lechuga.pdf
  • World J Gastroenterol. 2012 Dec 28; 18(48): 7378–7383. Published online 2012 Dec 28. Effect of dietary fiber on constipation: A meta analysis. doi: 10.3748/wjg.v18.i48.7378
  • Curr Top Med Chem. 2011;11(14):1811-20. Antioxidant and ‘natural protective’ properties of kiwifruit. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21506926