Трикове за борба със сънната апнея

29.01.2019
Знаете ли, че пеенето може да ви помогне при този проблем? Вижте и други методи!

Сънната апнея е разстройство, което пречи да дишате, докато спите. Дишането може да спре от една до няколко секунди веднъж или няколко пъти през нощта.

Това е често срещан проблем за тези, които страдат от астма или респираторни проблеми.

Както можете да си представите, това може да доведе до различни здравословни проблеми.

Понякога може да се случи 30 или повече пъти в час. Въпреки това, след почивката дишането се нормализира. Понякога то се връща със силно хъркане или звук сякаш някой се задушава.

За съжаление сънната апнея може да безпокои партньора ви и семейството ви, докато спите.

В тази статия искаме да ви разкрием някои трикове, чрез които да избегнете или да намалите ефектите от това състояние.

Трикове за борба със сънната апнея

Създайте си график за сън

Най-честият начин за лечение на апнея е да си изградите график за сън. Уверете се, че предвиждате достатъчно време и бъдете последователни в това.

Това позволява на тялото да влезе в „по-леко“ състояние на почивка. Не забравяйте, че ако не сте постоянни или не спите удобно, има по-голяма вероятност да страдате от мускулни нарушения и проблеми с дишането.

Опитайте да си набавяте здрав сън от 7 до 8 часа и си създайте режим.

Отслабнете

Трикове за борба със сънната апнея: отслабнете

Затлъстяването е тясно свързано със сънната апнея. Това е така, защото тялото е претоварено с ненужна телесна маса.

Мазнините се натрупват в гърлото и врата. Това е опасно, защото блокира дихателните пътища. Това причинява хъркане и спира правилното функциониране на дробовете.

Най-доброто нещо, което трябва да направите, е да работите върху вашата диета. Трябва да включвате натурални храни и да се стремите да се упражнявате колкото е възможно повече.

Този процес на отслабване изисква усилие, особено ако сте имали лоши навици за дълго време. Поради това е по-добре да започнете да ги променяте малко по малко.

Вижте и: Дневно разписание за отслабване

Спете на една страна

Когато спите с лице нагоре, е много по-трудно дихателна система да разреши проблемите със сънната апнея. Това води до блокирани въздушни канали.

Езикът и меките тъкани в гърлото естествено се отпускат. Ако спите по гръб, те се отпускат в задната част на устата. Това блокира въздушния канал и причинява хъркане.

За да спите на една страна, поставете възглавница между коленете си, докато спите. Това ще ви предпази от несъзнателна смяна на позата и е по-добре за гърба.

Важно е винаги да избягвате да спите по гръб или корем. Тези две пози причиняват прекъсване на съня. Освен това ще хъркате дори още повече.

Правете редовно упражнения

Трикове за борба със сънната апнея: правете редовно упражнения

Както казахме, намаляването на теглото е важно, за да избегнете сънната апнея. За да постигнете това трябва да се упражнявате често и редовно.

Също така, непрекъснатите упражнения укрепват дихателните пътища.

Ако това не е достатъчно, когато направите упражненията част от деня си, помагате на тялото да почива по-дълго.

Това означава, че когато се опитате да заспите, ще успеете много по-лесно.

Препоръчваме: 5 упражнения за разтягане и облекчаване на болката в гърба по естествен начин

Уверете се, че си набавяте достатъчно магнезий

Сънната апнея засяга основно мускулите в горната част на гърлото. Това означава, че трябва да сте сигурни, че те могат да вършат работата си.

Магнезият е основен минерал, който директно засяга мускулите на цялото тяло. Поради това трябва да сте сигурни, че имате нужното количество.

Може да приемате магнезиеви добавки или храни като:

  • Листни зелени зеленчуци
  • Банани
  • Боб
  • Авокадо
  • Различни видове ядки и семена

Нашата препоръка е да ядете достатъчно храни, които са богати на магнезий. Това е най-добрият вариант да останете здрави, без да се налага да харчите твърде много за хапчета.

Стойте далеч от тютюна

 Трикове за борба със сънната апнея: не пушете

Пушенето е една от основните причини за сънната апнея. Това е особено вярно в случая на обструктивна сънна апнея. Химичните вещества от тютюнопушенето или тютюнопроизводството причиняват свиване, възпаление и дразнене в дихателните пътища.

Ако искате да спрете хъркането, спирането на пушенето трябва да бъде едно от първите неща.

Най-доброто нещо е да избягвате цигарите и тютюнът във всичките му форми. Ако наистина трябва да имате нещо в устата си, опитайте електронни цигари.

Пейте

Може би не очаквахте този съвет. Пеенето укрепва меките тъкани в небцето и гърлото.

Чрез увеличаване на мускулния контрол в тези области намалявате вероятността за блокиране на дихателните пътища. В края на краищата това се случва поради липсата на слаби мускули.

Сега, когато знаете това, пейте от време на време. Няма значение дали имате добър глас. Единственото нещо, което трябва да направите, е да изберете любимата си песен и да пеете под душа.

Също така, запомнете че пеенето помага да се отървете от стреса!