Как да се храним по часове през деня, за да отслабнем

· 13.03.2017
Стриктно спазвайте часовете между 12 и 13 за обяд.

Как трябва да се храним през деня, за да отслабнем? Задавали сте си този въпрос, нали?

Когато търсим здравословен начин, за да отслабнем, дисциплината трябва да бъде наш основен приоритет.Тъй като постоянството е от ключово значение за постигане на резултати във всяко едно начинание. Първо, обърнете внимание на количеството храна, която консумирате през целия ден. Диетата, съчетана с упражнения, увеличава положителните ефекти върху тялото ви. Трябва да отбележим, че упражненията и практикуването на различни спортове са важни за нашите тела, които са биологично проектирани за висока производителност. Знаете, че нашите предци – бързи и атлетични, са били в  състояние да се борят за най-добрата плячка. Тези черти са се развивали още повече във всяко едно поколение.

Има ежедневни дейности, които стимулират загуба на тегло. Тренировките вечер ускоряват метаболизма, като ни помагат да отслабнем за по-кратко време. Най-важното нещо е да запомните, че трябва да се упражнявате най-малко три пъти седмично в продължение на минимум 30 минути за поддържане на здравето и жизнеността на организма.

Дали това е през деня или вечер – знаем, че е важно да не го пропускаме. Това стимулира обмяната на веществата и изгарянето на калориите, които сме консумирали. Бягането или карането на велосипед в продължение на 20 минути ще подобрят много кръвообращението и ще ускорят изхвърлянето на токсините.

Дневен режим на хранене по часове

Добра идея е да си направите план за отслабване, защото е трудно да спазвате ефикасна диета, когато не ви е ясно как трябва да се храните. Освен това трябва да се вземат под внимание и самите ястия. Балансираната диета е от полза за тялото, като ни помага естествено да  контролираме теглото си. Диетолозите препоръчват следната програма на хранене през деня:

  • 6:00-7:00

Консумирайте течности, за да стимулирате храносмилането и останалата част от тялото след спокойния сън през нощта. Насладете се на напитки като кафе, плодови сокове и вода – за предпочитане студени.

пиенето на течности е важно, ако искаме да отслабнем

  • 8:00-9:00

По това време на деня телата ни се нуждаят от значително количество енергия, който си набавяме от закуската. Калориите, консумирани по време на закуска определят нивата на енергия за останалата част от сутринта и деня. Закуската трябва да включва:

Мляко и млечните продукти: Сирене, мляко, масло и кисело мляко

Въглехидрати: Хляб, зърнени продукти като питки

Протеини: Яйца, месо и зърна

Прочетете и: Защо трябва да ядете често яйца

  • 11:00

Яжте нещо леко като плодове или бисквити.

плодовете са полезни и необходими, ако искаме да отслабнем

  • 12:00-13:00

Обядвайте стриктно по време на тези часове. Оказва се, че това е най-доброто време за организма да си набави необходимите му хранителни вещества. Знаем, че тялото има биологичен часовник. Учените са установили, че организмът преработва хранителните вещества по-добре по това време на деня. Обядът трябва да се състои от две въглехидратни ястия като ориз или хлебни изделия и протеини като месо. Нужни са и храни като салата, които да ви снабдят с витамини и минерали, с които да „захраните“ различните системи в организма и да оптимизирате функционирането им.

  • 15:00-16:00

За предпочитане е да се яде нещо от рода на млякото и млечните продукти. Овесените ядки също са добра алтернатива. Високото им съдържание на хранителни вещества осигурява на организма достатъчно енергия. Това е подходящо време от деня и за яденето на плодове и салати.

овесените ядки ще ни помогнат да отслабнем

Вижте и: Как да направим закуската по-здравословна

  • 18:00-19:00

Вечерята трябва да включва зърнени храни и други продукти от този вид, които  могат да бъдат придружени с парченца плодове и мед. Бисквити и конфитюри също могат да бъдат консумирани по това време на деня.

  • 21:00-22:00

Яжте лека закуска преди лягане – няколко фъстъка или бадема, една ябълка или малко плодове като грозде, защото храносмилателната система остава активна през нощта, освобождавайки  храносмилателни сокове и ензими, които могат да причинят язва и гастрит.

Не забравяйте, че организмът ни трябва винаги да е добре хидратиран, за да отслабнем!

Ключов момент в диетата е тялото да бъде винаги добре хидратирано. Системите на тялото и двигателни ни функции зависят от оптималното ниво на хидратация на организма.

  • Greig, E. (2014). Weight loss. In Acute Medicine: A Symptom-Based Approach. https://doi.org/10.1007/9781139600354.069
  • WHO. (2015). WHO | Healthy diet. https://doi.org/10.4158/EP161365.GL
  • Kennedy, E. T., Ohls, J., Carlson, S., & Fleming, K. (1995). The Healthy Eating Index. Journal of the American Dietetic Association. https://doi.org/10.1016/S0002-8223(95)00300-2