Природни лечения за сънна апнея

21.07.2019
Най-добрите масла за спокойствие през нощта са лайка, лавандула и иглика, коренът от валериан ще прогони кошмарите

Сънна апнея е състояние, което засяга нормалната функция на дишането по време на сън. Мъжете са склонни да страдат от сънна апнея по-често от жените.

Това кошмарно състояние се смята за „сериозно“, защото спира притока на кислород към различни части на тялото, докато тялото почива. Съществуват редица причини за сънна апнея и типичните й симптоми са прекъснато дишане, хъркане, задушаване и ходене по време на сън. Научете повече за природните лечения за сънна апнея в следната статия.

Сънна апнея: запознаване с проблема

Това състояние засяга нормалната функция на дишането, докато спим; то може да предизвика повърхностно дишане или кратки прекъсвания в нормалния въздушен поток, които продължават между 15 и 20 секунди.

Сънната апнея пречи на хората да спят спокойно през нощта, като води до много лек сън или кошмари и не позволява на тялото напълно да възстанови силите си. Това намалява нивата на енергия, понижава производителността, води до лошо настроение, раздразнителност и намалено (само)осъзнаване.

Ако състоянието не се лекува правилно, може да доведе до сънливост през деня, забавени рефлекси и излагане на по-висок риск от инциденти. Освен това сънната апнея причинява проблеми като затлъстяване, хипертония, диабет и сърдечно-съдови заболявания.

Симптомите на болестта могат да бъдат трудни за определяне, тъй като се проявяват през нощта, докато спим. Само някой от семейството или вашият партньор може да регистрира някои промени в съня ви, ако страдате от това заболяване.

симптоми на сънна апнея

Ето списък на някои от признаците, които може да са знак, че сте засегнати от този проблем:

  • Прекъснато дишане.
  • Много силно хъркане.
  • Задавяне или хрипове.
  • Сънливост през деня.
  • Неспокоен сън.
  • Чувство на задух, когато се събуждате през нощта.
  • Често ходене до тоалетната много рано сутрин.
  • Събуждане с пресъхнала уста или гърло.
  • Сутрешно главоболие.
  • Невъзможност за концентрация по време на работа.
  • Промени в настроението.
  • Раздразнителност.
  • Депресия.
  • Спане в странни позиции.
  • Прекомерно изпотяване през нощта.
  • Кошмари.
  • Дишане през устата.
  • Лошо качество на съня.

Някои рискови фактори, които могат да провокират сънна апнея, са: тютюнопушене, прекомерна консумация на алкохол, затлъстяване, подути сливици или език, запушен нос или фамилна анамнеза. Освен това, както вече казахме, мъжете са склонни да страдат от този проблем по-често, отколкото жените.

Навици, лечебни средства и съвети за лечение на сънна апнея

Съществуват две основни пози за спане, на които трябва да обърнете внимание:

На една страна

Спането на една страна, независимо дали е надясно или наляво, позволява в белите дробове да влезе повече въздух. Обратното се случва, когато спите по корем или по гръб. Разбира се, невъзможно е да следите позата си по време на сън, затова опитайте да си помогнете, като поставите голяма възглавница под гърба си или да спите срещу стената, за да останете на една страна.

Друг трик, който да опитате, е да зашиете или завържете малък предмет на гърба или гърдите на пижамата си, който да ви пречи, когато се обърнете по корем или по гръб – така ще се събудите, за да смените позата.

Спане

Повдигнете главата си

Използвайте повече от една възглавница, за да повдигнете нивото на главата над нормалната й височина – това ще подобри дишането през нощта. Ако смятате, че тази поза не е много удобна, можете да увеличите височината на възглавниците малко по малко. Уверете се, че гърдите също са повдигнати. Ако скоро ще купувате ново легло, вземете такова с различни накланящи се части. Друга алтернатива е да сложите нещо под предните крака на леглото, така че да е под ъгъл. Много експерти смятат, че това е още по-ефикасно, отколкото използването на възглавници.

Други съвети за лечение на сънна апнея включват:

Отслабнете

Наднорменото тегло може да влоши симптомите на сънна апнея. Започнете с по-здравословен режим на хранене, правете физически упражнения най-малко 2 пъти седмично, яжте повече плодове и зеленчуци, избягвайте пържените храни, захар и мазнини и пийте 2 литра вода на ден. Отслабването значително ще подобри симптомите и ще позволи да отворите дихателните пътища.

Вижте още: Ефикасна ли е диетата на Дюкан при хората с наднормено тегло?

Спрете тютюнопушенето

Цигарите са друг фактор, който влошава сънната апнея. Пушенето предизвиква натрупване на течности в гърлото, а това може да доведе до подуване на горната част на дихателните пътища. Плюс това, отказването от тютюнопушенето ще има големи ползи за цялостното здраве.

Апнея

Избягвайте консумацията на алкохол

Алкохолните напитки, точно като успокоителните, отпускат мускулите на гърлото, като по този начин променят предназначението си. Препоръчваме също да избягвате прекомерната консумация на кофеин през деня, но най-вече късно през деня, тъй като това може да попречи на нормалния ритъм на съня.

Избягвайте обилните вечери

Заспиването с пълен корем може да има отрицателно влияние върху почивката. В допълнение, това засяга количеството въздух, което влиза в белите дробове.

Искате ли да научите повече? Вечери, които стимулират горенето на мазнини

Природни лечебни средства за сънна апнея

Добър сън

Корен от валериан

Тази билка се използва като помощник за отпускане на тялото и за по-добър сън, което подобрява качеството му. Тя е идеална за хора, които страдат от безсъние или кошмари, дължащи се на сънна апнея.

Етерични масла

Най-добрите масла за по-спокоен сън са лайка, лавандула и иглика. Игликата облекчава възпалението на дихателните пътища. Може да я прилагате върху слепоочията с лек масаж или чрез дифузер, за да разпространите аромата й в цялата спалня. Ако имате запушен нос и искате да се справите с този проблем, съветваме ви да използвате евкалиптово масло. Добавете няколко капки към съд с вряща вода и дишайте изпаренията.