Превъзмогването на смъртта на любим човек: 5 ефективни съвета

03 Юли, 2020
Първата стъпка е да приемете, че вашия партньор е починал и да си дадете време за скърбене. В тази статия, открийте пет съвета, които ще ви помогнат да се справите със смъртта на вашия партньор.

Когато вашия партньор умре, не само трябва да кажете сбогом на един много специален човек във вашия живот. Също трябва да кажете сбогом на вашето минало, настояще и бъдеще заедно. Трябва да кажете сбогом на вашия план за живота, общи проекти, незабравими преживявания, специални моменти и спомени, между другото. Превъзмогването на смъртта не е лесно. Трябва ви време да скърбите, и ще бъде болезнено. Обаче, е важно да превъзмогнете смъртта на вашия партньор, защото животът ви продължава.

Превъзмогването на смъртта на вашия партньор

Как можете да превъзмогете смъртта на любим човек? Как можете да превъзмогнете смъртта на вашия партньор, вашия приятел, вашия любим и вашия другар? Въпреки че изглежда невъзможно, то не е.

Всеки човек е различен и се справя различно със загубата и мъката. Обаче, истината е, че определени насоки и техники могат да ви помогнат да превъзмогнете смъртта на вашия партньор по по-здравословен начин.

Неизбежно, трябва да имате предвид, че трябва да затворите раната. Иначе, няма да можете да скърбите подобаващо, което може да създаде бъдещи проблеми като фобии, страхове, несигурност и неспособност да правите компромиси, между другото.

Превъзмогването на смъртта на любим човек: време и търпение

Превъзмогването на смъртта: снимка на страдащ мъж

Всеки човек скърби по различен начин. Някои хора скърбят за по-дълго време от другите.

Тъгата е физическа, емоционална и социална реакция към смъртта на обичан човек. В зависимост от всеки човек, реакцията ще бъде повече или по-малко силна, ще има едни характеристики или други и ще отнеме повече или по-малко време.

Обаче, време е винаги нужно. Това означава, че трябва да си дадете време, трябва да разберете, че това което е станало, не е лесно и трябва също да разберете, че трябва да сте добър със себе си.

Помнете, че скърбенето е задължително- макар и трудно преживяване. Следователно, трябва да разберете, че ще има болка и рана, която трябва да оздравее. Трябва да сте добри със себе си и да си дадете нужното време за заздравяване. Трябва да изпитате болката и тъгата.

По това отношение, тук са различните неща, които трябва да правите за да оздравеете:

  • Приемете загубата.
  • Страдайте за това.
  • Свикнете с вашия нов живот без починалия човек.
  • Откъснете се от енергията на починалия човек (говорете за него нормално, поддържайте нормални приятелства, научете се да обичате отново, свързвайте се с другите и т.н.)

Освен това, специалистите твърдят, че скърбенето обикновено продължава приблизително 18 месеца. Ако вашата тъга и болка са прекалено много за вас да понесете след този период, трябва да се наложи да потърсите помощ от специалист. Обаче, както казахме отгоре, всеки е различен.

Вижте също: 6 съвета за преодоляване на скръбта

Превъзмогването на смъртта: Не се страхувайте да говорите за него или нея

Трябва да продължите вашия нормален начин на живот. Трябва да продължите напред от това, което се е случило и да се концентрирате върху факта, че имате друга съдба сега. Обаче, починалият човек е запълнил вашето сърце, дни и часове. Освен това, той винаги ще е част от вашите спомени.

Следователно, въпреки че ще е болезнено през първите няколко месеца, постепенно ще трябва да пренесете паметта на починалия ви партньор във вашата лична история. Той винаги ще бъде част от вашия живот и от това кой сте вие.

Освен това, говорете за вашите емоции и за този специален човек, който не е вече тук. Говорете за това как са били, какво сте правили заедно и преживяванията, които сте споделяли. Ще ви помогне да преодолеете загубата.

Представете си новото бъдеще след смъртта на вашия партньор

Снимка на ръце на жена и на мъж

Приемете този нов етап от вашия живот, като си представите вашето бъдеще и вашите цели, и да помните, че това го правите за вашия любим човек.

Смъртта е неизбежна. Няма нищо, което да не можете да направите относно това. Следователно, единственият избор е да го приемете рано или късно.

Обаче, както споменахме отгоре, проблемът със превъзмогването на смъртта на вашия партньор е това, че заедно с човека, който сте обичали, вашите мечти, очаквания, планове и години заедно може също да са умрели заедно с него. Това ви кара да обмислите всичко, което сте си мислили за вашето бъдеще и да си го представите по изцяло различен начин.

Следователно, за да можете да превъзмогнете смъртта на вашия любим човек, трябва да можете да си представите това ново бъдеще. За да направите това, не трябва да си представяте останалата част от вашия живот по един или друг начин. Можете да започнете с краткотрайните цели и постепенно да пристъпвате към бъдещето.

Вижте също: Забравете за болката и започнете отначало

Постепенно продължавайте да правите нещата, които обичате

По време на първите месеци от скърбенето, идеята за извършването на дейности, които сте правили с вашия покоен партньор, може да бъде изключително болезнена. Именно, мъката и тъгата ще накарат тези дейности, които сте обичали, да изглеждат болезнени.

Обаче, трябва постепенно да започнете да правите нещата, които ви карат да се чувствате живи. Трябва да можете да изпитвате удоволствие отново когато правите нещата, които винаги сте обичали да правите и са ви карали да се чувствате добре.

В този смисъл, трябва постепенно да разберете, че няма да е същото без вашия партньор. Обаче, помнете, че можете да се наслаждавате на тези дейности отново и те дори могат да ви накарат да се почувствате по-добре. Също така, трябва постепенно да пренесете паметта на човека, който сте загубили в дейностите, които обичате.

Имате правото и задължението да се наслаждавате на живота отново.

Потърсете помощ от специалист, ако се налага

Жена на терапия при лекар

Психологическата терапия ще ви помогне да се справите с вашите емоции по време на периода на тъгуване, като ви упътва да намерите начин по-лесно.

Въпреки че опитвате, може все още да е наистина трудно вие да приемете или превъзмогнете тъгата върху вашия партньор. Освен това, не се колебайте да потърсите помощ от специалист, за да се справите с това. Сеансите за тъгуване могат да ви помогнат да превъзмогнете загубата и да можете да продължите вашия нормален начин на живот.

Накрая, помнете, че скърбенето е нормален и задължителен процес, който е болезнен и не е лесен за превъзмогване. Имайте това предвид и си дайте време и търпение да приемете загубата, да скърбите и постепенно да пренесете това, което е станало във вашата лична история и евентуално да превъзмогнете загубата.

  • Francisco, J. (2017). Terapia de duelo: cómo afrontar el adiós. Retrieved May 17, 2019, from https://lamenteesmaravillosa.com/terapia-de-duelo-afrontar-adios-2/
  • Sanz Ortiz, J. (n.d.). El duelo al perder a la pareja. Santander. Retrieved from http://www.seom.org/seomcms/images/stories/recursos/sociosyprofs/documentacion/manuales/duelo/duelo10.pdf