Отслабване с храни с отрицателни калории

29.01.2016
Опитайте да създадете балансирана диета, която да включва всички необходими храни за правилното функциониране на тялото.

Може би ще си помислите, че „храни с отрицателни калории“ е нещо нездравословно, тъй като сме свикнали да възприемаме отрицателното обезателно като лошо. Въпреки това, в този случай ще се натъкнете точно на обратното, защото този вид храни могат да помогнат да отслабнете здравословно, без да ограничават количеството калории, необходими на тялото всеки ден.

Какво представлява балансът на отрицателните калории

В действителност не съществуват храни с отрицателни калории. Калориите са физическа единица, която никога не може да бъде отрицателна. Въпреки това, терминът „храни с отрицателни калории“ се отнася за тези храни, чиито калорийни нива са достатъчно ниски. Те осигурят нужната енергия и да подпомагат процеса на храносмилане, водейки в същото време до отслабване.

Например, пиенето на вода определено влиза в графата „консумация на храни с отрицателни калории“. Тя не съдържа калории и за да я обработи, тялото не трябва да използва енергия.

Повечето плодове са храни с отрицателни калории

Съществуват много малко „храни с отрицателни калории“. Въпреки че ще ви дадем списък с тях по-долу, истината е, че организмът изгаря повече калории, отколкото получава при тяхното усвояване. А когато остане нещо, количеството на калории е незначително. Разбира се, трябва да имате предвид, че тялото използва енергия от самия факт, че е живо и диша. Поради тази причина много от тези храни са толкова ефикасни, че могат да помогнат, дори когато не правите нищо.

Вижте също: 7 изпълващи с енергия храни, които не трябва да пропускате

Какви предпазни мерки трябва да приемате по време на консумиране на храни с отрицателни калории, за да отслабнете?

Възможно е да се изкушите да хапвате само храни с отрицателни калории, за да постигнете целта си и се отървете от излишното тегло. Това обаче е изключително грешен подход. Липсата на енергия и хранителни вещества ще предизвика недохранване. Опитайте да създадете балансирана диета, която да включва и други необходими храни за правилното функциониране на тялото.

Детоксикация с храни с отрицателни калории

Детоксикация с храни с отрицателни калории

Един от най-здравословните начини да се възползвате от предимствата на храни с отрицателни калории за отслабване се състои в извършване на детоксикация.

Може да я правите за 2 или 3 поредни дни, когато усещате че тялото се нуждае от това за да поднови силите си. Въпреки това, добра идея е също да включвате тези храни редовно в диетата си, за да се възползвате от многобройните им свойства.

Какво не трябва да правите с храните с отрицателни калории

За да подкрепите диетата за отслабване с храни с отрицателни калории, не е нужно да следвате нещо конкретно много стриктно. Просто имайте предвид следните препоръки:

  • Избягвайте да консумирате тези храни в излишък, тъй като съставките им в големи количества могат да имат отрицателно въздействие върху здравето.
  • Не прекарвайте целия ден в ядене. Определете за това 5 или 6 пъти на ден и включвайте повече от тези храни по време на детоксикация за 2 или 3 дни.
  • Опитайте да ядете сурови храни, така че да можете да се възползвате от техните свойства максимално добре.
  • Когато правите детоксикация, много е важно да следвате стабилна и балансирана диета.

Препоръчителни храни с отрицателни калории

  • Зеленчуци: аспержи, зелен фасул, водорасли, брюкселско зеле, зеле, моркови, карфиол, целина, репички, краставици, грах, китайско зеле, праз, маруля, цикория, спанак, домати.
  • Плодове: ябълки, боровинки, червени боровинки, грейпфрут, лимон, лайм, малина.
  • Подправки и билки: канела, карамфил, чили, кориандър, ленено семе, чесън, джинджифил, лук, магданоз.

Прочетете и това: Най-добрите зеленчуци за отслабване

Други предимства на храни с отрицателни калории

  • Активират метаболизма.
  • Контролират нивото на кръвната захар.
  • Увеличават нивата на енергия.
  • Подобряват храносмилането и допринасят за прочистване на дебелото черво.
  • Помагат за прочистване на черния дроб.
  • Борят се със задържането на течностите и намаляват подуването на корема.
  • Намаляват нивата на холестерол в кръвта.
  • Допринасят за добрия вид на косата, кожата и здравето на ноктите.
  • Помагат за подобряване на концентрацията.
  • Някои от тях са препоръчителни за предотвратяване и намаляване на стрес, тревожност и депресия.

National Center for Chronic Disease Prevention and Health Promotion. CDC. (2015). Can eating fruits and vegetables help people to manage their weight? Research to Practice Series. https://doi.org/10.1186/1743-7075-3-7