Научете за антикоагулантното действие на чесъна

25.11.2019
Благодарение на съставките си, чесънът може да блокира натрупването на тромбоцити и така да предотврати проблемите със съсирването на кръвта. За да се възползвате от антикоагулантното действие на чесъна трябва да го консумирате в сурово състояние.

Знаете ли нещо за антикоагулантното действие на чесъна?

Независимо дали ви се вярва или не, чесънът притежава мощно антикоагулантно действие, подобно на този тип лекарства, но без страничните им ефекти.

Поради тази причина той може да се превърне в отлично натурално средство за предотвратяване и лечение на редица сърдечно-съдови проблеми. Научете за антикоагулантното и полезно за здравето действие на чесъна от следващите редове!

Освен това ще споделим с вас най-добрите начини за включването му в менюто ви.

Полезните за здравето качества на чесънаЧесънът крие редица полезни за здравето качества като антикоагулантното си действие

Чесънът е лечебно растение консумирано от древността. Принадлежи към семейството на лука и праза, с които има сходни лечебни качества.

Отличава се със силната си миризма и вкус, затова се използва като подправка в много рецепти.

  • Алицинът, който се съдържа в чесъна, е богат на серна съставка, придаваща аромата и силните му лечебни качества.
  • Този зеленчук е богат на витамини A, B комплекс, C и E, както и на минерали като манган, селен, калций и желязо.

Прочетете и: Как сами да си отгледате чесън у дома

Антикоагулантното действие на чесъна

Серните съставки на чесъна, ajoene и алицин, са известни със способността си да блокират струпването на тромбоцити. Затова те предотвратяват образуването на кръвни съсиреци.

Ето защо консумацията на чесън може да ви осигури същия резултат както приема на антикоагулантни лекарства.

Важно е да отбележим, че тези качества са по-силни в суровия чесън, но ги откриваме и при сготвения такъв – печен или сварен, както и в чесъна на прах.

  • Независимо от всичко, трябва да се консултирате с лекар, ако искате да приемате чесъна като терапевтично средство, особено ако пиете лекарства.
  • Трябва да знаете, че не трябва да го консумирате преди операция, тъй като повишава риска от кръвоизливи.

Други полезни за здравето качестваНатурално антикоагулантно действие и чесън

Чесънът притежава много други полезни за здравето качества, освен антикоагулантното си действие. Този невероятен зеленчук:

  • Предотвратява появата на сърдечно-съдови заболявания, засягащи сърцето и кръвоносните съдове: висок холестерол, триглицериди, хипертония, сърдечна аритмия и други.
  • Подобрява кръвното налягане.
  • Е чудесен натурален антибиотик, укрепващ имунната система и спомагащ борбата с вредните патогени. Чесънът притежава антибактериално, противовирусно, противогъбично и противопаразитно действие.
  • Е мощен антиоксидант, намаляващ вредното действие на свободните радикали, както и преждевременното стареене.
  • Спомага пречистването на тялото от токсините в кръвта, дошли отвън или от собствения ни организъм.
  • Има натурално противовъзпалително действие, което може да помогне в редица случаи на дискомфорт и болка.
  • Защитава функционирането на мозъка и помага при нервно-дегенеративни заболявания.
  • Възстановява полезната чревна флора.
  • Понижава риска от разболяване от рак, най-вече от този засягащ чревния тракт.
  • Улеснява отпушването на носа при респираторни проблеми, както и отделянето на храчките и секретите.
  • Подобрява функционирането на бъбреците и пикочния мехур.
  • Регулира храносмилането и помага при запек.

Какво да правите, ако не харесвате чесън?Някои хора имат непоносимост към чесъна.

Ако искате да се възползвате от качествата на чесъна, но не го харесвате или дразни стомаха ви, имате няколко варианта:

  • Не го яжте на гладно или преди лягане.
  • Винаги можете да го съчетаете с друга храна, особено с продукти, които ще го „замаскират“. Например можете да го комбинирате с препечен хляб, картофи, крем супи, гаспачо и други.
  • Можете да го включите в менюто си постепенно.
  • Приемайте го под формата на капсули, за да видите дали така организмът ви го понася по-добре.
  • Добавяйте го към бульоните, които приготвяте. Въпреки че така ефективността му е по-ниска, все още се възползвате от лечебните му качества.
  • Опитайте тибетското лекарство с чесън. Това древно средство е много мощно. Чесънът се приема в течна форма и постепенно, за да може организмът ви да привикне.

Препоръчваме ви да прочетете и: 3 средства на базата на чесън за лечение на вагиналните гъбични инфекции

Кога не трябва да приемате чесънВ някои случаи консумацията на чесън не е препоръчителна.

Някои хора трябва да спрат консумацията му и да потърсят други натурални средства в следните случаи:

  • При алергия. Ако имате съмнения трябва да посетите алерголог, който да ви направи необходимите изследвания.
  • При някои хора чесънът може да причини астматични пристъпи, затова те трябва да спрат консумацията на този продукт.
  • Ако чесънът дразни стомаха ви и води до появата на симптоми като раздразнени черва, диария, газове и други.
  • Хората с анемия не трябва да прекаляват с чесъна. Но ако го приемат умерено, те могат да се възползват от полезните му качества.
  • При пептична язва.
  • Ако вече приемате антикоагулантни лекарства. В тези случаи трябва първо да се консултирате с лекар.
  • Преди хирургична намеса/операция.

Ankri, S., & Mirelman, D. (1999). Antimicrobial properties of allicin from garlic. Microbes and Infection. https://doi.org/10.1016/S1286-4579(99)80003-3

Banerjee, S. K., & Maulik, S. K. (2002). Effect of garlic on cardiovascular disorders: A review. Nutrition Journal. https://doi.org/10.1186/1475-2891-1-1

Gebreyohannes, G., & Gebreyohannes, M. (2013). Medicinal values of garlic: A review. International Journal. https://doi.org/10.5897/IJMMS2013.0960

Thomson, M., & Ali, M. (2005). Garlic [Allium sativum]: A Review of its Potential Use as an Anti-Cancer Agent. Current Cancer Drug Targets. https://doi.org/10.2174/1568009033333736