Най-полезните семена за лечение на мигрена

· 10.11.2015
Включете в менюто си слънчоглед, сусам и чиа

Вече знаем, че поддържането на превантивна диета е важна част за намаляването на мигрена, от която страдате. Обръщайки внимание на вашата диета и добавяйки здравословни храни към нея, вие ще се почувствате много по-добре. Искате ли да разберете как натуралните семена може да ви помогнат за това? Открийте в следващата статия кои са най-полезните семена за лечение на мигрена!

1. Мигрената и храненето

sirena

Една от доказаните причини за мигрена е начинът, по който нашето тяло реагира на определени вещества в различните храни. Стресът и дори генетичните фактори могат да определят, дали ще страдаме от това състояние, или не. Някои храни могат да действат като истински токсини (антигени) в телата ни, водещи до синтез на съдоразширяващи вещества и подуване на мозъчните артерии. Това състояние е причинителят на мигрена.

Трябва също да знаете, че дори когато взимате лекарства и спазвате диета, не е изключено мигрената отново да се проявява от време на време. Но защо се случва това? Стресът, менструацията, лишаването от закуска, лошият сън или дори физическите усилия могат да доведат до мигрена. В идеалния случай трябва да водите дневник на вашите реакции към различни дразнители, така че да опитвате да ги контролирате в бъдеще. Понякога дори силен парфюм може да ви накара да изпитате мигрена, така че имайте предвид гореизброените фактори. Представяме ви и списък от храни, които със сигурност трябва да избягвате:

  • Т.нар. „биогенни амини“: Амините са елементи като хистамин или тирамин, които съществуват в много храни – сирене, шоколад, вино, бира и рибни консерви.
  • Хранителните добавки: Знаете ли какво е мононатриев глутамат? Известен е като петият аромат, но в действителност е съединение, изкуствено добавяно в много храни, за да им придаде по-силен аромат, правейки по-приятни за ядене. Кои са храните, които съдържат това съединение? Списъкът е твърде дълъг и включва пица, хамбургери, бонбони, сладкиши и – преди всичко – китайска храна. Трябва да знаете, че дори доматите и пармезана по принцип съдържат мононатриев глутамат.
  • Други храни, които трябва да имате предвид: Други не толкова здравословни храни включват консерви от риба тон, сардини, аншоа, наденички, черен дроб, червено месо, кисело зеле, соя, патладжан, домати, червено вино, бяло вино, бира, бирена мая и прекалено зрели плодове.

2. Предимства на семената за контролирането на мигрена

Слънчогледови семки

slunchogled

Слънчогледовите семки са страхотни за всеки, който страда от мигрена. Не забравяйте, че трябва да се яде само слънчоглед без сол. В идеалния случай може да приемате по една малка шепа на ден или около две супени лъжици слънчогледови семки. Искате ли да знаете повече за ползите от тях?

  • Витамин Е. Богатото на антиоксиданти съдържание ще помогне на тялото ви да се защитава от токсини и вредни елементи, които могат да причинят вътрешно подуване. Витамин Е пречиства тялото, защитава имунната система и прави вашите клетъчни влакна по-еластични, което може да помогне за предотвратяване на стеснението на черепните нерви.
  • Мастни киселини. Те са чудесен източник на енергия, което ще ви помогне да се преборите с мигрената. Този вид мазнини е от решаващо значение за формирането на определени хормони в тялото ви, за да сте силни, а също и за предотвратяване на високите нива на холестерола и триглицеридите.
  • Магнезий. Може би вече знаете за ползите от магнезия, когато става въпрос за предотвратяване на мигрена: той подобрява мускулния и невроналния тонус, като стимулира предаването на нервните импулси и помага на мускулите да се отпуснат. Освен това магнезият подобрява здравето на костите и укрепва сърдечно-съдовата система, като помага на тялото да предотврати подуване на черепните нерви.

Ленено семе

len glavna

Лененото семе е чудесно, ако се опитвате да отслабнете, да поддържате холестерола нисък или да контролирате нивото на кръвната захар. Но знаете ли, че то е страхотно и за лечение на мигрена? Опитайте да го добавите към салатата и да видите колко добре ще ви накара да се почувствате. Можете да приемате около две супени лъжици на ден. Лененото семе е богато на:

  • Мастни киселини: Както споменахме по-горе, мастните киселини като омега-3 или омега-6 са страхотни за облекчаване на мигрена. По-конкретно, лененото семе съдържа омега-3 полиненаситени (75%) и омега-6 (25%).
  • Витамин Е: Още веднъж, лененото семе е чудесен източник на витамин Е, който е страхотен за нашето здраве и играе огромна роля в предотвратяването на мигрена.
  • Минерали, които помагат за лечението на мигрена: магнезий, калций, калий, манган, силиций.
  • Ензими, които подпомагат храносмилането.

Семена от чиа

chia shake

Семената от чиа са известни като една от най-добрите суперхрани. Много спортисти включват в менюто си семена от чиа, избират ги и хора, които се нуждаят от хранителни добавки или просто искат да отслабнат. Ето кои са предимствата на чиата:

  • Естествен източник на минерали: Високи нива на калций, магнезий и цинк, всички те са страхотни средства в борбата срещу мигрена. Те ви осигуряват основните хранителни вещества, които са ви нужни, за да сте здрави.
  • Естествен източник на омега-3 мастни киселини: За пореден път, семената от чиа съдържат този много важен за предотвратяването на мигрена елемент. Те регулират нивата на холестерола и здравето на сърцето, така че винаги се опитвайте да консумирате достатъчно количество от този вид мазнини.

Семена от сусам

susam

Опитвали ли сте някога сусам? Тези вкусни семена си подхождат много добре с редица основни ястия, десерти и домашно приготвен хляб. Може да консумирате и само семената, като препорчъителната доза е около две супени лъжици на ден. Но как тази храна помага на хората, които страдат от мигрена?

  • Високи нива на магнезий: Високото съдържание на магнезий в семената от сусам може да ви помогне да предотвратите съдови спазми в кръвта, които водят до мигрена. В действителност много хора консумират сусам редовно, за да предотвратят главоболие, виене на свят и мигрена.

В заключение, можете да избирате различни семена, които да консумирате всеки ден като начин за обогатяване на диетата, която спазвате. Около две супени лъжици дневно ще направят чудеса за борбата с мигрена.