Най-добрите плодове, зеленчуци и билки за нервната система

Чаят от маруля е с успокояващ ефект върху нервната и храносмилателната система, почиства червата от дразнители, които влияят директно върху нервите
Най-добрите плодове, зеленчуци и билки за нервната система

Написано от Carolina Betancourth

Последна актуализация: 26 август, 2022

Съществуват шейкове и чайове, които спомагат по-доброто функциониране на нервната система, регулират нивата на тревожност.

Те предотвратяват задълбочаването на възникналите здравословни проблеми и подобряват качеството на живот. Важно е да се знае, че най-доброто лечение е превенцията.

Един добър и балансиран режим на хранене може да намали тревожността, да промени лошите навици – за позитивна нагласа, за здрав и по-добър вид.

С помощта на някои плодове, билки и зеленчуци ще се излекувате бързо и няма да се налага да прибягвате до лекарства ( които имат редица противопоказания и странични ефекти).

Представените, тук, плодове, зеленчуци и билки, са препоръчителни за здравето на нервната система.

Витамин В

мангото съдържа витамин В

Храни, съдържащи витамини от В група, са полезни и лекуват нервната система. Започнете да включвате натурални сокове от различни плодове, като ябълки, пъпеши, портокал и манго, в диетата. Те  подхранват нервната система,  успокояват и дори лекуват, ако страдате от някакво нервно заболяване.

маруля за нервната система

Първият от тези два зеленчука съдържа много полезни свойства. Той релаксира и успокоява. Чаят от маруля е с успокояващ ефект върху нервната и храносмилателната система, почиства червата от дразнители, които влияят директно върху нервите.Същото се отнася и за варения лук, който е счудесни лечебни свойства. Включвате го в гозбите, които приготвяте, а може да го консумирате и суров.

Чай от розмарин

Чай от розмарин за нервната система

Приготвя се по следния начин: сварете 1 чаена лъжица розмарин в чаша вода. Оставете го за 5 минути, след което добавете мед и лимонов сок. Напитката се консумира толкова гореща, колкото можете да издържите.

Градински чай

Можете да го приготвите по следния начин: кипнете чаша вода, след което добавете 2 супени лъжици градински чай. Покрийте съда и го оставете за около 5 минути. После прецедете и добавете лимонов сок и една чаена лъжица мед. Пийте чая горещ.

Шейк от круша и овес

Сок от круши с овесена каша е една превъзходна смес, която преборва високите нива на тревожност. Можете да приготвитешейка по следния начин:

Поставете крушата в блендер, заедно с малко ментов чай. След като сместа изстине, смесете я с овесени ядки (могат да бъдат в течна форма). Сложете сместа да ври 5 минути на слаб огън, добавете мед и я оставете да престои в продължение на 5 минути. Пие се топла.

Шейк от ябълка и орехи за нервната система

Шейк от ябълка и орехи за нервната система

За ябълков сок с орехи процедурата е почти същата като при горната. Пасирайте ябълката, без да махате обелката. Смесете с чаша бадемово мляко и ядките. Консумирайте веднага.

Не забравяйте…

По-лесно е да се прави превенция на аномалии или болести, отколкото да се борите с веднъж възникналите последствия. Животът  ще бъде по-спокоен и щастлив, само ако се научите да поддържате баланс между всичко, което е част от него.

Може да ви заинтересува ...
Билкови чайове, подобряващи функционирането на нервната система
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Билкови чайове, подобряващи функционирането на нервната система

Напрегната ли е вашата нервна система? Ако оценявате ситуацията като „извън контрол“, доверете се на тези изключителни билкови чайове.



  •         Cossio, M. L. T., Giesen, L. F., Araya, G., Pérez-Cotapos, M. L. S., VERGARA, R. L., Manca, M., … Héritier, F. (2012). Sistema digestivo: anatomía. Infermera virtual. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2.
  •         Tortora, G., & Derrickson, B. (2006). El aparato digestivo. In Principios de Anatomía y Fisiología. https://doi.org/9789687988771.
  •         Cascales, M., & Doadrio, A. L. (2014). Fisiología del aparato digestivo. Analesranf. https://doi.org/10.1177/1065912915589763.
  • Calderón-Ospina, C. A., & Nava-Mesa, M. O. (2020). B Vitamins in the nervous system: Current knowledge of the biochemical modes of action and synergies of thiamine, pyridoxine, and cobalamin. CNS neuroscience & therapeutics26(1), 5–13. https://doi.org/10.1111/cns.13207
  • Ghasemzadeh Rahbardar, M., & Hosseinzadeh, H. (2020). Therapeutic effects of rosemary (Rosmarinus officinalis L.) and its active constituents on nervous system disorders. Iranian journal of basic medical sciences23(9), 1100–1112. https://doi.org/10.22038/ijbms.2020.45269.10541
  • Lopresti, A.L. Salvia (Sage): A Review of its Potential Cognitive-Enhancing and Protective Effects. Drugs R D 17, 53–64 (2017). https://doi.org/10.1007/s40268-016-0157-5
  • Remington R, Chan A, Lepore A, Kotlya E, Shea TB. Apple juice improved behavioral but not cognitive symptoms in moderate-to-late stage Alzheimer’s disease in an open-label pilot study. Am J Alzheimers Dis Other Demen. 2010 Jun;25(4):367-71. doi: 10.1177/1533317510363470. Epub 2010 Mar 25. PMID: 20338990.
  • Harvard T.H. Chan. Oats. Recuperado el 9 de mayo de 2021. https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/food-features/oats/
  • Kids Health. El cerebro y el sistema nervioso. (2019). Recuperado el 9 de mayo de 2021. https://kidshealth.org/es/parents/brain-nervous-system-esp.html