Най-добрата диета против рак

· 05.07.2017
Можете да намалите възможността от заболяване, ако тренирате по поне половин час всеки ден. Също така трябва да се отървете от стреса и заседналия начин на живот и да консумирате описаните тук храни..

Все повече и повече хора заболяват от рак, като болестта е особено разпространена в западните общества. Това може да е в следствие на начина на живот, който водим. Все пак, може да има общо и със замърсяването, което ни заобикаля, както и със стреса, на който сме изложени ежедневно.

Сред причините може и да е хранителният режим. Именно заради това, в тази статия искаме да споделим с вас най-добрата диета против рак. Тук ще откриете едни от най-добрите храни, които непременно трябва да включите в менютата си.

Противоракова диета: Хранете се, за да бъдете здрави

Съществуват определени съвети, чрез които можете да направите диетата си възможно най-здравословна. Те помагат и за предотвратяване появата на рак.

Основават се на хранене с пресни, местни, сезонни продукти. Освен това, тези храни трябва да бъдат колкото се може по-органични.

  • Суровите плодове и зеленчуци, ядките и пълнозърнестите култури са с предимство.
  • Също така можете да добавяте и варива, ароматни билки, подправки и зехтин.
  • Третото нещо, което можете да добавите, са яйца и риба.

Препоръчително е и да премахнете преработените и рафинираните продукти (захар и брашна) от диетата си. Намаляването на количествата безалкохони напитки, колбаси и пържени храни е следващата стъпка. Накрая трябва да започнете да се храните с по-малко месо, млечни продукти и замразени храни.

Средиземноморската кухня може да ви бъде от голяма помощ ако искате да предотвратите появата на рак. Причината са съставките в нея, които са много здравословни. Също така, много от блюдата съдържат зехтин (още по-добре ако той бъде студено пресован екстра върджин).

От друга страна, ежедневните ви навици също трябва да бъдат съчетани с противораковата диета.

Ако извършвате определи дейности е по-вероятно да заболеете от рак или други болести като хипертония, диабет, проблеми с бъбреците и други. Шансовете ви ще се увеличат допълнително от пушенето, пиенето на прекалено много алкохол, както и липсата на упражнения.

Заседналият начин на живот е особено разпространен проблем в развитите страни. Това са и същите онези държави, в които заболяванията от рак са най-разпространени.

Накрая е добре да запомните, че сте изложени на канцерогенни субстанции през цялото време. В това число следните: замърсяване на околната среда, определени пластмаси и тефлон, както и бензопирена в тютюна.

Диета против рак: Храните, които не бива да забравяте

Добре е да кажем, че няма как да редуцирате шанса от рак на 100%. Причината е, че това заболяване зависи от няколко фактора (гените, например).

Въпреки това, можете да намалите възможността от заболяване ако тренирате по поне половин час всеки ден. Също така трябва да се отървете от стреса и заседналия начин на живот.

Препоръчваме: 7 психологически ползи от физическите упражнения

И не на последно място, трябва редовно да се храните със  следните продукти:

Броколи

Също както останалите представители на кръстоцветните зеленчуци (в това число бялото и брюкселското зеле), броколите притежават противоракови сили.

Препоръчваме ви да консумирате този зеленчук за да намалите шанса за рак на гърдата, дебелото черво, белите дробове, жлъчката и простатата.

Чесън

Свойствата и ползите от това растение са толкова големи, че то не бива да изчезва от дома ви. Те са причинени от два противоракови компонента (както и антисептични).

За най-добри резултати трябва да го консумирате суров, при това на закуска. В същото „семейство“ на суперхани можете да откриете още лука и праза. Те предотвратяват появата на рака на гърлото, устната кухина, стомаха и дебелото черво.

Зелен чай

Тази богата съставка притежава мощен антиоксидант, наречен EGCG. Той възпира щетите на генетично ниво. Също така блокира формирането на тумори.

Зеленият чай е добър заместител на кафето и черния чай, тъй като не притежава странични ефекти. Той предпазва от три вида рак: на дебелото черво, на жлъчката и на стомаха.

Мазна риба

Мъжете на 30 години и по-възрастните следва да увеличат консумацията на такава риба (най-вече сьомга, скумрия и риба тон). Причината за това са техните противовъзпалителни свойства, които намаляват риска от рак на простатата.

Натурално кисело мляко

Този тип млечни продукти (известен още като гръцки йогурт) съдържат пробиотици. Те спомагат за доброто храносмилане. Също така стимулират имунната система.

Консумирането на кофичка натурално кисело мляко дава на тялото много важни компоненти. Те подпомагат борбата с някои видове рак (най-вече рак на дебелото черво).

Пълнозърнести култури

Противно на рафинираните житни култури, пълнозърнестите са перфектни в предотвратяването на рака на гърдата и дебелото черво. Особено препоръчително е да се храните с овесени ядки, трици и мюсли.

Моркови и портокали

И двете са богати на витамин С. Но най-вече на бета-каротен. На него се дължи оранжевия цвят. Тези антиоксиданти неутрализират свободните радикали. Този процес е важен, тъй като тези молекули са най-отговорни за причиняването на рак.

Най-добре е да ги консумирате сурови. Можете да ги приемате под формата на сок или смути по време на закуска.

Домати

Това е поредната храна, която премахва свободните радикали от организма.

Мъжете, които ядат домати с напредването на възрастта имат по-малък шанс от развитие на рак на простатата.

Независимо какво си мислите, в този случай е най-добре да ги консумирате след термична обработка. Това е така, защото хранителните им съставки не се активират, докато са сурови.

Ленено семе

Тези малки семенца съдържат растителни естрогени, наречени лигнини. Те променят метаболизма на естествените хормони. Също така намалят риска от рак на гърдата.

Освен това, ще ви снабдят с омега-3 мастни киселини и фибри. Те забавят развитието на рака на дебелото черво.

Тофу

За да може тофуто да бъде полезно за вас, е важно да произлиза от органични соеви зърна.

Изофлавоноидите в тофуто блокират ефектите от естрогена. Също така намалят риска от рак, свързан с тези хормони (на гърдата, яйчниците и простатата).

Можете да консумирате и други соеви продукти. Въпреки всичко обаче, те не бива да са преработени.