Лесни упражнения за облекчаване на стреса и подобряване на настроението

25.11.2017
Те са лесни и може да ги правите у дома, не е нужно да плащате за фитнес зали и уреди. Изпробвайте ги и вие!

Какви упражнения да практикувате за облекчаване на стреса и подобряване на настроението?

В нашия блог често сме предлагали различни упражнения за укрепване на корема, мускулите на задните части или дори за тонизиране на мускулите на ръцете.

По-силното, по-твърдо и по-гъвкаво тяло е нещо, което голяма част от хората търсят. И все пак, днес бихме искали да се концентрираме върху нашите емоции, като намерим правилните упражнения за облекчаване на стреса и подобряване на настроението.

Не всички имаме време да ходим на фитнес, да тичаме и да ходим на басейн, за да се грижим за костите, мускулите и ставите, като същевременно се стараем да отпускаме ума си.

Може би затова никога не е излишно да знаем какъв вид упражнения можем да практикуваме у дома за подобряване на настроението малко повече.

Тези упражнения са лесни, не изискват никакви фитнес зали и ще ви осигурят огромни предимства.

Нужни са ви само четири неща: малка постелка или такава за упражнения йога, възглавници, удобно облекло и воля.

Лесни упражнения за облекчаване на стреса и подобряване на настроението

Двадесет минути ще е всичко, което трябва да отделите, за да се почувствате по-добре. Упражненията, които ще направим се нуждаят от концентрация и ще се превърнат в едно с вашето тяло, дишане и емоции.

Ще работим с вашата гъвкавост чрез адекватни разтягания, които ще ви позволят да се освободите от тези тежести, които всички ние сме склонни да натрупваме през деня.

Ако наблюдавате дишането си и обръщате цялото си внимание върху тялото и всяко движение, което правите, ще откриете балансиран вътрешен свят, който ще ви помогне да облекчите ежедневния стрес.

Не очакваме да се изтощите в процеса и много по-малко да прилагате силата си до максималните граници, за да изгаряте мазнините. Това не е целта на тези упражнения.

Единственото нещо, което търсим, е да открием спокойно настройване между тялото и емоциите.

Струва си да ги изпробвате.

1. Отпуснете гърба и ума

отпускане на гърба за подобряване на настроението

Точно както предстои да видите, това са релаксиращи упражнения, елементарни и лесни за изпълнение. Първото упражнение, което ще направим изисква две възглавници (или една възглавница и кърпа).

След това следвайте тази последователност:

  • Легнете върху земята
  • Поставете под гърба си възглавница, която ще достигне лумбалната област. (Гърдите ви трябва да стоят по-високо от краката).
  • Поставете друга възглавница под главата си.
  • Протегнете ръцете си.
  • Кръстосайте краката си точно както виждате на снимката по-горе, като се уверите, че коленете ви са от всяка страна.
  • Ще забележите напрежение в областта на талията и гърба.

Сега вдишайте в продължение на 10 секунди и задръжте дъха за 5 секунди, след което го издишайте с глас. Задръжте в тази поза 5 минути.

Вижте още: 5 увреждащи ума навици

2. Повдигнете корема си

повдигане на корема за подобряване на настроението

  • Това упражнение също е много релаксиращо. Ще се нуждаете от малко столче или от няколко твърди възглавници, които ще ви позволят да повдигнете мускулите на задните части и корема.
  • След като поддържате тази област, доближете коленете си.
  • След това протегнете ръцете.
  • Сега затворете очи и дишайте дълбоко.
  • Тази поза, където главата е на по-ниско ниво от останалата част от тялото ще улесни по-доброто кръвообращение в мозъка.
  • Задръжте в тази поза в продължение на 5 минути и продължете да правите дихателните упражнения: вдишайте въздух в продължение на 10 секунди, задръжте го за 5 секунди и го издишайте на висок глас.

3. Малко равновесие: краката нагоре

повдигане на краката нагоре за подобряване на настроението

За да направите следното упражнение, ще ви трябва възглавница и кърпа, за да покриете очите си и улесните дишането.

  • Застанете пред стената и легнете по начин, по който можете да протегнете краката си.
  • Поставете възглавница под гърба си.
  • Още веднъж гърдите ви ще бъдат на по-високо ниво от главата.
  • Сега покрийте очите си с кърпата, докато разтягате ръцете си.
  • Отпуснете се за 5 минути, направете упражнението още веднъж, а след това дихателните упражнения, споменати по-горе (вдишване-задържане на дъха-издишване)

Прочетете и: Симптоми и съвети при стресово главоболие

4. Разтягане на ръцете

разтягане на ръцете за подобряване на настроението

Ще завършим рутинните упражнения с конкретно и същевременно полезно разтягане за гърба, врата и ръцете.

Ще направим това в рамките на нашите възможности и без да ги превишаваме. Направете следното:

  • Застанете на колене върху постелка.
  • Поставете възглавница върху глезените си и внимателно огънете торса обратно по начин, който ви позволява да докосвате с ръце възглавницата, която се намира между глезените ви.
  • Поддържайте тази поза 1 минута, като забележите разтягането в ръцете си.
  • След това се отпуснете, върнете се в нормална поза и повторете отново упражнението.

В заключение тези упражнения ще отнемат около 20 минути.

Няма причина да се изморявате: целта е, че като правите разтягането и дишането, адекватно да можете да отпуснете тялото, да облекчите умственото си състояние. Ще видите как ще помогнат за подобряване на настроението.

Определено си струва да ги изпробвате!

  • Meadows, J. (2017). Stress. In Spirit and Capital in an Age of Inequality. https://doi.org/10.4324/9781315413532
  • Chrousos, G. P. (2009). Stress and disorders of the stress system. Nature Reviews Endocrinology. https://doi.org/10.1038/nrendo.2009.106
  • Eagles, J. (2017). Mood disorders. In Psychiatry by Ten Teachers, Second Edition. https://doi.org/10.1201/9781315380612
  • Drevets, W. C. (2000). Neuroimaging studies of mood disorders. In Biological Psychiatry. https://doi.org/10.1016/S0006-3223(00)01020-9