Фантастични упражнения за подобряване на зрението

· 03.09.2017
Бихте ли желали да подобрите зрението си и да избегнете бъдещи увреждания? За да предотвратите възможните вреди, които могат да бъдат нанесени от прекаленото стоене пред компютърните екрани, трябва да практикувате упражнения за очи.

Проблемите с визуалното здраве и зрението значително са зачестили в последните няколко десетилетия. Макар че повечето хора ги игнорират, тези проблеми са свързани с прекомерната употреба на електронни устройства.

Много от случаите са породени от генетични или екологични причини. Все повече хора обаче развиват проблеми със зрението, дължащи се на продължително излагане на светлините от компютърните екрани.

Най-тревожното от всичко е, че независимо от предупрежденията, много от хората продължават да използват тези устройства, без да взимат предпазни мерки. Освен това, някои от тях игнорират дори препоръките, които биха свели до минимум негативните ефекти.

Последствията не се появяват веднага. След известно време обаче някои зрителни симптоми и проблеми започват да излизат наяве. Те засягат дори способността да виждате ясно.

По тази причина, от съществено значение е да се грижите по-добре за очното си здраве. Трябва да усвоите здравословни навици, които да ви помогнат да поддържате зрението си силно.

Сред тези навици ще откроим някои лесни упражнения. Ако ги правите ежедневно, те ще успокоят и подобрят зрението ви.

Нека ги разгледаме!

1. Упражнение за отпускане

Това лесно упражнение за отпускане е чудесен начин за релаксиране на зрението ви. Това важи особено след дълъг работен ден пред компютъра.

Упражнението спомага за успокояване на визуалния стрес. В същото време то повишава зрителната острота и редуцира чувствителността към светлина.

Какво трябва да направите:

  • Отдръпнете се от компютърния екран, преместете се за предпочитане на тихо място. Ръцете ви трябва да бъдат чисти. Разтъркайте ги една в друга, докато се стоплят.
  • След това затворете очи и сложете топлите си длани върху тях. Не прилагайте натиск.
  • Когато покривате очите си с ръце, оставете носа си открит, така че да дишате свободно. Пръстите ви трябва да бъдат сключени по такъв начин, че да не пропускат никаква светлина.
  • Представете си непрогледен мрак. Концентрирайте се в отпускането на зрението ви, като същевременно дишайте бавно.
  • Правете това упражнение в продължение на 2 или 3 минути. След това отворете очи отново.

2. Отваряне и затваряне на очите

Отварянето и затварянето на очите по този начин е интересно упражнение. То отпуска очите и редуцира ефектите от светлините на компютърните екрани.

Колкото и лесно да изглежда, то помага на очите да си починат, повишава производството на сълзи и намалява зачервяването.

Какво трябва да направите:

  • Стиснете силно очи за 5 секунди. След това ги отворете възможно най-широко за 3 до 5 секунди.
  • Направете от 10 до 12 повторения едно след друго.

3. Упражнение с върха на пръстите

Това лесно релаксиращо упражнение с върха на пръстите може да увеличи овлажняването на очите ви. По този начин се предотвратява сухотата, причинена от продължителното използване на електронни устройства.

Какво трябва да направите:

  • Отидете на тихо място, без много светлина и затворете очи. Масажирайте ги нежно с върха на пръстите си.
  • Приложете внимателно лек натиск върху клепачите си. Правете кръгови движения в продължение на 8 до 10 секунди.
  • Направете 8 повторения, след което си починете.

4. Кръгови движения

Кръговите движения на очите представляват упражнения за подсилване на зрението. Те могат да ви предпазят от увреждания на роговицата и макулата.

Като правите тези движения, намалявате стреса, причинен от сънливост. В същото време повишавате влажността на очите и циркулацията.

Какво трябва да направите:

  • Движете очите си в кръг по посока на часовниковата стрелка.
  • Направете 21 ротации. Починете си за 30 секунди. След това направете същия брой завъртания на очите, но този път обратно на часовниковата стрелка.

5. Упражнение за фокусиране

Заниманията, базирани на фокусирането, са много полезни за повишаване на зрителната острота. Също така те допринасят за справяне със замъгленото зрение.

В този случай ще използваме молив. Може да използвате обаче и много други предмети за целта.

Какво трябва да направите:

  • Вземете молив в ръка. Дръжте го пред себе си в изпъната си напред ръка.
  • Местете ръката си бавно, като приближавате молива към носа си. Не спирайте да наблюдавате предмета.
  • След това започнете да го местите настрани и отново напред. През цялото време се фокусирайте върху молива.
  • Направете 10 или 20 повторения.

6. Въображаемо писане

Въображаемото писане е упражнение за подобряване на зрението. То спомага да се редуцира преждевременната дегенерация на очите.

Какво трябва да направите:

  • Застанете срещу стена, за предпочитане бяла. След това се престорете, че пишете с очи без да движите главата си.
  • Колкото по-големи са буквите, които успявате да напишете, толкова по-силно ще бъде зрението ви.
  • Починете си за 20 секунди. Направете 5 повторения.

Можете да подобрите зрението си по естествен и ефикасен начин. Освен това, би ви отнело не повече от пет минути дневно!

Правете тези упражнения веднъж на ден. Открийте колко са полезни тези занимания за релаксирането на очите ви, когато започнат да се уморяват.