Как да понижите кръвното налягане само за 5 минути

· 02.10.2016
Представяме ви изпитана китайска техника

Когато кръвното налягане не е под контрол, то се превръща в сериозен здравословен проблем, който излага живота на риск.

Сърдечно-съдовият проблем, познат като хипертония или „тихия убиец“, се отразява върху здравето на много хора в цял свят.

Изчислено е, че 78 млн. американци страдат от високо кръвно налягане, а приблизително 16 милиона от тях дори не знаят за диагнозата си.

Големият проблем е, че без диагностициране лечението е много трудно, повишава се и рискът от сърдечен удар, инсулт или други сериозни заболявания.

Точно поради това е важно да научите повече за високото кръвно налягане и да разполагате с начини, по които да го понижавате.

Какво е вашето кръвно налягане?

kruvno-nalyagane

Кръвното налягане е силата, която е необходима, за да може сърцето да изпомпва кръвта към мрежа от артерии, вени и капиляри, достигащи до всички органи.

Нормалното систолично кръвно налягане при възрастните хора е 120 по време на физическа активност и 80 по време на спокойствие.

Кръвното налягане е повишено, когато систоличното налягане (горната граница) достигне 140, а диастоличното (долната граница) е над 90.

Това може да се случи, когато артериите и артериолите се стеснят, тъй като функцията им е да регулират кръвопотока в тялото.

Когато се свиват, сърцето трябва да работи по-усилено, за да достига кръвта до всички части на тялото. Това води до повишено кръвно налягане.

Най-тревожният аспект е, че това състояние не се съпровожда от ясно изразени симптоми, а това повишава риска от развитието на по-сериозни заболявания, без дори да подозираме.

В редки случаи се наблюдават палпитации в главата или гръдния кош, световъртеж, умора и други леки симптоми, които сигнализират за наличието на проблем.

Какво провокира повишаване на кръвното налягане?

Към днешна дата причините за повишено кръвно налягане остават неясни, но са налице някои фактори, които могат да провокират състоянието:

Те включват:

  • Фамилна обремененост
  • Възраст над 60-години
  • Повишено ниво на стрес, гняв и враждебност
  • Наднормено тегло или затлъстяване
  • Употреба на тютюневи изделия
  • Спазване на диета, богата на наситени мазнини
  • Неумерена консумация на алкохол
  • Консумация на храна, която е богата на натрий
  • Водене на обездвижен начин на живот
  • Страдане от диабет

Какво можете да направите, за да понижите кръвното налягане?

zdravoslovni-maznini

За да се предпазите от повишаване на кръвното налягане и да го контролирате, трябва да се преглеждате редовно, за да следите нивото му.

Ако то е високо, може да се наложи да внесете промени в начина на живот:

  • Повишете консумацията на плодове и зеленчуци.
  • Ограничете приема на сол.
  • Тренирайте поне 30 минути дневно.
  • Консумирайте повече билкови чайове и пресни сокове.
  • Избягвайте преработените храни и продуктите, богати на мазнини.
  • Консумирайте храна, която е богата на омега-3 мастни киселини.
  • Отслабнете.
  • Избягвайте употребата на алкохол и тютюневи изделия.
  • Практикувайте релаксиращи техники.

В допълнение към изложените дотук здравословни практики, съществува древен китайски метод, който е способен да понижи кръвното налягане в рамките само за 5 минути.

Какво представлява този традиционен китайски метод?

tochni-za-natiskane

Тази китайска лечебна техника се базира на енергийните връзки между различни точни на натиск по тялото и органите.

Тя включва натискане на 3 специфични точки, които водят до понижаване на кръвното налягане само за няколко минути.

Линията от точка 1 до точка 2

  • Тя формира линия от задната част на меката част на ухото до ключицата.
  • Използвайте нежен натиск, като движите пръстите си по тази линия.
  • Повтаряйте движението 10 пъти от двете страни на врата в продължение на 3 минути.

Точка 3

  • След като окажете натиск върху линията, натиснете с върха на пръстите точката, която се намира на половин инч (1,2 см.) от ключицата в посока носа.
  • Приложете нежен масаж, използвайки натиск в продължение на минута от всяка страна.

Тази практика е много ефикасна, когато състоянието се дължи на стрес или друг емоционален фактор.

При всички положения е важно да имате предвид, че ефектът варира от човек на човек. Тази китайска техника не може да замени обаче лечението, което лекарят ви предписва.