Как да направим закуската по-здравословна

29.04.2016
Добавете бирена мая, спирулина, мака или пшеничен зародиш към първото ядене за деня, за да сте пълни с енергия и чудесно настроение

Чудили ли сте се как да направите закуската по-здравословна?

Закуската е най-важното хранене за деня, въпреки това много хора го пропускат и не приемат калориите и хранителни вещества, от които се нуждаят.

Трябва да се опитаме да направим закуската по-здравословна всеки ден, за да запазим енергийните си нива високи цяла сутрин. В тази статия ще ви обясним защо закуската е толкова важна и ще разкрием някои от най-здравословните варианти, които можете да приготвите за сутрешното хранене.

Защо трябва да закусваме?

Закуската е първото хранене за деня, което се отразява на тялото по няколко начина:

  • Дава енергия, за да започнете деня.
  • Определя настроението.
  • Влияе върху физическата и умствена работоспособност.
  • Помага да ядете по-малко през деня.
  • Организмът по-добре усвоява храните сутрин.
варианти за правене закуската по-здравословна

Какво не трябва да ядем за закуска?

Това са най-често срещаните грешки при избора на храни за закуска:

  • Рафинирани въглехидрати: бял хляб, сладкиши, тестени изделия, преработени зърнени култури. Те всички предизвикват рязка промяна в кръвната захар, което ще ви накара да се почувствате гладни отново малко по-късно. Те са известни също с това, че водят до проблеми с храносмилането и запек.
  • Твърде много захар, особено рафинирана бяла захар. Този продукт не е истинска храна, тъй като не съдържа никакви хранителни вещества и декалцифицира и окислява тялото. Заменете я с мед, меласа, панела, стевия или сироп от агаве.
  • Млечни продукти. Много хора не могат да понасят мляко и млечни продукти, а други пък ги консумират в големи количества. Изберете тези млечни продукти, които са по-лесносмилаеми или заложете на растително мляко, без лактоза.

Прочетете и: Как да си приготвите крекери без глутен и без лактоза

  • Храни, които не се усвояват добре, когато се комбинират – като мляко с портокалов сок. Това може да доведе до проблеми с храносмилането и дискомфорт в продължение на часове след закуска.
  • Наситените мазнини: маргарин, колбаси и т.н. Тези продукти оказват влияние върху здравето на сърдечно-съдовата система и са една от основните причини за наднормено тегло.

ако искате да направите закуската по-здравословна избягвайте мазните храни

Как можем да разберем дали дадена храна е балансирана?

Балансираната храна съдържа необходимите количества въглехидрати, протеини, мазнини и фибри.

По този начин тялото ще бъде в състояние да я усвои и смели правилно, оставяйки ви пълни с енергия и в добро настроение през целия ден. Също така трябва да се опитате да си набавяте качествени продукти и винаги да избирате естествени и пресни вместо преработени храни.

Как да направите закуската по-здравословна

Храни, които трябва да включим в закуската

Всеки трябва да избира храни и комбинации според своите предпочитания, възраст, начин на живот и ежедневна рутина. Сред някои от най-здравословните са:

  • Пълнозърнестите храни: Най-разпространените са овесени ядки, които може да ядете варени или сурови, като мюсли. Ако предпочитате сандвичи, изберете качествен хляб от пълнозърнесто брашно, лимец, ръж и т.н.
  • Растителни напитки: от овес, ориз, лимец и т.н.
  • Лесносмилаеми млечни продукти: сирене, кисело мляко, прясно сирене.
  • Сушени плодове. Те могат да се консумират сурови, смлени или нарязани. Осигуряват ви растителни протеини.
  • Пресни и сезонни плодове, ако е възможно органични.
  • Сурови семена – като слънчоглед, сусам, лен или тиква. Можете да използвате и техните масла.
  • Натурални плодови и зеленчукови сокове.

Отлични продукти, ако сте решили да направите закуската по-здравословна

Тези варианти на закуска ще ви заредят с много хранителни елементи, а и са толкова вкусни!

  • Сандвич с извара и хумус от пълнозърнест хляб от лимец
  • Пълнозърнест хляб с майонеза и авокадо

Препоръчваме ви да прочетете и: 9 причини да ядете авокадо за по-добро здраве

  • Плодово смути
  • Мюсли с кисело мяко
  • Ябълки със сини сливи, кисело мляко и ядки
  • Растително мляко с пълнозърнести култури и какао
  • Варени овесени ядки с растително мляко, канела и круша
  • Извара с мед, лешници и банан
ако искате да направите закуската по-здравословна трябва да добавите към менюто си плодове и зърнени храни

Добавки към закуската

Ако се чувствате по-изморени от обикновено, в лошо настроение или с намалена имунна защита, започнете да приемате тези натурални добавки, за да превърнете закуската в терапия със суперхрана:

  • Бирена мая
  • Цветен прашец
  • Пшеничен зародиш
  • Соев лецитин
  • Мака
  • Спирулина
  • Прополис или пчелен клей