Храни и трикове за подобряване на паметта

25.03.2016
Всяка сутрин пийте смути от портокалов сок, манго, 2-3 бадема, 3 ореха и чаша вода.

Постоянното забравяне е ежедневие за много хора. Но понякога тези малки неща, които забравяме стават повтарящи се и причиняват сериозни проблеми както в работата, така и в личния живот. Сигурно сте се замисляли, че трябва да има някакъв начин за подобряване на паметта? Да, има!

Поради тази причина днес ще насочим вашето внимание към различни домашно приготвени средства с лечебни растения, които могат да бъдат използвани за подобряване на паметта. Също така съществуват и много храни, които могат да бъдат от голяма помощ за стимулирането й.

Храни за подобряване и стимулиране на паметта

Храните, които съдържат достатъчни количества витамини и минерали, никога не трябва да липсват във всяка добра диета, защото са от съществено значение за правилното функциониране на тялото.

Калций, желязо и цинк

Орехи за подобряване на паметта

Преди всичко, нека споменем калция, който е много важен за тялото и изпълнява ключови функции в него. Една от най-важните от тях е възможността за намесване в предаването на нервните импулси. Желязото, от друга страна, е важно за функционирането и правилното движение на кислород към клетките. Цинкът пък е от жизненоважно значение за невротрансмитерна активност.

  • Можете да получите нужното количество калций от млечните продукти и ядките.
  • Количествотo желязо, необходимо на тялото, се съдържа в храни като месо, вътрешности, бобови растения, както и всички сушени плодове.
  • Можете да си набавите нужния цинк от стридите, агнешкото месо и особено от бобовите растения.

Витамини В-комплекс

Витамини В-комплекс за подобряване на паметта

Прочетете и това: Най-добрите упражнения за мозъка

Витамините В-комплекс са важни за правилното производството на невротрансмитери. Сред тях са:

  • B1, който може да се открие в свинското и бирената мая.
  • B6 от пъпеш, пилешко и банани.
  • В12, който се съдържа в черния дроб, яйцата и сиренето.
  • В5, който е от съществено значение за предотвратяването на стреса и също така има способността да подобрява умствените способности.

Витамин С

Витамин С в цитрусовите плодове за подобряване на паметта

Последните изследвания, свързани с витамин С, показват, че той има способността да предотвратява или поне значително да намалява риска от рак на мозъка, особено в ранна възраст. Витамин С, както всички знаем, може да се открие в по-голяма концентрация в цитрусовите плодове. Можете също да си го набавите от гуава, домати, карфиол и чушки.

Лечебните растения, които подобряват паметта

Зелен чай заподобряване на паметта

Вижте още: Зеленият чай: 10 изненадващи ползи за здравето

От друга страна, голям брой лекарствени растения съдържат специални компоненти с възможност за подобряване на капацитета на мозъка и – по-специално – подобряване на паметта, особено за тези хора, които имат умствена умора в резултат на работа или учене.

Растенията, които имат тази способност, са:

  • Гинко билоба
  • Жен-шен
  • Розмарин
  • Зелен чай
  • Риган
  • Мащерка

За да помогнете за подобряване на паметта и предотвратите умствената умора, можете да използвате някои добавки, които са много ефикасни. Например:

Допълнителни трикове и препоръки

  • Пийте отвара от розмарин с мед всеки ден – тя ще помогне за подобряване на паметта.
  • Пригответе смути от портокалов сок, манго, 2-3 бадема, 3 ореха и чаша вода. Пийте всяка сутрин.
  • Ежедневно изяждайте 3 сливи, 3 сушени кайсии и 3 бадема.
  • Хапвайте шепа печени фъстъци всеки ден.

Запомнете

Имайте предвид, че тези препоръки и трикове не са предназначени да заменят професионалните и традиционни медицински лечения. Идеята е да ги включите в ежедневното си меню, за да помогнете за по-бързи резултати от тези процедури, но винаги трябва да информирате личния лекар какви добавки взимате и да следвате внимателно препоръките му, защото само той ще знае стъпките, които да предприемате във вашия конкретен случай.

  • Lamport, D. J., Saunders, C., Butler, L. T., & Spencer, J. P. (2014). Fruits, vegetables, 100% juices, and cognitive function. Nutrition Reviews72(12), 774–789. https://doi.org/10.1111/nure.12149
  • World Health Organization. (2014). Mental health: a state of well-being. Features. https://doi.org/10.1007/s00441-015-2352-z
  • Penedo, F. J., & Dahn, J. R. (2005). Exercise and well-being: A review of mental and physical health benefits associated with physical activity. Current Opinion in Psychiatry. https://doi.org/10.1097/00001504-200503000-00013
  • Groenewegen, P. P., Van Den Berg, A. E., De Vries, S., & Verheij, R. A. (2006). Vitamin G: Effects of green space on health, well-being, and social safety. BMC Public Health. https://doi.org/10.1186/1471-2458-6-149