8 вредни навика, които водят до депресия

· 14.10.2015
Душевната неуравновесеност става все по-чест проблем и се проявява дори при млади хора

Знаете ли, че ежедневните ви навици като начин на хранене, упражнения, общуване с природата, дишане и дори посока на погледа, могат с течение на времето да станат причина за депресия?

Много фактори водят до депресивни състояния, затова, ако променяте по един малък ежедневен навик, бързо ще усетите положителна промяна. Научете повече за вредните неща, които може би несъзнателно правите всеки ден.

Липса на хранителни вещества

Депресивните състояния са свързани с нервната система, която пък се подхранва от това, което ядете. За да бъде организмът ви добре балансиран и да избегнете депресията (и други проблеми с нервната система), вие се нуждаете ежедневно от следните хранителни вещества:

  • Магнезий, който можете да откриете в орехите, зеленолистните зеленчуци и авокадото.
  • Триптофан, намиращ се в какаото.
  • Омега-3 киселини от лененото семе.
  • Витамин Б12, който ще намерите в сардините, яйцата и млечните продукти.
  • Фолиева киселина, която можете да откриете в плодовете и зеленолистните зеленчуци.
shokolad

Вредни храни

От друга страна, има храни, които ви действат като отрова и „крадат” витамини и минерали от вашето тяло. Те могат да ви накарат да се пристрастите, да променят естествения баланс на тялото ви и да допринесат за трайно влошаване на настроението и склонност към депресия. Такива са:

  • Месото, ако се консумира в прекалено големи количества
  • Наситените мазнини
  • Аспартамът (изкуствен подсладител)
  • Консервантите и изкуствените есенции
  • Бялата захар и сладкишите
  • Изкуствените напитки
  • Алкохолът
mazni-hrani

Липса на физическа активност

Погрешна е представата, че упражненията са важни само за поддържане на добра „външна“ форма. Физическата активност е незаменима за човека и помага за образуването на ендорфини, т.нар. „хормони на щастието”. Всъщност хората винаги са били същества в движение: навремето – за да оцеляват, а днес – от естетически подбуди. Важно е поне да правите гимнастика – когато приключите с дневната програма, ще усетите положителната промяна.

Поглед, сведен надолу

Със сигурност ще останете изненадани, че движението на очите също е свързано с настроението. Погледът, сведен надолу, говори за (и предизвиква) отрицателни чувства, затова се старайте да гледате нагоре и фокусирайте погледа си върху детайли, които се намират по-високо в пространството. Това упражнение срещу депресия е изключително лесно и можете да го правите практически навсякъде.

Вътрешни конфликти

Според някои психотерапевти зад повечето случаи на депресия обикновено седи някакъв конфликт. Проблемите започват, когато той бъде игнориран и се изчаква с времето да се реши от само себе си. Когато човек прави нещо, което не му харесва, той потиска в себе си гняв или тъга. За да се справите с тези емоционални проблеми в начална фаза, ви препоръчваме хомеопатия или Бахови капки,  те нямат противопоказания и могат да се ползват във всяка възраст.

Загубен контакт с природата

Душевната неуравновесеност става все по-чест проблем и се проявява дори при млади хора. Една от причините се крие в загубения ни контакт с природата. Зеленият цвят е естествен стимулант, а слънчевите бани са особено необходими, когато човек не се чувства добре. Всъщност всички ние имаме нужда от слънце. Ако живеете в града, старайте се поне през уикендите да излизате сред природата.

priroda

Неправилно дишане

Днес ние дишаме само толкова, колкото ни е необходимо, за да оцелеем. Но в действителност всяка клетка в тялото ни се нуждае от кислород и, ако не ѝ го доставяме, подлагаме тялото си на стрес. Важно е да се научите да дишате правилно. За да го постигнете, може да опитате някакъв вид упражнения (йога, тай чи, антигимнастика, фелденкрайс и др.).

Избягване на социални контакти

Хората, склонни към депресия, често се изолират и избягват контакта с други хора, включително и с най-близките си. Трябва да се помъчите да излезете от това състояние, колкото и трудно да изглежда отначало. Добра идея е да си позволите един релаксиращ масаж. А още по-добре ще е, ако бъде с етерични масла, които имат свойството да повдигат настроението, като например риган, лавандула, бергамот, здравец, жасмин, лимон, сандалово дърво, мандарина, маточина, портокал, нерол, горчив портокал, нар, градински чай, иланг иланг. За да изберете най-подходящото за вас, помиришете всички аромати и се оставете на интуицията да ви води. Смесете избраното етерично масло с хидратиращ крем.