8 полезни билки, които ще помогнат да отслабнете здравословно

· 06.01.2019
Сварете артишок във вода и я пийте след това 2-3 пъти на ден. Розмаринът пък подпомага храносмилателния процес и е страхотен съюзник в изгарянето на мазнини.

За да отслабнете здравословно, трябва да имате предвид няколко неща. Вярвате или не, има някои натурални добавки и лечебни билки, които всъщност могат да ви помогнат да подобрите дейността на вашия метаболизъм. Това ще помогне на тялото ви да изгаря мазнините по-лесно.

Ние не насърчаваме чудотворните методи за отслабване. Въпреки това препоръчваме да използвате тези съставки, които ще работят като съюзници по време на процеса.

Предложените от нас лечебни билки могат да се приемат ежедневно, за да се прочисти тялото, да се контролира глада и да се стимулира изгарянето на калориите.

Те са много лесни за намиране. Освен това са много полезни за предотвратяване и лечение на различни заболявания, които могат да застрашат вашето здраве.

Днес ще споделим 8 чудесни варианта да отслабнете здравословно, които не бива да се колебаете да опитате.

1. Хвойна

Отслабнете здравословно с помощта на хвойна

Хвойната съдържа детоксикатори и антиоксиданти, които помагат за премахване токсините от тялото. Те обаче не пречат на метаболитната активност.

Нейните противовъзпалителни съставки съдействат за регулиране на храносмилането. Това е важно за предотвратяване на бавния чревен транзит.

  • Пригответе я като чай и пийте два пъти на ден.

2. Конска опашка

Богата на витамини, минерали и диуретични компоненти, конската опашка е популярна билка, която помага да отслабнете здравословно.

Характеризира се с способността да подпомага елиминирането на течности и токсини от тялото. Те могат да причинят възпаление и бавен метаболизъм.

  • Можете да я приемате като чай 2 или 3 пъти на ден.
  • Ако искате, можете да добавите малко лимонов сок и мед.

3. Вербена

Отслабнете здравословно с чай от вербена

Вербената е известна като натурално пречистващо средство. Това я прави идеална за премахване на ненужните отпадъци от тялото.

Освен това има компоненти с храносмилателни свойства, които подобряват чревното движение и успокояват възпалението на корема.

  • Пригответе чай с тази билка и пийте два пъти на ден.

4. Розмарин

Розмаринът е популярно растение, което се е утвърдило поради многобройните си кулинарни, козметични и медицински цели.

От дълго време е известно като велик съюзник за отслабването. Това е не само защото помага да се отървем от отпадъците от тялото. В допълнение, той оптимизира храносмилателния процес.

  • Можете да го използвате като подправка за вашите храни, или можете да го приготвите като чай.
  • Ако изберете втория вариант, пийте го до два пъти на ден.

Вижте още: Открийте невероятните приложения и качества на розмарина

5. Артишок

Отслабнете здравословно с помощта на артишок

Артишокът е популярен заради прочистващите си и антиоксидантните свойства. Като цяло, това значително ще помогне да отслабнете здравословно.

Артишокът е богат на диуретични фибри, витамини и минерали. Това е растение, което поддържа храносмилането, кара ви да се чувствате сити по-дълго и да помага за елиминиране на задържаните течности.

  • Можете да га ядете суров или да го добавите към вашите рецепти.
  • За отслабване, препоръчваме да го приготвите във вода и след това да пиете водата 2 или 3 пъти на ден.

6. Бреза

Загуба на тегло чрез брезата идват от свойствата й за понижаване на липидите и холестерола. Те съдействат за намаляване и разграждане на липидните вещества.

Противовъзпалителни вещества в брезат възстановяват правилната функция на лимфната система. Благодарение на това подпомагат процеса на извеждане от тялото на опасните токсини.

Трябва също така да се спомене, че брезата стимулира производството на жлъчка. Това е ключово вещество за разграждане на мазнините.

  • Сухите листа от бреза могат да бъдат превърнати в чай. Пийте го два пъти дневно.
  • Можете да намерите и течен екстракт от него, който да добавите към чайовете, плодовите сокове или водата.

Прочетете и това: 8-те най-добри масла за борба с целулита

7. Отслабнете здравословно със зелен чай

Отслабнете здравословно с помощта на зелен чай

Без съмнение зеленият чай е една от най-полезните билки, когато става дума за загуба на тегло.

Богат е на антиоксиданти като катехини. Така той е стимулант на метаболизма и лимфната система, който насърчава елиминирането на отпадъците и мазнините.

Можете да го пиете често като добавка за контролиране на високи нива на холестерола и сърдечносъдови проблеми, които често са резултат от наднорменото тегло.

Въпреки това, тя е и пречистваща, противовъзпалителна и диуретична напитка.

  • Пригответе я като чай и пийте 2 чаши на ден.
  • Ако искате, може да го приемате и като таблетки или като екстракт. Уверете се, че спазвате препоръките за употреба.

8. Мента

Ментата има храносмилателни и противовъзпалителни свойства, които могат да помогнат за подобряване на процесите на тялото, когато става дума за загуба на тегло.

Въпреки че не е изгарящо средство за мазнините, можете да го включите в диетата си, за да елиминирате токсините и течностите.

  • Пригответе го като чай и пийте до три пъти на ден.
  • Добавете го към смутита, сокове и лимонади

И вие ли се борите срещу напълняването и се опитвате да отслабнете здравословно? Ако правите всичко възможно, за да се върнете към нормално тегло, опитайте да изберете някоя от тези билки и я използвайте, за да помогнете на здравословния си хранителен план.

Не забравяйте, че нито от тях не може да действа сам. Ето защо е много важно да наблюдавате диетата си и да правите редовно упражнения.

  • Bozin, B., Mimica-Dukic, N., Samojlik, I., & Jovin, E. (2007). Antimicrobial and antioxidant properties of Rosemary and Sage (Rosmarinus officinalis L. and Salvia officinalis L., Lamiaceae) essential oils. Journal of Agricultural and Food Chemistry. https://doi.org/10.1021/jf0715323
  • Cabrera, C., Artacho, R., & Giménez, R. (2006). Beneficial Effects of Green Tea—A Review. Journal of the American College of Nutrition. https://doi.org/10.1080/07315724.2006.10719518
  • Chacko, S. M., Thambi, P. T., Kuttan, R., & Nishigaki, I. (2010). Beneficial effects of green tea: A literature review. Chinese Medicine. https://doi.org/10.1186/1749-8546-5-13
  • Erkan, N., Ayranci, G., & Ayranci, E. (2008). Antioxidant activities of rosemary (Rosmarinus Officinalis L.) extract, blackseed (Nigella sativa L.) essential oil, carnosic acid, rosmarinic acid and sesamol. Food Chemistry. https://doi.org/10.1016/j.foodchem.2008.01.058
  • López-Molina, D., Navarro-Martínez, M. D., Melgarejo, F. R., Hiner, A. N. P., Chazarra, S., & Rodríguez-López, J. N. (2005). Molecular properties and prebiotic effect of inulin obtained from artichoke (Cynara scolymus L.). Phytochemistry. https://doi.org/10.1016/j.phytochem.2005.04.003
  • Martini, N. (2016). Green tea. Journal of Primary Health Care. https://doi.org/10.1071/HC15914