8 начина за елиминиране на коремното подуване

· 11.01.2018
Ако сте фен на алкохолните напитки се уверете, че не пиете на гладен стомах, но най-добре би било да намалите консумацията му до минимум както и на мазните храни.

Случвало ли ви се е да страдате от ефекта на коремното подуване и да не знаете как да се отървете от него? Днес искаме да ви дадем набор от препоръки, които ще ви помогнат да облекчите този проблем бързо и лесно.

1. Масажи за намаляване на газовете

Понякога страдате от коремното подуване поради натрупване на газове.

За щастие в такива случаи можете да избегнете проблема с обикновен масаж.

Какво трябва да направите?

  • Поставете четири пръста хоризонтално над центъра на корема. Точката под показалеца е точно това, което търсите.
  • След като откриете мястото, направете нежен масаж в продължение на 2 до 3 минути по посока на часовниковата стрелка.
  • Ще разберете, че правите това правилно, защото действително ще увеличите производството на слюнка.

2. Масаж за борба със задържането на течности

Масаж срещу коремното подуване.

Коремното подуване може да е причинено от задържане на течности в тъканите. Ако се опитвате да намалите количеството течности, обикновен масаж ще направи тази задача по-лесна.

Какво трябва да направите?

  • За пореден път използвайте пъпа като отправна точка за този масаж. Това, което търсите, е около два пръста ширина над него.
  • Трябва да приложите известно напрежение върху тази област и да я масажирате в продължение на 2 до 3 минути по посока на часовниковата стрелка, след което да обърнете посоката.

3. Масаж за увеличаване на чревната активност

Този друг масаж ще ви помогне да увеличите активността на червата си и да избегнете запек, което може да бъде една от причините за коремното подуване.

Какво трябва да направите?

  • Този път се фокусирайте върху областта с ширина около 4 пръста под пъпа и масажирате в продължение на 2 до 3 минути по посока на часовниковата стрелка, след това обратно.
  • Това просто движение ще спомогне за стимулиране на перисталтичните контракции.
  • В допълнение към облекчаването на запек, това ще помогне при коремното подуване.

4. Вода с лимонов сок за да предотвратите коремното подуване

вода с лимонов сок за борба с коремното подуване

Знаете ли, че пиенето на чаша топла вода с лимонов сок от 15 до 20 минути преди закуска ще помогне да регулирате производството на стомашни киселини и да облекчите симптомите на киселини в стомаха?

Това решение ще премахне оригването и ще предотврати образуването на газове в червата. В допълнение това е чудесен източник на витамин С.

5. Пропуснете латето на закуска

Кафето с мляко е една от най-често предпочитаните напитки за закуска.

Ако се опитвате да запазите здравето на храносмилателната си система обаче, трябва да забравите тази напитка и да изберете нещо по-здравословно.

Имайте предвид, че млякото стимулира производството на стомашни киселини.

Кафето има подобен ефект като млякото в стомаха, така че взети заедно те увеличават киселинността и това е още по-лошо.

Какво трябва да направите?

  • Ако не можете да започнете деня без малко мляко сутрин, можете да замените прясното мляко с йогурт. По този начин ще си набавите здрави бактерии за смилане на вашата храна.

Вижте още: Изпълваща с енергия закуска без мляко, брашно и захар

6. Не пийте алкохол на празен стомах

Алкохолът стимулира коремното подуване

Не забравяйте, че алкохолните напитки също стимулират производството на стомашни киселини.

Това е проблем, когато стомахът ви е празен, защото забавя функционирането на стомаха и уврежда стените на този орган.

Ако пиете алкохол редовно, трябва също така да сте наясно, че той убива микрофлората в стомаха и червата.

Най-доброто нещо, което трябва да направите, е да пиете алкохол умерено и винаги с малко храна в стомаха си.

7. Премахнете мазните храни от вашата диета

Яденето на мазни храни редовно е нещо, от което трябва да избягате на всяка цена.

Опитайте се да разберете, че мазните храни като бързо хранене и захарни десерти са тежки и могат да забавят храносмилането.

Колкото по-трудно е за тялото ви да смила храната, толкова повече газове то произвежда.

  • Ако искате да избегнете тежестта и дискомфорта, свързани с този вид храна, ви препоръчваме да следвате по-балансирана диета с много плодове и зеленчуци.
  • Тялото ви със сигурност ще забележи промяната.

Прочетете и това: 10 плодове и зеленчуци против задържане на течности

8. Яжте храни с фибри, но умерено

Храните с високо съдържание на фибри са чудесен избор, но внимавайте да не прекалявате.

Уверете се, че си набавяте препоръчителната дневна доза плодове, зеленчуци, горски плодове и бобови растения, но без да прекалявате.

Твърде многото фибри всъщност могат да увеличат коремното подуване и да причинят повече производство на газ.

Това дори може да забави функцията на червата.