Избягвайте коремното подуване; не яжте тези 7 храни!

· 10.04.2018
Изключете изцяло пържените храни и намалете консумацията на млечните продукти. Опитвайте се да използвате олио и растително масло като готвите

Коремното подуване е състояние, което може да ни накара да изглеждаме по-тежки от това, което наистина сме.

Много хора мислят, че това се дължи на натрупаните мазнини в коремната област, но има и много други фактори, които причиняват това състояние.

В действителност понякога коремното подуване е придружено от храносмилателен дискомфорт като натрупване на газове и болка. Това създава чувството за тежест.

Произходът може да е свързан с лош избор на храна. В края на краищата много храни причиняват подуване, когато се усвояват.

За съжаление ние сме склонни да пренебрегваме кои храни причиняват дискомфорта ни. Поради това продължаваме да ги консумираме ежедневно.

В тази статия ще ви представим 7 храни, които са „виновни”, когато става въпрос за коремното подуване.

1. Мляко и млечни продукти

Млякото и млечните продукти са свързани с коремното подуване

Млякото и млечните продукти са свързани с коремното подуване.

Това се дължи на високото съдържание на лактоза, захар, която може да причини проблеми с храносмилането, като пречи на ензимите да функционират правилно в организма.

Неговата лоша абсорбция причинява производството на излишен чревен газ, подуване на корема и болка.

Предложения

  • Заменете кравето мляко с растителни продукти като бадемово или овесено мляко.
  • Ако искате да приемате повече калций, консумирайте зеленчуци, които съдържат този минерал.

2. Рафинирани зърна

Зърната, които са преработени, имат по-малка хранителна стойност.

Рафинираните зърна губят съдържанието на фибри, което е от ключово значение за храносмилането.

Те също така доставят по-малко витамини и минерали в сравнение с пълнозърнестите храни и поради тяхното съдържание на глутен е много вероятно да причинят подуване.

Предложения

  • Доколкото е възможно, ограничете консумацията на рафинирани зърнени храни, включително тези от хляб и пица.
  • Открийте заместители на зърна, които са пълнозърнести, без глутен.

3. Сурови зеленчуци

Кръстоцветните зеленчуци също причиняват коремното подуване

Кръстоцветните зеленчуци са пълни с основни хранителни вещества. Освен че са с ниско съдържание на калории, те също ви помагат да сте здрави.

За съжаление проблемът е, че те също съдържат полизахариди, известни като рафиноза. Когато се смилат, те ферментират и произвеждат газове.

Това разбира се предполага възпалително действие в корема, което е трудно за лечение.

Предложения

  • Ограничете консумацията на тези видове зеленчуци, като ги включите в диетата си само веднъж седмично.
  • Яжте ги сурови или на пара.

4. Месо за обяд

Месото винаги изглежда свеж и бърз вкусен вариант.

Малко хора обаче знаят, че голямо разнообразие от химикали и мазнини, които не са подходящи за вашето здраве се съдържат в тези продукти.

Непрекъснатата им консумация води до възпалителна реакция в организма, която засяга здравето на ставите и храносмилането.

Освен това, те съдържат твърде много сол и могат да причинят задържане на течности и метаболитни заболявания.

Предложения

  • Заменете тези обработени меса с постно месо като пилешко или пуешко.
  • Избягвайте храни, които съдържат тези добавени съставки.

5. Пържени храни

Пържените храни са една от най-честите причини за коремното подуване

Пържените храни са една от най-честите причини за коремното подуване. Това не е само защото увеличават натрупването на газ, но и защото забавят храносмилането и повишават нивата на холестерол.

Предложения

  • Избягвайте на всяка цена пържените преработени храни като чипс и подобни продукти.
  • Когато готвите у дома, използвайте зехтин или слънчогледово олио.

6. Подправки

Подправките добавят вкус към храната. В малки количества те осигуряват интересни ползи за вашето здраве.

Не е добре, когато се консумират в големи количества, особено когато се комбинират с 2 или повече вида.

Те дразнят лигавицата на стомаха. Когато предизвикват възпалителна реакция, те причиняват киселинен рефлукс и газ.

Предложения

Добавяйте само малки количества подправки към ястията си.

Избягвайте смесването на твърде много различни подправки едновременно.

Ограничете консумацията на пикантни подправки като пипер и чили.

7. Бобови растения

коремното подуване може да бъде причинено и от бобови растения

Не можем да отречем, че бобът е вкусен и страхотен за полезна диета.

Те са важен ресурс на растителни протеини, антиоксиданти и витамини и минерали.

Поради това яденето на боб може да предизвика възпаление заради съдържанието на полизахариди.

Предложения

  • Консумирайте ги само от време на време, в умерени пропорции.
  • Гответе добре, за да избегнете нежелани храносмилателни реакции.

Имате ли склонност да включите тези храни във вашата диета? Ако е така, вероятно това е причината, поради която често се подувате. Ограничете консумацията на тези храни и изберете други, които са по-леки.