8 храни, които намаляват неприятното подуване на корема

11.07.2017
Опитайте да се храните с мляко без лактоза, зелен чай и ленено семе.

Страдате ли понякога от подуване на корема? Това усещане обикновено се свързва с прекомерното хранене. Това обаче може да се дължи и на натрупването на течности и газ.

В допълнение, може да се дължи на някои проблеми с храносмилането. Те включват гастрит и запек. Ако е така, важно е да познавате храните, които се борят с така неприятното подуване на корема.

Не забравяйте, че нещо толкова лесно като намаляването на храни, които са богати на прости захари и мазнини, ще помогне на здравето ви. Именно тези храни могат да причинят образуването на газ. Също така това ще помогне да отслабнете и да подобрите храносмилането си едновременно.

Ако искате да сте здрави, да отслабнете и да се борите с подуването, тук ще видите кои са подходящите храни:

1. Лен

Лен при подуване на корема

Храни, които съдържат простагландини, са най-добрият начин да се отървете от подуването.

Ленът, наричан още ленено семе, е храна, богата на здравословни мазнини. Те помагат на тялото да регулира възпалението благодарение на омега-3 мастните киселини, които те съдържат.

  • За консумацията им най-доброто нещо, което трябва да направите, е да ги накиснете във вода няколко часа.
  • След това, когато са готови, ги добавете към кисело мляко, смути или салата.

2. Боровинките действат благоприятно при подуване на корема.

Боровинките са друга храна, която може да облекчи задържането на течности и подуване на корема.

Това е така, защото са богати на флавоноиди. Също така, те имат антиоксидантни и противовъзпалителни свойства, които помагат да се контролират свободните радикали.

Тези вкусни плодове могат да регулират подуването.

3. Череши

Въпреки че не изглежда така, черешите могат да станат един от вашите най-големи помощници.

Този вкусен плод помага за намаляване на подуването. Това е така, защото е една от храните с най-много противовъзпалителни свойства.

В допълнение, черешите са пълни с антиоксиданти. Поради това те без съмнение са един от най-богатите плодове, които можете да включите в ежедневната диета.

Вижте и: Страдате ли от запек? 5 съвета за закуска

4. Къри

Къри при подуване на корема

То е често срещано в света на подправките. Кърито съдържа куркума и поради това спомага за намаляване задържането на течности и възпалението.

Куркумата е супер храна, която помага за предотвратяване на много заболявания, включително рак. Заменете солта и черния пипер с тази подправка. Това е много по-здравословно!

5. Зелен чай

Зеленият чай има диуретични свойства. Той е богат и на антиоксиданти.

Ако сте подути, по-добре е да изпиете чаша зелен чай, отколкото черен чай или други напитки като кафе.

6. Банани

Яжте чест банани, ако страдате от подуване на корема, причинено от задържане на течности. Калият, съдържащ се в тях може да бъде от голяма помощ.

Ако ядете нещо солено през нощта, добре е да ядете банан за закуска. Както знаете, солта кара тялото ви да задържа течности. Така че избягвайте да използвате допълнително сол с храните и яжте банани, за да помогнете за борбата със задържането.

7. Авокадо

Авокадо при подуване на корема

Авокадото е една от храните, която се препоръчва, ако искате да намалите подуването, защото съдържа много здравословни мазнини.

Други храни, които помагат по същия начин са зехтин, бадеми и шам фъстък (без сол).

8. Мляко, което не съдържа лактоза

Млякото е една от другите храни, които могат да доведат до подуване. Това е така, защото съдържа лактоза.

За това няма нищо по-добро от това да започнете да намалявате лактозата и да добавите разградена лактоза (например кисело мляко) към ежедневната диета. След това можете да добавите мляко в малки количества.

Препоръчваме: Как да си направим домашно кисело мляко и какви са ползите от него

Не забравяйте да се храните бавно

Съвети за избягване на подуване на корема

Нещо толкова лесно като бавното хранене определено може да помогне. Дъвчете добре храната и дръжте устата си затворена. Това предотвратява навлизането на въздух в храна и причинява лошо храносмилане.

Не забравяйте да дадете на храната необходимото време. Не бързайте!

  • D. Dominguez Nuñez. (2010). Nutrición y ejercicio. Endocrinología y Nutrición.
  • David Díaz Gil. (2015). Para quemar más grasa… ¿cardio o pesas? | HSN Blog.
  • Vitónica. (2012). Cómo ayudan las proteínas a adelgazar.