7 неща, които се случват, когато спрем захарта

29.04.2016
Ще се почувствате по-сити, ще предпазите сърцето и черния дроб и ще намалите коремните мазнини

През последните няколко години експертите постоянно изтъкват, че когато спрем захарта намаляваме риска от диабед тип 2, сърдечно-съдови заболявания и затлъстяване.

Докато самата захар не е чак толкова вредна, не трябва да се консумира в излишък, особено в рафинирана форма, която е най-често срещаната на пазара.

Ще я откриете в естественото й състояние в плодовете и там тя не представлява заплаха за здравето, освен ако не се прекалява с консумацията й.

Това, което тревожи здравните експерти, е, че рафинираната захар се открива в по-голяматa част от ежедневното меню на хората; тази рафинирана захар е третирана с химически вещества и може да е толкова пристрастяваща, колкото кокаина.

Може да изглежда невъзможно да се откажете от захарта напълно. В допълнение към това, че се продава, за да я добавяте към храни, тя също се съдържа в сладкиши, хляб, преработени храни, сосове и много други търговски продукти.

Въпреки това лекарите и диетолозите непрекъснато говорят, че хората трябва да са наясно с вредите, които захарта може да нанесе на тялото, и най-важното, как да ги избегнат.

Премахване на захарта от ежедневното меню може да доведе до невероятни промени в здравето, които ще подобрят качеството на живот. По-долу ще откриете 7 причини, за да се откажете от захарта още днес.

1. Когато спрем захарта ще се почустваме по-сити

Захарта потиска хормона в организма, наречен лептин, който е отговорен за усещането на ситост след ядене. Резултатът е неутолимо желание да продължите да се храните.

След отказването от захарта тялото започва да регулира апетита и храните носят подобрено усещане за ситост, което означава да ядете по-малко калории и сладкиши.

2. Когато спрем захарта ще предпазим сърцето си

предпазете сърцето

Храните с много захар и висок гликемичен индекс се свързват с повишен риск от сърдечни заболявания.

Избягването на захар е един от начините да се грижите за сърцето и да контролирате триглицеридите. Те са вид мазнини, използвани за съхранение на допълнителни калории от захарта. Триглицеридите намаляват ефектите на добрия холестерол.

Вижте и: Десерти без захар, които трябва да опитате

3. Ще намалим коремните мазнини

Захарта е висококалорична храна, лишена от витамини, минерали и фибри. Поради високото си съдържание на калории и липса на хранителни вещества тя причинява натрупването на мазнини. Това може да доведе до затлъстяване.

Едно проучване в „Ендокринно общество“ разкри, че консумацията на захар може да доведе до натрупване на мазнини около корема и кръста.

4. Когато спрем захарта ще предпазим черния си дроб

Ще предпазите черния дроб

Изследване, публикувано в списание „Природа“, съобщава, че излишната захар оказва отрицателен ефект върху черния дроб, подобно на алкохола.

Избягването на захар означава избягване на претоварен черен дроб. Това помага да се поддържа неговото оптимално функциониране.

5. Ще предотвратим камъни в бъбреците

Сладките напитки и рафинираните захари водят до увеличение от 25% на риска от развитие на камъни в бъбреците. Това е факт, независимо дали обръщате достатъчно внимание на това.

Това, което е по-лошо – сладките напитки и безалкохолните могат да увеличат този риск с 33%.

За да избегнете този проблем, трябва да се откажете от тези напитки. На тяхно място, изберете здравословни алтернативи – като натурални сокове или вода.

Вижте и: Съвети за детоксикация на тялото ви от излишна захар

6. Когато спрем захарта ще защитим мозъка си

Ще защитите мозъка

Въпреки че няма доказателства, някои проучвания са установили, че шпайковете на кръвната захар могат да бъдат една от причините за увреждане на мозъка, която засяга паметта.

Ясно е, че в тези проучвания виновникът са неконтролируемите нива на кръвната захар, но не захарта пряко.

Все пак известно е, че консумацията на твърде много захар е основната причина за високи нива на кръвната захар.

7. Когато спрем захарта ще се радваме на млада кожа

Консумирането на захар активира процес, наречен гликиране. Той причинява увреждане на еластина и колагена в кожата.

Намаляването на захарта ще помогне да се грижите за кожата и да предотвратите преждевременните признаци на стареене.

  • Feig, D. I. (2010). Sugar-sweetened beverages and hypertension. Future Cardiology. https://doi.org/10.2217/fca.10.92
  • Molteni, R., Barnard, R. J., Ying, Z., Roberts, C. K., & Gómez-Pinilla, F. (2002). A high-fat, refined sugar diet reduces hippocampal brain-derived neurotrophic factor, neuronal plasticity, and learning. Neuroscience. https://doi.org/10.1016/S0306-4522(02)00123-9
  • DiNicolantonio, J. J., Lucan, S. C., & O’Keefe, J. H. (2016). The Evidence for Saturated Fat and for Sugar Related to Coronary Heart Disease. Progress in Cardiovascular Diseases. https://doi.org/10.1016/j.pcad.2015.11.006
  • Lenoir, M., Serre, F., Cantin, L., & Ahmed, S. H. (2007). Intense sweetness surpasses cocaine reward. PLoS ONE. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0000698