7 неща, които се случват, когато спрем захарта

Ще се почувствате по-сити, ще предпазите сърцето и черния дроб и ще намалите коремните мазнини

През последните няколко години експертите постоянно предупреждават за опасностите за здравето от захарта, която е водеща причина за диабет тип 2, сърдечно-съдови заболявания и затлъстяване.

Докато самата захар не е чак толкова вредна, не трябва да се консумира в излишък, особено в рафинирана форма, която е най-често срещаната на пазара.

Ще я откриете в естественото й състояние в плодовете и там тя не представлява заплаха за здравето, освен ако не се прекалява с консумацията й. Това, което тревожи здравните експерти, е, че рафинираната захар се открива в по-голямаta част от ежедневното меню на хората; тази рафинирана захар е третирана с химически вещества и може да е толкова пристрастяваща, колкото кокаина.

Може да изглежда невъзможно да се откажете от захарта напълно. В допълнение към това, че се продава, за да я добавяте към храни, тя също се съдържа в сладкиши, хляб, преработени храни, сосове и много други търговски продукти.

Въпреки това лекарите и диетолозите непрекъснато говорят, че хората трябва да са наясно с вредите, които захарта може да нанесе на тялото, и най-важното, как да ги избегнат.

Премахване на захарта от ежедневното меню може да доведе до невероятни промени в здравето, които ще подобрят качеството на живот. По-долу ще откриете 7 причини, за да се откажете от захарта още днес.

1. Ще се почувствате по-сити

Захарта потиска хормона в организма, наречен лептин, който е отговорен за усещането на ситост след ядене. Резултатът е неутолимо желание да продължите да се храните.

След отказването от захарта тялото започва да регулира апетита и храните носят подобрено усещане за ситост, което означава да ядете по-малко калории и сладкиши.

2. Ще предпазите сърцето

surze-zdrave

Храните с много захар и висок гликемичен индекс се свързват с повишен риск от сърдечни заболявания.

Избягването на захар е един от начините да се грижите за сърцето и да контролирате триглицеридите, които са вид мазнини, използвани за съхранение на допълнителни калории от захарта и намаляват ефектите на добрия холестерол.

3. Ще намалите коремните мазнини

Захарта е висококалорична храна, лишена от витамини, минерали и фибри. Поради високото си съдържание на калории и липса на хранителни вещества тя причинява натрупването на мазнини и може да доведе до затлъстяване.

Едно проучване в „Ендокринно общество“ разкри, че консумацията на захар може да доведе до натрупване на мазнини около корема и кръста.

4. Ще предпазите черния дроб

cheren-drob

Изследване, публикувано в списание „Природа“, съобщава, че излишната захар оказва отрицателен ефект върху черния дроб, подобно на алкохола.

Избягването на захар означава избягване на претоварен черен дроб и помага да се поддържа оптимално функциониране.

5. Ще предотвратите камъни в бъбреците

Въпреки че може да не обръщате достатъчно внимание на това, сладките напитки и рафинираните захари като цяло водят до увеличение от 25% на риска от развитие на камъни в бъбреците. Това, което е по-лошо – сладките напитки и безалкохолните могат да увеличат този риск с 33%.

За да избегнете този проблем, трябва да се откажете от тези напитки и да изберете здравословни алтернативи – като натурални сокове или вода.

6. Ще защитите мозъка

mozuk

Въпреки че няма доказателства, някои проучвания са установили, че шпайковете на кръвната захар могат да бъдат една от причините за увреждане на мозъка, която засяга паметта. Ясно е, че в тези проучвания виновникът са неконтролируемите нива на кръвната захар, но не захарта пряко.

Все пак известно е, че консумацията на твърде много захар е основната причина за високи нива на кръвната захар.

7. Ще се радвате на млада кожа

Консумирането на захар активира процес, наречен гликиране, който причинява увреждане на еластина и колагена в кожата.

Намаляването на захарта ще помогне да се грижите за кожата и да предотвратите преждевременните признаци на стареене.