6 ефикасни упражнения против напрежение в тялото

27.11.2017
В главата и тялото често се натрупва силен стрес и стягане на мускулите. Вижте как да се отървете от тях

Случвало ли ви се е да търсите начини за облекчаване на неприятното напрежение в тялото?

Ежедневието може да бъде изпълнено с малки моменти на тревога и стрес.

Подобни ситуации могат да причинят мускулно напрежение, което с натрупване в тялото може да доведе до физическа болка и дори да се влоши.

Тъй като стресът и безпокойството са основните причини за различни заболявания, много е важно да се намери надежден начин за облекчаване на натрупаното напрежение.

Защо стресът причинява мускулно напрежение?

Когато тялото се окаже в опасна ситуация, то провокира незабавна реакция, предназначена да ни подготви да се справим със заплахата и да ни подготви физически и психически да се борим за оцеляването си.

Тази реакция прави мускулите напрегнати и стегнати, подготвяйки тялото да се защитава.

Всъщност, когато сме подложени на голям стрес тялото не знае пред какъв конкретен вид опасна ситуация сме изправени.

Това е така, защото сигналите, изпращани от нашия мозък, обикновено са еднакви, независимо дали това е стресова работна ситуация или диво животно, което се възприема като заплаха.

Болки в кръста и напрежение в тялото

6 упражнения, които ще ви помогнат да облекчите натрупания стрес

Има начин да облекчите стреса и напрежението, които се трупат в тялото ви. Ще разгледаме някои прости упражнения, които могат да помогнат да се освободите от болки, причинени от напрежение.

1. Напрежение в гърба

  • Застанете изправени и изпънете ръце над главата си.
  • Наклонете се назад, с извит гръбнак.
  • Върнете се в началната позиция.
  • Повторете 5 пъти.

Това упражнение е много ефикасен начин за облекчаване на натрупаното напрежение в гърба.

Прочетете и: 8 упражнения за укрепване на долната част на гърба

2. Напрежение във врата

упражнение при напрежение в тялото

Вратът е една от областите на тялото, които са най-силно засегнати от стреса. Ще разгледаме едно просто упражнение, което може да помогне за премахване на напрежението, което се натрупва в тази зона.

Застанете с краката си на ширината на раменете.

Поставете ръцете върху бедрата и движете главата си бавно напред и назад, сякаш кимате.

Повторете 8 пъти.

3. Напрежение в главата и лицето

напрежение в тялото и в главата

Понякога главата и лицето са места, където се натрупват стрес и безпокойство. Направете това просто упражнение, за да го премахнете.

  • Застанете изправени и протегнете ръце над главата си.
  • Местете главата си от една страна на другата.
  • За да ви помогнем с това разтягане, поставете ръце върху главата си, за да можете да изпънете главата си по- далеч.
  • Повторете 8 пъти, 4 разтягания на всяка страна.

4. Напрежение в мускулите в горната част на тялото

Това упражнение е идеално за облекчаване на стреса, който се натрупва в гърба, трапецовидния мускул и врата.

  • Застанете изправени и протегнете ръцете си над главата.
  • Извийте врата от едната страна на другата.
  • За да си помогнете с това упражнение, използвайте ръцете, чрез които ще се разтегнете допълнително.
  • Задръжте в разтегната поза за 10 секунди от всяка страна.

Препоръчваме ви да прочетете и: 11 упражнения за справяне с болката в раменете

5. Напрежение в тялото

Това упражнение може да ви помогне да облекчите напрежението, което се натрупва около кръста, долната част на гърба и лумбалните мускули.

  • Застанете в изправено положение и протегнете ръцете над главата си.
  • Наведете тялото си надясно, като плъзгате лявата си ръка покрай дясната.
  • Върнете се в началната позиция и повторете на другата страна.

Направете общо 8 повторения, 4 на всяка страна.

6. Премахване на който и да е вид напрежение в тялото

премахване на напрежение в тялото

Това упражнение е идеално за хора, които страдат от голямо физическо, психическо и емоционално напрежение.

Ако сте склонни към тревожност и умора или просто се чувствате изтощени след тежък работен ден, опитайте това упражнение:

  • Изберете спокойно, добре проветрено място.
  • Застанете изправени (въпреки че това упражнение може да се направи и в седнало положение), и с крака допрени заедно отпуснете очите си, като ги оставяте блуждаещи и дишайте нормално.
  • Главата ви трябва да е в нормалното си положение.
  • Оставете ръцете ви да висят свободно покрай тялото. Ако сте седнали, ръцете ви трябва да почиват върху краката ви.
  • Оставете раменете ви да се отпуснат към лактите. Това ще помогне напрежението да се движи надолу към пръстите.
  • Визуализирайте теглото на горната част на тялото, движейки се надолу към таза.
  • Оставете кръста да се отпусне и да усетите силата и здравината на краката.
  • Сега, в състояние на пълна релаксация си представете, че главата ви докосва небето, докато краката ви остават твърдо върху земята.
  • Ако смятате, че тялото ви е перфектно балансирано, задръжте в тази позиция и не правете нищо. Просто оставете тялото ви да се отпусне и отърве от цялото напрежение, което се е натрупало.
  • Опитайте се да запазите тази поза 5 минути. Просто оставете умът ви да се отпусне и забравете за ежедневните тревоги.
  • След 5 минути разтрийте ръцете и масажирайте лицето и шията си.

Тези прости упражнения ще ви помогнат да облекчите това напрежение в тялото, натрупано поради стреса и ежедневните тревоги, които засягат всички нас.

Не се колебайте, опитайте ги сега и няма да съжалявате!

  • U.S. Department of Health and Human Services. Physical activity and health. (1996). Physical Activity and Health: A Report of the Surgen General. A Report of the Surgeon General. https://doi.org/10.1080/01635580903441295
  • Canadian Institute for Health Information. (2014). National Health Expenditure Trends , 1975 to 2014 Spending and Health Workforce. JAMA : The Journal of the American Medical Association. https://doi.org/10.1007/s10916-010-9605-x
  • Chrousos, G. P. (2009). Stress and disorders of the stress system. Nature Reviews Endocrinology. https://doi.org/10.1038/nrendo.2009.106