Навици, които увреждат таза

· 01.02.2016
Колко часа на ден прекарвате в седнала позиция?

Болката в тазобедрените стави е по-често срещано оплакване при жените, отколкото при мъжете. Рискът от възможно счупване на таза обикновено се повишава с напредването на годините. Затова е важно да знаете всичко най-необходимо още отсега.

Ако вече изпитвате пристягане или болка в долната част на гърба, която слиза до седалището, или пък усещате остра болка в таза, докато ходите и се качвате по стълбите, съветваме ви да обърнете внимание на информацията, която ще ви дадем в днешната статия. Тя е посветена на навиците, които увреждат таза.

Щом смятате, че имате проблем, задължително се консултирайте с лекаря си. Не се колебайте да промените ежедневните си навици, за да подобрите начина си на живот.

Кои навици могат да увредят таза?

Първо, искаме да подчертаем, че проблемите с таза до голяма степен се дължат на наследственост. Заболявания като артрит и остеопороза са ежедневни фактори, които повлияват здравето на костите и ставите.

Ако знаете, че някой от членовете на семейството е страдал или страда от болка в таза или тазобедрените стави, заслужава си да подобрите ежедневните си навици. Ключово е да спазвате здравословна диета, да тренирате редовно и да се стремите да следвате съвети, които ви предпазват от повишаване на риска от проблеми с таза.

Да научим повече за навиците, които могат да увредят здравето на таза.

  1. Заседнал начин на живот

Със сигурност сте убедени, че заседналият начин на живот е опасен. Ироничното е, че въпреки че много хора са наясно с това, те продължават да избягват активните физически занимания. Този начин на живот се отразява негативно върху костите. Колко часа на ден прекарвате в седнала позиция? А в изправена? Запомнете, че тазът е част от комплекс от стави, които лесно се пренатоварват.

Колко често, например, ставате от леглото и забелязвате мигвено изпукване в областта на таза? Друго често срещано усещане е убождане в края на деня, което може да варира от областта на корема до седалищните части. Запомнете: заседналият начин на живот е един от най-големите врагове на костите и ставите.

  1. Нездравословна диета

Вероятно към днешна дата сте се опитвали многократно да отслабнете. Спазвали сте диети, нали така? Вярвате ли, че сте положили достатъчно усилия, за да снабдите тялото си с ценните хранителни вещества, от които се то се нуждае всеки ден, включително адекватна доза калций, фосфор и магнезий? Жените често страдат от дефицит на тези минерали. Ако не приемате с храната достатъчно ценни хранителни вещества, костите и ставите започват да губят плътност и проблемите предстоят.

Бъдете внимателни, когато консумирате газирани напитки, сладки храни, шоколад, алкохол, тютюневи изделия и червено месо. Те провокират загуба на магнезий и съдържат аминокиселини, които водят до извеждане на калций чрез урината. Винаги бъдете внимателни в избора на хранително меню. Мислете за храната като източник на здраве за костите.

  1. Редовно носене на високи токчета

Носенето на обувки на висок ток, и то редовно, води до различни нежелани последствия, като например увреждане в долната част на гърба, също и в таза. Може би работата ви изисква да носите високи токчета, но можете да направите нещо по въпроса – просто намалете височината с няколко сантиметра. Колкото по-високи са токчетата, толкова по-голяма е вредата.

  1. Падания и травми

Вече знаете колко висок става риска от счупване на таза с напредването на възрастта, особено когато е налице загуба на костна маса и тазобедрените стави са станали крехки. Бъдете внимателни и заради още нещо: понякога една грешна стъпка е достатъчна, за да счупите таза. Независимо на каква вързаст сте – на 20 или 40 години, травмите са сериозно предизвикателство за тялото. Ако не ги лекувате адекватно, в бъдеще ще сте изправени пред още по-сложни състояния.

Ако сте от хората, които обичат да спортуват, винаги носете удобни обувки и се опитвайте да избягвяйте пренапрягане на тялото.

Как можем да се грижим по-добре за таза си?

  • Повишете приема на магнезий и калций. Тези минерали присъстват в състава на много храни. Ако проблемите с таза са налични в семейната история, посъветвайте се с лекар какви хранителни добавки да приемате. В аптеките ще откриете разнообразие от лекарства, които могат да ви помогнат да повишите нивото на ценни хранителни вещества, подхранващи и укрепващи костите.
  • Практикувайте здравословни видове спорт, например плуване. Ако имате достъп до басейн, предлагаме ви да плувате поне веднъж седмично. Плуването укрепва мускулите, костите и ставите, освен това освежава и отпуска – емоционално, физически и психически.
  • Винаги следете теглото си. Затлъстяването и наднорменото тегло са предпоставка за развитието на проблеми с таза и коленете. Това допълнително тегло, което трябва да носят, всъщност може да доведе до проблеми с начина на движение. Опитайте се да възвърнете здравословни килограми и да разнообразите хранителното си меню. Ако през годините метаболизмът ви се е забавил и ви е трудно да сваляте килограми, консултирайте се с нутриционист. Вашето тяло го заслужава!