Храненето и здравето

Съществуват няколко начина за разбор на това, което консумираме
Храненето и здравето

Последна актуализация: 20 февруари, 2019

Храненето играе важна роля за здравето, тъй като доставя на организма хранителни и други вещества, от които се нуждае, за да функционира правилно. Продължавайте да четете, за да научите повече за храненето и здравето – митове, факти и промени в хранителната пирамида.

Един от най-големите врагове на здравето е лошото хранене . Нездравословните продукти не съдържат хранителни вещества, а такива, които вредят на тялото.

Данните по отношение на неправилното хранене по света са наистина тревожни, тъй като темпото на ежедневието и икономическите интереси на хранително-вкусовата промишленост са накарали много хора да изберат бързата храна.

Пици, хамбургери, пържени храни, пържени картофи, хот-дог, преработени меса, сладкиши и безалкохолни напитки – са се превърнали в част от редовните хранителни навици и са бомба със закъснител за здравето.

Митове и факти за храненето и здравето

Темата е широко коментирана и всяка индивидуална диета трябва да се анализира за потенциални здравословни проблеми. Съществуват няколко начина за разбор на това, което консумираме. Той ще даде представа за факторите, разболяващи организма.

Протеини

Важно е да научите каква е разликата между протеините, от които тялото се нуждае, и недобрите за него. Растителните и тези в постното месо оказват положително въздействие върху организма, като му помагат да образува мускулна маса и да укрепва.

Червеното месо съдържа: токсични мазнини, антибиотици, разтворители, добавки и хормони, които влияят на храносмилателната система и предизвикват заболявания.

Няколко проучвания са установили, че консумацията на червено месо 5 пъти седмично увеличава риска от развитие на рак на дебелото черво ( с 4 пъти повече в сравнение с тези, които го ядат само веднъж седмично).

Мляко

Храненето и здравето: мляко

В продължение на дълги години се е поддържала тезата, че млякото е от съществено значение за снабдяването на организма с достатъчно количество калций. Този факт днес се отхвърля. Не е необходимо да го консумирате, за да получите нужните количества калций.

Проучванията показват, че употребата му е свързана с появата на няколко здравословни проблеми в кръвоносната и дихателната система, както алергии и диабет.

Известно е, че млякото съдържа протеини като казеин, които могат да повлияят върху развитието на някои видове рак.

Захар

Този продукт е един от най-консумираните в света и един от най-вредните за организма. Захарта причинява пристрастяване и е основната причина за диабет. Диабетът засяга почти 300 милиона души по света и предизвиква 5 % от смъртните случаи всяка година.

Тя намалява имунната защита, подхранва раковите клетки, освобождава адреналин и причинява нервност и депресия.

Хранителната пирамида се е променила

Храненето

Първоначално хранителната пирамида е поставяла сладки в горната част, следвани от млечни продукти. След това са плодовете и зеленчуците и накрая – въглехидратите.

Днес хранителната пирамида е напълно променена. Въглехидратите са вече в горната част, следвани от млякото и червените вина. След това са ядки, птици, морски дарове и пълнозърнести храни.

Плодове, зеленчуци, зехтин и полезни омега-3 мазнини съставляват основата.

Всеки трябва да е наясно с вида храненето и с храната, която консумира. Да осигури на организма основните хранителни вещества, така че да може да изпълнява своите функции.

Липсата или почти липсата на хранителни вещества може да доведе до различни краткотрайни и дълготрайни здравословни проблеми, които могат да бъдат трудни за лечение. Неправилното хранене е водеща причина за затлъстяване, сърдечно-съдови заболявания, депресия и чернодробни и бъбречни проблеми.

Храните губят много от полезните свойства по време на обработката или готвенето. Препоръчват се органичните, защото съдържат по-малко добавки и не са подложени на торове и пестициди, влияещи на здравето.

Важно да се предприеме контрол върху храненето, особено когато страдате от хранително разстройство. Липсата на хранителни вещества в ежедневната диета трябва да бъдат запълнени с добавки. Идеалният вариант е – да бъдат приемани чрез естествените храни.

Може да ви заинтересува ...
Контролирайте нивото на лошия холестерол със здравословно хранене
Здраве и КрасотаПрочетете го в Здраве и Красота
Контролирайте нивото на лошия холестерол със здравословно хранене

Въпреки че този проблем може да протече безсимптомно, ако не контролирате нивото му със здравословно хранене, той може да доведе до сериозни послед...



  • SACN, & Scientific Advisory Committee on Nutrition. (2015). Carbohydrates and Health. Carbohydrates and Health Scientific Advisory Committee on Nutrition.
  • Carr, T., & Descheemaeker, K. (2008). Nutrition and Health. Nutrition and Health. https://doi.org/10.1002/9780470690611
  • Amine, E. K., Baba, N. H., Belhadj, M., Deurenberg-Yap, M., Djazayery, A., Forrestre, T., … Yach, D. (2003). Diet, nutrition and the prevention of chronic diseases. World Health Organization – Technical Report Series.