7 начина за укрепване на имунната система

10.12.2018
Когато е отслабена, тя не прави разлика между здравите тъкани и инфекциозните агенти и това ѝ пречи да функционира правилно

Имунната система е естествената защита на организма срещу инфекции и заболявания, причинени от вируси и вредни бактерии.

Когато е отслабена, тя не прави разлика между здравите тъкани и инфекциозните агенти и това ѝ пречи да функционира правилно. В днешната статия ще  предоставим информация за  укрепване наимунната система по естествен начин.

Не прекарвайте много време на слънце

Не прекарвайте много време на слънце

Важно е да имате достатъчно витамин D, който може да получите от слънцето. Прекалено дългото излагане под неговите лъчи, обаче, предизвика стареене на кожата, рак, отслабване на имунната система.

Консумирайте витамин А

Ще откриете витамин А в следните продукти:

  • Говеждо месо
  • Риба
  • Кокошка
  • Млечни продукти
  • Плодове
  • Зеленчуци

Този витамин помага да имате здрави зъби и мека кожа, полезен е и за зрението.

Вижте и: 5 симптома за отслабена имунна система

Консумирайте витамин C за укрепване на имунната система

Тялото се нуждае от него, за да расте. Той възстановява телесната тъкан. Важно е да се набави достатъчно витамин С – за поддържане на костите, сухожилията, кръвоносните съдове, за цялостното здраве на тялото. Ползите от него:

  • Лекува рани
  • Избягва стареенето на клетките
  • Премахва токсините от тялото
  • Бори се със свободните радикали

За да се възползвате от тези предимства, консумирайте: пъпеш, киви, манго, папая, цитрусови плодове, ягоди и червени боровинки.

Консумирайте витамин E

Той предпазва клетките от увреждане ( причинено от свободните радикали), укрепва имунната система и спомага образуването на червените кръвни клетки.

Спокоен сън

Почивката е от жизненоважно значение за ума и тялото. Имунната система произвежда клетки, докато почивате, затова е необходим сън – най-малко от 6 до 8 часа. Той поддържа и доброто състояние на кожата.

Вижте и: 9 храни за укрепване на имунната система

Не консумирайте алкохол

не консумирайте алкохол

Алкохолът съдържа метаболити, наречени алдехиди, които увреждат имунната система, отслабват я и увеличават шансовете да се разболеете. Той предизвиква рак на: хранопровода, устата, дебелото черво, черния дроб и др.

Смях

Съществуват изследвания, които показват връзка между смеха, имунитета и увеличаването на антителата. Колкото повече се смеете, толкова повече ще укрепите имунна система.

Как да разберем дали имаме отслабена имунна система?

Обърнете внимание на сигналите, които тялото дава, когато имунната системаеотслабена: ако се чувствате уморени, страдате болки в мускулите, имате бавнозарастваща рана, настивате често, и други симптоми.

Надяваме се, че тези съвети ще са полезни за укрепване на имунната система, за осигуряване  правилното функциониране на всички органи.

  • Schlueter, A. K., & Johnston, C. S. (2011). Vitamin C: Overview and update. Complementary Health Practice Review. https://doi.org/10.1177/1533210110392951
  • Chambial, S., Dwivedi, S., Shukla, K. K., John, P. J., & Sharma, P. (2013). Vitamin C in disease prevention and cure: An overview. Indian Journal of Clinical Biochemistry. https://doi.org/10.1007/s12291-013-0375-3
  • Brigelius-Flohé, R., & Traber, M. G. (1999). Vitamin E: function and metabolism. FASEB Journal : Official Publication of the Federation of American Societies for Experimental Biology. https://doi.org/10.1096/fasebj.13.10.1145
  • Molina, P. E., Happel, K. I., Zhang, P., Kolls, J. K., & Nelson, S. (2010). Focus on: Alcohol and the immune system. Alcohol Research & Health : The Journal of the National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism. https://doi.org/10.1088/0266-5611/27/7/075009
  • Besedovsky, L., Lange, T., & Born, J. (2012). Sleep and immune function. Pflugers Archiv European Journal of Physiology. https://doi.org/10.1007/s00424-011-1044-0