5 причини за често срещаното главоболие

17.07.2019
Когато имаме главоболие трябва веднага да му обърнем внимание, за да избегнем превръщането му в мигрена, която би засегнала качеството ни на живот.

Знаете ли кои са основните причини за често срещаното главоболие?

В момента главоболието е един от най-честите симптоми, водещ хората до лекарския кабинет. То се появява толкова често и с такава интензивност, че кара потърпевшите да се притесняват и да чувстват тревожност

В повечето случаи главоболието може да се дължи на:

  • Стрес
  • Настинка
  • Дехидратация
  • То може да бъде страничен симптом на заболяване на шийните прешлени.

В зависимост от специфичната част на главата, която засяга, главоболието може да бъде леко, остро и силно. Някои хора го описват просто като натиск върху определена част от главата, причиняващо почти нетърпим дискомфорт.

Повечето видове главоболие не са признак на определено заболяване, което би трябвало да ни тревожи или с което би трябвало да се справим спешно.

Вероятни причини за появата на често срещаното главоболие

1.Тензионна мигренаТензионната мигрена се появява обикновено в края на деня.

Това състояние е една от най-честите причини за появата на главоболие и посещение при невролог.

Започва с усещането за силно пулсиране в слепоочията или около очите, което създава усещането за напрежение във врата и лицето. Същевременно това води до изостряне на чувствителността на скалпа.

Тензионните мигрени се появяват обикновено в края на дена, когато най-силно усещаме умората и стреса от работния ден. Причините за появата на този тип главоболие са: лошият сън, безсънието, хормоналните промени, стресовите ситуации и евентуалните прояви на депресия.

Прочетете и: 5 лечебни билки против депресия

2.Окципитална мигрена

Това състояние е съпроводено от появата на усещане за притискане в основата на черепа.

Хората страдащи от този тип главоболие се оплакват от болка в горната част на врата, а в някои случаи болката се премества и към челюстта.

3.Фокусирана мигренозна невралгияЕдна от причините за често срещаното главоболие е стресът.

Този тип главоболие се характеризира с болка, която се проявява в едната страна на главата и продължава да се разпростира, докато обхване и другата й част.

Обикновено се появява след внезапно освобождаване на хистамин или серотонин от тялото след прием на по-голямо количество алкохол, прекаляване с лекарства или прекомерно физическо натоварване.

4.Съдово главоболие

Главоболието свързано със съдови проблеми трябва да бъде внимателно следено, за да се избегне появата на бъдещи усложнения. 

В повечето случаи няма причина за тревога. Въпреки това е важно да знаете кои са другите симптоми на мозъчно-съдови проблеми:

  • Усещате засилване на болката, която ви кара да се наведете, да кашляте или дори да легнете.
  • Срещате затруднения с определени движения или при говорене.
  • Болката продължава повече от три дена.
  • Имате гърчове или припадъци.
  • Висока температура, гадене и повръщане.

Поговорете със специалист, ако имате някой от посочените симптоми, особено ако вече сте имали съдови проблеми. Запомнете, че превенцията е изключително важна.

5.Болка във вратаНе трябва да подценявате болката във врата.

Друга причина за често срещаното главоболие, която нерядко остава незабелязана в клиничните изследвания, е болката във врата. Тя се дължи на по-леки инциденти или неправилна поза.

Характеризира се с увреждане на мускулите в областта на врата и отслабване на стабилността на прешлените. Същевременно причинява спазми във врата, водещи до появата на пулсиране в определени части на главата.

Препоръчваме ви да прочетете и: Четири лесни упражнения за облекчаване на болката във врата

Променете ежедневния си режим

Промяната на навиците може да ви помогне да облекчите главоболието. Например здравословното хранене включващо приема на плодове и зеленчуци, както и спазването на хранителен режим, могат да намалят проявите на главоболие.

Поддържането на организма добре хидратиран е друг важен фактор. Пийте по два литра вода дневно, за да се радвате на добро здраве. Избягвайте пиенето на напитки съдържащи кофеин и алкохол.

Тренирайте редовно. По този начин ще намалите стреса и напрежението, което усещате, водещи до появата на главоболие.

Избягвайте безсънните нощи. Пълноценната почивка и сън, от които тялото ви се нуждае, ще подобрят и представянето ви през деня. Освен това спомагат за изчезването на дискомфорта свързан с главоболието.

Ако често се оплаквате от главоболие или болка около очите, челюстта или долната част на черепа, поговорете с лекар. Здравните специалисти са единствените хора, които могат да преценят сериозността на състоянието ви.