5 препоръки за контролиране чувството на тревожност

· 01.04.2018
Научете се да споделяте проблемите си пред другите, най-напред с хора от семейството, а след това и с приятели. А опитвали ли сте да водите дневник? Това може също да ви помогне

Преди всичко чувството на тревожност е необходима на хората; тя се разглежда като контролен механизъм, когато се изправяте пред различни ситуации, особено когато съществува заплаха.

Естествено е тялото да реагира с тревожност, когато предупреждава или реагира на събитията, като ви държи нащрек и бдителни; въпреки това тревожността може да е склонна да бъде преобладаваща и целта й губи значение.

В крайна сметка тя се променя от механизъм за бдителност в емоционално състояние на ума. Това се случва в резултат на много фактори, които са разделени на три основни групи.

Предполагаеми фактори

  • Биологични и генетични.
  • Социален контекст и учение.
  • Личност и начин на живот.

Фактори за активиране

факторите от външната среда активират чувството на тревожност

  • Приемане на лекарства или стимуланти.
  • Наличието на проблеми с постигането на нещо.
  • Осъзнаването, че трябва да положите големи усилия или да се промените.

Фактори на поддържане

  • Загуба на способности или възможност за разсъждение.
  • Контрапродуктивни решения.
  • Лошо справяне с проблемите.

Повече за тревожността

Това състояние често е свързано с депресия, тъй като те споделят много подобни симптоми и реакции.

Необяснената умора, изпотяване, повишена сърдечна честота и замайване са сред основните показатели на епизодите на тревожността. Те могат да компрометират качеството на живота ви и трябва да се лекуват с помощта на специалист.

Препоръки за контролиране на тревожността

Въпреки че това е сложен проблем, има много различни начини за решаване на вашите симптоми.

Важно е да знаете, че можете да разчитате на някои препоръчителни методи, които работят добре. Тук ще разкрием някои от най-полезните за хората с тревожност. Не пропускайте.

Изразете емоциите си

Един от най-честите проблеми за хората с тревожност е трудното изразяване на мисли и чувства; и с тази трудност идва отношение на репресии.

за проблемът с чувството на тревожност няма точна диагноза

Поради тази причина препоръчваме да се опитате да изразявате емоциите си винаги, когато е възможно. Най-добрият начин да практикувате е да започнете с най-близкия си социален кръг като вашето семейство.

Докато напредвате, преминете към леко по-трудна цел: изразявайте се емоционално пред приятелите и познатите си. Това ще помогне много.

Пишете

Карайки чувствата ви да бъдат чути и разбрани в социалните кръгове по разговорен начин не е единствената възможност да постигнете по-добри резултати; една отлична алтернатива е да го направите чрез писане.

Това упражнение е чудесно за хора с тревожност, особено ако някога трябва да говорят публично. Просто вземете бележник и молив и го изпробвайте; само от тези два елемента можете да получите всякакви мисли, независимо дали за себе си или за хората около вас.

Ако искате да продължите с това, можете дори да опитате да водите дневник, така че да да виждате напредъка си ден след ден.

Отделете време, за да се опознаете

Има много различни дейности, които можете да изпробвате, за да смекчите симптомите на тревожност. Качеството обаче е по-важно от количеството.

Тези варианти понякога не са достатъчни, ако човек не се чувства комфортно да ги прави, в който случай най-добрият вариант е да се опознаете.

Вие не правите това само когато изпитвате тревожност, но по всяко време, като отделяте време, за да разберете какво я задейства.

Четене или потапяне в спорта е един наистина добър начин да направите това. Това е възможност да се опознаете, за да вземате решения и да поддържате симптомите си под контрол.

Смейте се

Търсенето на щастие в простите неща спомага за намаляване на стреса и може също да намали тревожността.

Терапия със смях за намаляване чувството на тревожност

Хуморът обаче е стъпка над щастието; усмивката е наистина добра за вас, особено когато е спонтанна и искрена.

Смеенето и разпространението на добро настроение спомага за лечение на тревожността; както и за да направи живота много по-прост на социално и физиологично ниво.

Правете физически упражнения

Количеството хормони, отделяно при физически упражнения е много високо, и сред тези хормони са ендорфините, отговорни за благосъстоянието и радостта.

Поради тази причина това е чудесна възможност за противодействие на симптомите на тревожност.