5 йога пози за подобряване на гъвкавостта

Не сте достатъчно гъвкави? Благодарение на йогата можете постепенно да подобрите гъвкавостта си, съобразно възможностите си. Опитайте тези страхотни пози!
5 йога пози за подобряване на гъвкавостта

Написано от Raquel Lemos Rodríguez

Последна актуализация: 25 август, 2022

Знаете ли, че има йога пози подходящи за подобряване на гъвкавостта?

На много хора им липсва гъвкавост. А това води до появата на болка в мускулите и ставите, както и голямо разочарование докато правите упражнения за разтягане или изпълнявате пози от йогата.

Затова днес ще ви опишем 5 йога пози, които ще ви помогнат да подобрите гъвкавостта си и да се почувствате по-добре.

Йогата е занимание, което не само носи спокойствие на ума, но и ни позволява да подобрим физическото си състояние. Ако не сте достатъчно гъвкави не означава, че не можете да практикувате йога. Точно обратното. Има редица подходящи пози и за вас.

5 йога пози за подобряване на гъвкавостта

Тези йога пози ще ви помогнат да подобрите гъвкавостта си с течение на времето. Но трябва да бъдете търпеливи и постоянни.

И разбира се – никога не претоварвайте тялото си. Защото можете да предизвикате появата на болка.

1.Детска поза

Това е една от първите йога пози, които ще ви харесат, ако не сте много гъвкави. Обикновено се прави в края на урока или курса по йога, за отпускане на мускулите.

Тази поза, позната и като Баласана, е много важна. Тя разтяга мускулите на бедрата, прасците и глезените, докато облекчава болката в гърба. Много хора я практикуват за отпускане мускулите на врата.

детска поза за подобряване на гъвкавостта

2.Гледащо надолу куче

Първоначално тази поза може да не ви бъде много удобна. Изпълнява се като оформите планина с тялото си като разтегнете ръцете и краката си, докато главата ви е между ръцете ви.

При перфектното изпълнение на позата ходилата ви трябва да бъдат плътно притиснати до земята. Ако не сте много гъвкави, в началото ще ви бъде трудно да правите това и ще повдигате петите си.

Но не се тревожете. С практикуване и с течение на времето ще можете да движите петите си докато ходилата ви не докоснат плътно земята. Тази поза подобрява кръвообращението и разтяга тялото. Идеална е за загряване.

поза наведено надолу куче за подобряване на гъвкавостта
3.Мост

Тази поза също може да ви е трудна за изпълнение, ако ви липсва гъвкавост. Но както и предходната, с течение на времето ще се научите как да я изпълнявате по-добре. И ще се възползвате максимално от нея.

  • Легнете по гръб и повдигнете бедрата си колкото можете по-нависоко.
  • Ходилата ви трябва да бъдат плътно върху земята, а ръцете ви трябва да бъдат добре опънати, докато се подпирате на дланите си.

Тази йога поза стимулира органите в стомашната кухина и така подобрява процеса на храносмилане. Тя е една от най-важните пози за жените, тъй като облекчава менструалната болка.

поза мост за подобряване на гъвкавостта
4.Гълъб

Тази четвърта поза е идеална за подобряване на гъвкавостта с течение на времето. Ако ви е много трудно да я изпълнявате можете да се подпирате.

Тази йога поза подобрява позицията на тялото и осанката ви. Ако имате проблеми като ишиас например, тя ще ви помогне да облекчите болката.

Препоръчваме ви да прочетете и: Как да лекуваме ишиас с домашни средства

поза гълъб за подобряване на гъвкавостта
5.Наклон напред в изправено положение

Последната йога поза за подобряване на гъвкавостта е известна с името Утанасана.

  • Застанете прави като сте стъпили здраво на земята.
  •  Опитайте се да докоснете ходилата си с ръце.
  • Ако ви липса гъвкавост няма да можете да ги докоснете, но това няма значение. Застанете на височината, на която можете и опънете ръцете си назад и ги хванете.
  • Целта е да извиете тялото си максимално към краката, а главата ви да ги докосне.
    има йога пози, които подобряват гъвкавостта на тялото

Всички тези йога пози ще ви помогнат да подобрите гъвкавостта си. Някои от тях ще ви бъдат по-лесни, а други – по-трудни за изпълнение. Лесните ще ви дадат увереност, за да продължите да правите и останалите.

Липса ви гъвкавост? Опитвали ли сте някога йога? Съветваме ви да направите това, защото ще подобрите гъвкавостта си с течение на времето. Трябва ви само постоянство и търпение.

Може да ви заинтересува ...
5 йога пози за плосък корем
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
5 йога пози за плосък корем

За плосък корем и мускулна тъкън трябва да живеете здравословно и да се храните правилно в съчетание с редовно физическо натоварване.




Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.