Диабет и проблемите със съня, много често срещана връзка

31.07.2018
Лошата почивка през нощта води до умора през деня, а диабетът може да е съпроводен със сънна апнея и по-често хъркане

Знаете ли, че колебанията в нивата на кръвната захар може да се дължат на проблеми със съня и липсата на почивка? Диабетът и проблемите със съня са свързани.

Това без съмнение е проблем, за който не се говори много. Въпреки това, той засяга голяма част от населението, страдащо от диабет.

Разстройствата на съня са често срещани при хора с диабет тип 2 и обикновено се проявяват по различни начини.

Те могат да варират от класическите неспокойни крака до сънна апнея или увеличена нужда да ходите на тоалетна през нощта.

Всички тези фактори водят до лоша почивка, умора през деня и дори до влошаване на самата болест.

Ето защо е необходимо да имате предвид тези видове проблеми и симптоми, за да се консултирате с личния лекар. В действителност лечението на тези видове нощни смущения може да бъде по-лесно, отколкото си мислите.

По-долу ще ви предложим цялата информация.

Диабет и проблемите със съня: какъв вид връзка съществува?

полезна храна при диабет

Както вече знаем, диабетът е заболяване, при което организмът има затруднения да произвежда достатъчно адекватно ниво на инсулин.

Това води до глюкозни пикове, които без съмнение са много опасни.

При диабет тип 1 панкреасът не може да произвежда инсулин. При диабет тип 2 обаче това, което се случва е, че въпреки че тялото може да го произвежда, то не го прави на оптимално ниво.

Интересното е, че има по-големи нарушения на съня при пациенти с диабет тип 2, главно поради тези колебания в нивата на захарта.

Нека да разгледаме какви проблеми обикновено възникват и каква е причината за появата им.

Прекалено уриниране през нощта

Диабетът и проблемите със съня са свързани по различни начини, но най-често срещано е, когато човек чувства необходимостта да стане 2-3 пъти, за да отиде до тоалетната или да пие вода.

Високите нива на кръвна захар ни карат да чувстваме по-голяма нужда от уриниране.

Когато тялото ни има повишено ниво на кръвна глюкоза, то обикновено извлича вода от тъканите. Скоро започваме да се чувстваме дехидратирани, затова трябва да пием.

При пиене на 1 или 2 чаши вода през нощта ще почувстваме повече нужда да ходим на тоалетна. Това е цикъл!

По същия начин не можем да забравим, че ниското ниво на кръвна захар съвпада с неразположение, замайване и изпотяване. Това оказва влияние върху качеството на почивката ни.

Сънна апнея

сънна апнеа и диабет

Сънната апнея обикновено е много разпространена при хора с диабет.

Въпреки това, произходът й обикновено е поради проблеми с теглото. Обичайно е хората с диабет тип 2 да страдат от затлъстяване.

Това причинява по-голямо налягане в гръдния кош и по този начин ограничава преминаването на въздуха по време на дишането през нощта.

Хъркането не винаги е безопасно. За това трябва да сме ясни. Диабетът и проблемите със съня са свързани и затова трябва да помним, че всеки, който хърка през нощта, може да страда от по-сериозни здравословни проблеми.

Не забравяйте, че апнея означава преходно спиране на дишането. Ето защо, в случаите, когато хъркането е често, страдаме от по-ниска концентрация на кислород в кръвта.

Синдром на неспокойните крака

Възможно е да е трудно да направим връзка между синдрома на неспокойните крака с диабет. Въпреки това връзката е по-тясна, отколкото си мислите.

Това нощно разстройство обикновено има няколко възможни причини, включително дефицит на желязо, високи нива на глюкоза в кръвта и проблеми с бъбреците.

Ако в допълнение сте пушач, вероятността от синдром на неспокойни крака се увеличава.

Поради това е важно да получавате периодични проверки от Вашия лекар.

Понякога нещо толкова често срещано като анемия може да засили допълнително вашите проблеми с диабета, като развиете този синдром.

Как да подобрите почивката си, ако страдате от диабет тип 2

добър сън и диабет

Обърнете внимание на това как да подобрите съня си навици с тези прости насоки.

Вашата диета

  • За да подобрите качеството на почивката си и да избягвате да ходите до тоалетната през нощта, е добре да пиете по-малко течности преди лягане.
  • Избягвайте стимулиращи напитки като кофеин, определени шейкове или отвари.

Малко упражнения следобед

  • Практикуването на упражненията редовно подобрява качеството на вашата почивка.

Избягвайте електронни устройства

  • Два часа преди лягане е добра идея да изключите клетъчните телефони, лаптопи, таблети …
  • Тези устройства свръхстимулират мозъка и оказват влияние върху качеството на съня.

Да на графиците

Необходимо е винаги да се опитвате да следвате същите графици колкото е възможно повече: да ядете по едно и също време, да лягате по същото време и т.н.

Тези насоки и рутинни процедури ни позволяват да настроим по-добре нашите циркадиански ритми и с тях, нашето здраве и почивка.

Периодични медицински прегледи

Тъй като диабетът и проблемите със съня имат много близка връзка, никога не боли да си спомним колко важно е да се консултирате с лекари за всеки въпрос, проблем или симптом, който преживявате.

Освен това не забравяйте тези важни периодични прегледи за мониторинг на диабета, както и за грижите за вашето тегло, възможни хранителни дефицити, здравето на сърцето и т.н.

Всички тези фактори са свързани и с почивката ви, затова се опитайте да подобрите качеството си на живот. Обърнете внимание на себе си, така че диабетът да не повлияе на ежедневието ви и качеството на живот. Заслужава си!

които искали