10 ползи за здравето на патладжаните

· 04.07.2018
Патладжаните са много полезни за здравето. Те съдържат малко количество калории, което ги прави идеалната храна, ако сте решили да отслабвате. Освен това подобряват кръвообращението и са перфектната антиоксидантна храна.

Ползите на патладжаните за здравето са безбройни.

Благодарение на високото си съдържание на вода те съдържат много малко калории. Това ги прави идеалният зеленчук в режима ви за отслабване. Освен това подобряват кръвообращението и са отличен антиоксидант.

В днешната статия ще ви разкажем за някои от най-важните факти за патладжаните, както и за причините да ги включите в менюто си.

Невероятните качества на патладжаните

1.Грижат се за здравето на сърдечно-съдовата система

Тъй като този зеленчук е богат на калий, той спомага стабилизирането на сърдечния ритъм.

Патладжаните съдържат флавоноиди, които намаляват нивото на лошия холестерол и стимулират повишаването на добрия холестерол.

Това качество на патладжаните е изключително важно за намаляване риска от появата на сърдечни заболявания.

Прочетете и: 5 храни, които сериозно вредят на сърцето ви

2.Борят се срещу свободните радикали

патладжаните са полезни в борбата срещу свободните радикали

Тъй като са отличен антиоксидант патладжаните са истинско богатство в борбата срещу свободните радикали.

Те защитават клетките като забавят процеса на стареене.

Освен това действат като пречистващо средство спомагащо прочистването на голямо количество токсини.

3.Подобряват функционирането на мозъка

Фитохранителните съставки в патладжаните са полезни за действието на нервната система и здравето на мозъка.

Пречистват мозъка ви от токсините и подобряват кръвообращението в този орган, като така стимулират паметта и способността за анализиране.

4.Спомагат отслабването

патладжаните ускоряват отслабването

Патладжаните съдържат много разтворими фибри, балансиращи действието на храносмилателната система.

Съдържат малко калории и както вече споменахме – много вода, което удължава усещането за ситост.

5.Предпазват от анемия

Една от основните причини за появата на анемия е недостигът на желязо в кръвта. Желязото в патладжаните е повече от достатъчно, за да избегнете появата от анемия.

Желязото играе важна роля в образуването на червените кръвни телца, което спомага усвояването на протеините.

6.Подобряват зрението

Патладжаните съдържат антоцианин (разтворима съставка подобряваща действието на централната нервна система), поддържащ зрението и предотвратяващ образуването на катаракта.

7.Грижат се за здравето на костите

Патладжаните съдържат феноли, укрепващи костите и понижаващи риска от появата на остеопороза.

Както вече споменахме те са богати на желязо и калций, два елемента, които стоят в основата на здравите кости.

8.Поддържат здравето на косата

патладжаните се грижат за здравето на косата

Благодарение на съдържанието си на витамин B3 патладжаните стимулират растежа на косата.

Освен това в тях откриваме и витамин А. Той повишава образуването на себум, хидратиращ косата и предотвратяващ появата на косопад.

9.Борят се срещу задържането на течности

Задържането на течности се появява в резултат на действието на редица фактори, като менструацията, менопаузата, бременността, сърдечни и бъбречни заболявания.

Добре е да пиете вода от патладжани. Тя е чудесно диуретично средство и спомага на организма да изхвърли задържаните течности.

Задържането на течности може да е причината да напълнеете или да се чувствате подути. Ако се опитвате да отслабнете е добре да добавите водата от патладжани в ежедневното си меню.

Препоръчваме ви да прочетете и: Избягвайте тези храни, ако задържате течности

10.Лекуват изгарянията

Ако сте изгорили кожата си можете да използвате като лекарство пюре от патладжани.

То има лечебно и успокояващо действие, облекчаващи болката и омекотяващи кожата.

Ежедневната консумация на патладжани е полезна за здравето

Както разбрахте тези зеленчуци съдържат разнообразни хранителни вещества грижещи се за здравето на тялото ви. За да се възползвате максимално от действието им ето един от най-лесните и практични начини за приготвяне на патладжаните:

Съставки

  • Един средно голям патладжан (160 г)
  • 1 литър вода
  • Един лимон (100 г)

Приготвяне

  • Измийте патладжана и го нарежете.
  • Изцедете лимоновия сок.
  • Кипнете водата и добавете нарязания патладжан.
  • Оставете зеленчука да поври 25 минути докато омекне.
  • Дръпнете съда от котлона и го оставете да изстине за час.
  • Прецедете течността и я съхранявайте в съд от тъмно стъкло.
  • Добавете лимоновия сок и разбъркайте течността.
  • Тази вода от патладжани е чудесна напитка, на която да се наслаждавате през деня.