5 признака за задържане на течности

26.05.2018
Цялостното или локално оттичане на някои части на тялото може да е признак за задържане на течности – проблем, който трябва да бъде решен.

Мислите си, че може би страдате от задържане на течности, но не знаете какви точно са симптомите му?

Задържането на течности познато и като едема е патологично или непатологично състояние причинено от прекомерното натрупване на течности в тъканите.

  • Когато е патологично това състояние обикновено е свързано с проблеми с кръвообращението, застойна сърдечна недостатъчност и нарушения в дейността на бъбреците или черния дроб.
  • Когато не е патологично задържането на течности се приписва на разширяването на вените при по-високите температури на въздуха.

Последствията от задържането на течности са:

  • Необяснимо напълняване
  • Оттичане на краката и глезените
  • Увеличаване размера на талията или намалена нужда от уриниране.

Едемата се наблюдава най-често при по-възрастните хора. Но понякога и младежите се оплакват от това състояние.

Това състояние се наблюдава по-често при жените отколкото при мъжете, най-вече поради хормонални смущения или спазването на диети.

Освен това се наблюдава по-често по време на менопаузата, бременността и при водене на уседнал начин на живот.

Но задържането на течности може да е признак, че страдате от друг проблем – сърдечен, бъбречен, чернодробен или храносмилателен.

Как да разберете дали страдате от задържане на течности

1.Долните ви крайници оттичатподуване на краката при задържане на течности

Долните ви крайници първо реагират, ако задържате течности, така че обръщайте специално внимание на краката и ходилата си.

Ще усещате умора и тежест в краката заради нарушения пренос на течностите в организма ви.

Прочетете и: Избягвайте тези храни, ако задържате течности

2.Подути глезени

Едемата прави глезените ви по-подути.

От сутринта докато легнете вечерта глезените ви стават все по-подути.

3.Крампи в кракатапри задържане на течности се получават крампи в краката

Ако обърнете повече внимание на краката си ще забележите, че са оттекли, въпреки че някои хора не забелязват това.

Един от симптомите на задържането на течности е честата поява на крампи в краката, придружена с усещане за слабост.

4.Подуване на корема

Друга част от тялото засегната от задържането на течности е областта на корема. Някои хора си мислят, че напълняват, докато в действителност те се подуват.

Тези хора се подлагат на продължителни, стриктни диети, вярвайки че напълняването им се дължи на натрупването на мазнини в областта на талията, докато реално то се дължи на проблеми в отделителната ви система.

5.Подуване на лицетоподуване на лицето се получава при задържане на течности

Лицето ви също може да се подуе в резултат на едема. Подуването се наблюдава най-вече в областта на скулите и клепачите, които леко увеличават размера си.

Задържаните течности правят лицето ви по-кръгло.

Някои решения при задържане на течности

Ако си мислите, че страдате от задържане на течности можете да направите следното:

Да пиете повече водапиене на вода и задържане на течности

Дори да ви изглежда абсурдно, но когато организмът ви задържа течности това може да се дължи на дехидратация.

Така че осигурете му необходимото му количество вода. Така той няма да я задържа.

Препоръчваме ви да прочетете и: Каква е причината за задържането на вода?

Да спазвате нискокалорична диета с малко съдържание на натрий

Ако страдате от този проблем е добре да намалите консумацията си на продукти с бяло брашно и захар, мазнини и сол.

  • Спортувайте: физическата активност помага при всякакви проблеми. Правенето на упражнения ще ви помогне да изхвърлите задържаните течности чрез потта и урината и ще подобри кръвообращението ви. Трябва да спортувате поне 20 минути дневно.
  • Пийте диуретични чайове: Някои растения като глухарчето, копъра, магданоза и зеления чай ще ви помогнат да ходите редовно до тоалетната. Можете да добавите и зеленчуци като морковите и краставиците и плодове като динята и пъпеша към менюто си.
  • Яжте храни богати на калий: Царевицата, карфиолът, бананите и аспержите ще ви помогнат, ако страдате от задържане на течности, тъй като са богати на калий.
  • Намалете приема на дехидратиращи напитки: Става дума най-вече за алкохола – бирата и водката, както и за кафето. Както вече споменахме, когато организмът ви „си мисли“, че няма достатъчно вода, той задържа течности.
  • Набавяйте си повече протеини: Пилешкото, червеното месо, рибата, мидите и бобовите култури са идеални за целта. Липсата на протеини насърчава задържането на течности.
  • Не носете тесни дрехи: Те са не само неудобни, но и тялото ви ще се подуе повече през деня, ако дрехите ви стягат.
  • Не стойте седнали дълго време: Ако седите на бюрото си през целия ден, ставайте поне за пет минути на всеки час. Така тялото ви няма да бъде неподвижно целия ден.
  • Не стойте на много топло: Избягвайте високите температури, тъй като водят до дехидратация. А когато това се случи тялото ви задържа течности.
които искали