Защо е препоръчително редовно да консумирате ленено семе?

17.01.2019
То е богато на диетични фибри и представлява отличен източник на омега-3 мастни киселини, препоръчителни за тялото

Много сме говорили за здравословните ползи на суперхраните една от тях е лененото семе, което набира все по-голяма популярност, подобно на овесените ядки. Знаете ли, че когато редовно консумирате ленено семе, можете да подобрите общото си здравословното положение?

Това семе може да бъде намерено бързо и лесно в местния магазин, както и в магазините за здравословно хранене. То е богато на диетични фибри и представлява отличен източник на омега-3 мастни киселини, препоръчителни за тялото.

В днешната статия ще обясним по какъв начин лененото семе е полезно за човека и как да го консумирате. Отделите минута-две внимание!

Защо е важно да включите ленено семе в менюто

защо е важно да консумирате ленено семе

Какъв тип семена обикновено консумирате дневно? Вярно е, че повечето хора избягват семената, но включването им в менюто е категорично необходимо за поддържането на добро здраве.

Вижте и: Вода с лимон и ленено семе, ако искате да отслабнете

Готови ли сте да откриете отговора?

  • Те зареждат с енергия.
  • Съдържат комплекс от въглехидрати, допринасящи за бавното освобождаване на енергия и за предпазване от качване на килограми. Създават усещане за ситост.
  • Те елиминират токсините и отпадните вещества от организма.
  • Съдържат растителен протеин.
  • Представляват натурален източник на фибри.
  • Регулират функцията на червата.
  • Съдържат много антиоксиданти.
  • Подобряват здравето на кожата, както и работата на мозъка

Кои са най-полезните семена, които е препоръчително да консумирате редовно?

  • Ленено семе
  • Амарант
  • Чиа
  • Слънчогледови семена
  • Сусам
  • Тиквени семки
  • Семена от нар
  • Кимион
  • Конопени семена
  • Гроздови семена

Ползите от това да консумирате ленено семе

Ползите от това да консумирате ленено семе

1.То подхранва
  • Богато е на омега-3 (75 %) и омега-6 (25 %) полиненаситени мастни киселини.
  • Съдържа храносмилателни ензими.
  • Съдържа витамини Е и В.
  • Включва минерали, като: йод, желязо, цинк, магнезий, калций, фосфор, калий, магнезий, силиций и дори мед.
2.Лененото семе подобрява храносмилането и регулира телесното тегло
  • Благодарение на съдържащите се в него храносмилателни ензими, семената на лена подпомагат процеса на обработване на храната и подобрява преминаването ѝ през червата.
  • Лененото семе притежава детоксикиращи свойства. То прочиства червата и подобрява усвояването на хранителните вещества.
  • Благодарение на високото съдържание на разтворими фибри, консумацията му създава усещане за ситост и предпазва от задържане на течности и запек.
  • Детоксикиращите му свойства го превръщат в ключова съставка на всяко хранително меню.
3.Отличен избор е за женското здраве
  • Съдържа много диетични фибри и е един от най-богатите източници на омега-3 мастни киселини.
  • Естрогенните му съставки удължават менструалния цикъл, повишават запасите на естествен естроген в тялото.
  • Богато е на тип фитохимикал, познат като лигнин. Той действа като бариера срещу рака на гърдата, дебелото черво и белите дробове.

Вижте и: 10 полезни ефекта от консумацията на ленено семе

4.Лененото семе подобрява здравето на червата и предпазва от запек
  • Веднъж вече споменахме, но ще повторим. Обогатено с фибри, то представлява ефикасно средство срещу запека и подпомага прочистването на червата от вредните отпадни вещества, от токсините, които се натрупват и влошават естествената чревна флора.
  • Едно трябва да имате винаги наум и то е: ако страдате от дивертикулоза, не е препоръчително да консумирате ленено семе.
  • Защо? Тези малки семена се заклещват в малките сакове, които се формират във възпалените черва, а това води до нежелано влошаване на състоянието.
5.Подхранва кожата и косата
  • Ако страдате от проблеми с кожата ( псориазис или екзема), консумацията на ленено масло е от голяма полза.  Нанасяйки го всяка вечер, ще забележите магическото му действие.
  • Страдате ли от пърхот? Не се притеснявайте повече! Маслото от лен може да елиминира този неприятен и естетически неиздържан проблем. Просто нанесете няколко капки от маслото върху скалпа с нежни масажни кръгови движения.

Как да консумирате ленено семе?

  • Стрито: Сложете малко ленено семе в кафемелачката и го смелете. Добавяйте по 1 супена лъжица (25 гр.) към хлябове, сандвичи, салати, сокове, кисело мляко, супи и т.н.
  • Добра идея е да го стриете, за да се освободят най-ценните му свойства и ензими.
  • Може и да го консумирате. Просто сложете 1 супена лъжица от него към кипяща вода. Нека престои така за няколко минути, докато водата се абсорбира.
  • Когато забележите, че водата стане мътна на цвят, тя е готова за консумация. Приготвяйте напитката всяка сутрин и няма да се сблъсквате със запека.
  • Miriam Al Adib Mendiri [Internet]. 2017. Autocuidados para prevenir las consecuencias del exceso de estrógenos y la inflamación. [Consultado el 15/12/2018]. Disponible en: https://miriamginecologia.com/blog/autocuidados-para-prevenir-las-consecuencias-del-exceso-de-estrogenos-y-la-inflamacion/
  • Ostojich Cuevas Zoitza, Sangronis Elba. Caracterización de semillas de linaza (Linum usitatissimum L.) cultivadas en Venezuela. ALAN  [Internet]. 2012  Jun [citado  2018  Dic  15] ;  62( 2 ): 192-200. Disponible en: http://www.scielo.org.ve/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0004-06222012000200014&lng=es