Упражнения за изгаряне на мазнини и намаляване на талията

· 21.07.2015
Започнете деня със сок от цвекло и ябълка

Постигането на перфектна форма чрез поддържане на балансирано тегло е трудна и често нетрайна победа. Дали поради естетически, или пък по здравословни съображения, понякога просто имаме нужда да „махнем“ няколко килограма от тялото си. Ако се интересувате как да намалите талията си с помощта на няколко прости упражнения за изгаряне на мазнини, следващите редове са за вас.

Ясно е, че няма магическа пръчица, с чиято помощ изведнъж да се вмъкнете в мечтаната фигура. Всеки един от нас има собствен метаболизъм (обмяна на веществата).

Това означава, че някои хора могат да постигнат бързо желаните резултати, докато при други трябва малко повече време. Нуждаете се от сила на волята, последователност и увереност, че усилията ви си струват.

Основни съвети за изгаряне на мазнини и отслабване в талията и ханша

упражнения за изгаряне на мазнини - съвети

 

1. Диетични съвети

Започнете деня си със сок от един лимон, един ананас, една папая или опитайте с цвекло и ябълка.

Половин час по-късно се нахранете с подходяща закуска: парче пълнозърнест хляб или чаша овесени ядки, кисело мляко с плодове. Не забравяйте, че закуската винаги е необходима. Правилото гласи, че през деня можете да се храните, но никога в големи порции.

Вижте и: Ефикасни упражнения за отслабване

Премахнете млечните продукти, месото и сладкишите. Увеличете приема на зеленчуци, фибри и продукти със съдържание на омега-3. Чайовете от билки също биха могли да помогнат – изберете любимия си вкус: джинджифил, зелен чай, глухарче, алое вера…

2. Физически упражнения

Правете две сесии с упражнения, една вкъщи и една на чист въздух.

  • Можете да избирате между ходене в продължение на един час или бързо тичане за 15 минути.
  • Втората сесия упражнения направете вкъщи, нейната продължителност трябва да е около половин час.

3. Останете хидратирани

Препоръчително е да пиете поне 2 литра вода на ден (включително натурални сокове). Не забравяйте да сложите бутилка в чантата си всеки път, когато излизате от дома си. Навикът да отпивате през определени интервали ще ви държи хидратирани.

4. Избягвайте седналото положение за дълги периоди от време

Пасивността и заседналостта са едни от основните причини за натрупаните мазнини в областта на талията и бедрата. Контролирайте времето, през което седите и гледате телевизия или пък сте пред компютъра. Ставайте да се раздвижите за няколко минути на всеки един час.

5. Бъдете последователни

Трябва да бъдете последователни в решимостта си да отслабнете. Преминаването към нов хранителен режим и ежедневната рутина на упражненията за изгаряне на мазнини понякога могат да бъдат трудна задача.

Хитър начин за постигане на желаните резултати е като присъедините към вашите цели един или повече приятели. Така ще ви бъде по-приятно да се разхождате, споделяйки желанието да влезете във форма. Ако сте в група, гарантирано ще бъдете и по-мотивирани да успеете.

 Упражнения за изгаряне на мазнини и намаляване на талията и бедрата

 Повдигане на крак

упражнения за изгаряне на мазнини - повдигане на крак

 

Коленичете на земята, подпрени на ръцете си, все едно сте на четири крака. Опънете крака си назад и след това го свийте, докато направите прав ъгъл. Задръжте го в това положение в продължение на 20 секунди, след това повторете същото с другия крак.

Повдигане на ханша

упражнения за изгаряне - повдигане на ханша

 

Легнете на земята и свийте коленете си.  Придържайте стъпалата на земята, като държите изпънати ръцете от двете страни на тялото си. След като направите това, повдигнете корема си колкото можете и задръжте на това ниво за 20 секунди.

Вижте и: Стегнете отпуснатите ръце чрез тези 6 лесни упражнения

Кръгове с крак

упражнения за изгаряне - кръгове с крак

 

Легнете на една страна и повдигнете единия си крак, както е показано на снимката. След това започнете да описвате бавно малки кръгчета във въздуха по посока на часовниковата стрелка. Правете това в продължение на 20 секунди, след това разменете краката.

Прегъване на крак

 

Изправете се. Разделете краката си малко и поставете ръцете зад гърба си.  Повдигнете единия си крак (като внимавате да не загубите равновесие) и задръжте за 15 секунди, както е показано на снимката.  Повторете с другия крак.

 Кляканията са чудесни упражнения за изгаряне на мазнини

 

Това е едно от най-лесните упражнения за изгаряне на мазнини, а гарантира страхотни резултати. Изправете се, изпънете ръцете си навън и след това сгънете коленете си, като направите клякане. Повторете десет пъти.

Сами се убедихте, че тези упражнения са много лесни за изпълнение. Всичко, което е необходимо, е да отделите половин час на ден, за да ги направите, редувайки ги. Пуснете си любимата музика, за да намалите напрежението, и не забравяйте да вдишате и издишате дълбоко.

 

  • Cordero, A., Masiá, M. D., & Galve, E. (2014). Ejercicio físico y salud. Revista Española de Cardiología. https://doi.org/10.1016/j.recesp.2014.04.007
  • Jiménez, M. G., Martínez, P., Miró, E., & Sánchez, A. I. (2008). Bienestar psicológico y hábitos saludables: ¿Están asociados a la prática de ejercicio físico? International Journal of Clinical and Health Psychology.