Съвети за здраво дебело черво и отслабване

· 05.02.2016
Вместо "да ядете по-малко", фокусирайте се върху "здравословно хранене", което ще доведе до подобряване на качеството ви на живот и ще внесе хармония в емоционалния ви свят

Наднорменото тегло може да бъде провокирано от различни фактори. Да, понякога основната роля за натрупването на излишни килограми се корени в генетиката, стреса и в дисбаланса на щитовидната система. Струва си обаче да знаете, че е важно да поддържате здрави два конкретни органа. В следващите редове ще ви дадем съвети за здраво дебело черво и оптимално функциониращ черен дроб. А отслабването ще се случи от само себе си…

Сигурно ще се съгласите, че е имало период от живота ви, в който, независимо какво сте опитвали и на какви диети сте се подлагали, положителни резултати не са били налице. Вашият метаболизъм се е забавил, правейки невъзможно елиминирането на излишните мазнини, натрупани в областта на корема и бедрата. Какво можете да направите? Винаги се доверявайте на думите на личния си лекар или диетолог. В днешния материал ще ви дадем няколко добри съвета, които ще ви помогнат да излезете от неприятната ситуация и да преборите излишните килограми.

Връзката между здраво дебело черво и здравословно тегло

stomah

Тялото е изложено на много промени в хормонално отношение в течение на целия живот. Нормално е да има периоди, в които ви е по-трудно да отслабвате. Тогава качването на килограми става незабележимо и не можете да си го обясните. Възможно е дори да започнете да спазвате стриктна диета и въпреки това да не отслабнете. Това ви изпълва с негативни усещания като обезкуражаване и лошо самочувствие. Освен това постоянно сте гладни.

Защо се получава така? Промените в метаболизма на тялото се отразяват едновременно върху черния дроб и дебелото черво. Желателно е да се опитате да разрешите проблема, подхождайки към него от друга перспектива. Вместо „да ядете по-малко“, фокусирайте се върху „здравословно хранене“, което ще доведе до подобряване на качеството ви на живот и ще внесе хармония в емоционалния ви свят.

Ще изброим няколко маркера, които ясно индикират за това, че дебелото ви черво боледува. Те представляват сигнал, че се нуждаете от промяна:

  • Подуване на корема
  • Влошено храносмилане
  • Газове, общо физическо неразположение
  • Запек или диария
  • Силна умора
  • Главоболие, което не се повлиява от болкоуспокояващи. Това е така, тъй като черният дроб и дебелото черво са „наситени“, неспособни да абсорбират лекарствата и ги правят по-слабо ефикасни.
  • Бяло покритие на езика, особено когато е съпроводено с горчив вкус рано сутрин.
  • Моменти в ежедневието ви, когато се чувствате гладни, но не можете да ядете. Колебанията в хранителните навици в дългосрочен план се отразяват негативно върху общото ви здравословно състояние.

Няколко препоръки за здраво дебело черво и стимулиране на процеса на отслабване

  1. Сутрин
limon

Съветваме ви възможно най-скоро след събуждане да се опитате да приложите едно от следните 3 средства на празен стомах. Препоръчително е да го консумирате в продължение на 10 дни. След това направете почивка от 1 седмица. Ако предпочитате, можете да редувате средствата. Лесни за приготовление са и ще ви помогнат да детоксикирате тялото, да подобрите функционирането на дебелото черво и черния дроб, да балансирате pH и да зареди организма си с ценни витамини:

  • 1 супена лъжица зехтин екстра върджин (20 гр.), смесена с няколко капки лимонов сок
  • 1 чаша топла вода със сока от 1/2 лимон
  • 1 чаша вода със 1 супена лъжица сода бикарбонат (20 гр.), смесена със сока от 1/2 лимон
  1. За закуска
zakuska

Никога не пропускайте закуската! Това е най-важното хранене за деня. То стартира метаболизма и подпомага процеса на отслабване. Ето няколко варианта за здравословна закуска:

  • Кисело мляко с 1 супена лъжица ленено семе, 1 ябълка и 1 чаша зелен чай
  • Сок от папая и купа овесени ядки с бадеми
  • Сок от боровинки с ръжен тост, зехтин и 1 твърдо сварено яйце
  • Кисело мляко с киви и круша
  • Сок от грейпфрут и омлет от спанак
  1. Значението на приема на 2 литра вода ежедневно
voda

Важно е да приемате достатъчно вода всеки ден. По този начин елиминирате от тялото си вредните токсини и подобрявате работата на черния дроб и бъбреците. Лесно е да пиете по 8 чаши вода дневно. А ако добавите към тях малко лимонов сок, ползите стават повече, освен това придавате на водата приятен привкус и аромат. Така изпиването на препоръчителните 2 л. неусетно се превръща в приятно занимание.

  1. Най-добрите чайове
chayove

Тези 5 чая са прекрасно прочистващо средство, което обновява черния дроб. Препоръчваме ви да ги консумирате по обед. Обърнете специално внимание на тези 5 билкови чая:

  • Ментов чай
  • Чай от мащерка
  • Чай от градински чай
  • Чай от анасон
  • Чай от лайка
  1. Средство за укрепване и прочистване на черния дроб
sokove

Препоръчваме ви да приемате това средство 2 пъти седмично сутрин или следобед. Много е вкусно!

Съставки:

  • 1 стебло от кактус Нопал
  • Сокът на 1 портокал
  • 1 супена лъжица алое вера гел (20 гр.)
  • 1 чаша вода (200 мл.)

Начин на приготовление:

  • Започнете, като приготвите кактуса и гела алое вера. Кипнете вода и добавете към нея двете съставки. Гответе в продължение на около 20 минути.
  • Изключете котлона и добавете портокаловия сок.
  • Блендирайте всички съставки, докато получите хомогенна смес. Добавете малко мед, ако прецените, че така ще ви е по-вкусно. Ще се удивите колко приятна е напитката и колко добре ви се отразява!
  1. Бъдете внимателни по отношение на…
trevozhnost

Съществуват много неща, които можете да промените в начина си на живот, за да се борите с излишните килограми и да имате здраво дебело черво и черен дроб. В допълнение към корекции в хранителното меню, вие се нуждаете от адекватни грижи за емоционалното си здраве. Обърнете внимание на:

  • Опитайте се по-добре да управлявате емоциите си, тревожността, нервността и стреса. Защо? Тъй като те се отразяват директно върху функциите на важни органи, каквито са черният дроб и дебелото черво.
  • Променете начина си на живот – излезте и се поразходете за половин час. Правете това всеки ден. Уверете се, че връзките, които поддържате, са позитивни и здравословни. Изхвърлете от живота си всичко, което ви влияе негативно.
  • Елиминирайте мазнините, преработената захар и обработените меса от менюто си. Те могат да провокират възпаление и да ви изложат на риск от развитие на различни заболявания.

Започнете още днес да се чувствате по-добре и да се борите с излишните килограми!