Средства за справяне с напуканите пети

Смесете малко лимонов сок и захар. След това направете нежен масаж с кръгови движения.

Последна актуализация: 31 Януари, 2019

Напуканите пети са ясен знак, че не им обръщате достатъчно внимание. Съществуват различни здравословни състояния, които могат да провокират този проблем, но най-вече той се дължи на носенето на отворени обувки или ходенето на бос крак.

Медицинският термин за това състояние е познат като фисура на петата. Характеризира се с напукана и суха повърхност, която нарушава епидермиса и дори дермиса в някои случаи, провокирайки силна болка.

Подобно на други проблеми със стъпалата, много хора имат навика да неглижират напуканите пети, докато неразположението се влоши още повече и болката стане нетърпима. На този етап увреждането на кожата е ясно видимо и е съпроводено със силен дискомфорт.

Добрата новина е, че познаваме няколко начина за справяне с напуканите пети, които ще подобрят вида на кожата и ще ви позволят да водите обичайния си начин на живот. Дали не страдате от напукани пети в момента?

Накисване на стъпалата

Всяка вечер преди лягане, накисвайте стъпалата в топла вода за 15-20 минути. След това ги почиствайте с пемза, като внимавате да не наранявате зоната, която вече е напукана.

Целта е да премахнете нежно мъртвите кожни клетки, които формират най-твърдите зони и провокират сухота.

Накрая изплакнете стъпалата, нанесете овлажняващ крем и сложете чорапи за през нощта. Така кожата на краката ще се хидратирани максимално добре.

Препоръчително е да повтаряте тази процедура всеки ден до подобряване на състоянието. Щом се отървете от напуканите пети, продължете да накисвате редовно краката като превантивна мярка.

Прочетете и: Домашни средства при онихомикоза (ръце и стъпала)

Крем с авокадо и банан

Този крем с авокадо и банан е нежен и ще се бори с твърдата кожа и сухотата на кожата, която провокира напукването на петите.

Съставки:

Начин на приготовление:

Намачкайте двете съставки. Трябва да получите паста, която да нанесете подобно на маска върху кожата на стъпалата. Увийте ги след това в найлоново фолио за 30 минути. Изплакнете с топла вода.

За максимален резултат прилагайте тази процедура ежедневно или поне 3 пъти седмично.

Скраб с лимон

Това натурално средство ексфолира мъртвите кожни клетки и омекотява грубата кожа на стъпалата.

Ако напукването на петите е сериозно, не е препоръчително да използвате този скраб, тъй като киселинността на лимоните може да провокира парене.

Съставки:

Начин на приготовление:

Пригответе паста, като използвате двете съставки. Потопете стъпалата в топла вода и използвайте нежни кръгови движения, за да ги почистите със скраба.

Накрая почакайте 10 минути, преди да изплакнете стъпалата с топла вода. Повтаряйте тази процедура 3 пъти седмично за оптимален резултат.

Вижте още: Използвайте лимоните по тези 11 невероятни начина

Кокосово масло

Това натурално масло притежава редица полезни свойства за здравето на кожата, особено когато става дума за стъпалата.

Антибактериалните свойства на кокосовото масло се борят с гъбичките по краката и бактериите, отговорни за неприятната миризма на стъпалата.

Благодарение на способността си да хидратира кожата това масло се смята за отличен начин за облекчаване на състояние като напуканите пети. Освен това регенерира кожата и елиминира мазолите.

Какво да направите?

Нанесете кокосово масло върху засегнатата зона и добре втрийте.

В идеалния случай повтаряйте тази процедура 2 пъти дневно до подобряване на състоянието.

Какаово масло

Подобно на кокосовото масло, какаовото е отлично средство за грижа за кожата. То я възстановява и елиминира сухотата.

Какво да направите?

Купете си висококачествено какаово масло. Потърсете такова в магазините за здравословно хранене и аптеките. Нанасяйте го върху сухите пети всяка вечер преди лягане.

Съвети за справяне с напуканите пети

Всяко едно от представените натурални средства ще бъде от полза, когато искате да се справите с напуканите пети, стига обаче да ги използвате редовно.

Трябва да знаете, че тяхната ефикасност зависи от други мерки, които са ключови за подобряване на здравето на стъпалата.

  • Опитайте се да поддържате стъпалата чисти и далеч от мръсотия.
  • След дълъг и уморителен ден, накисвайте стъпалата в топла вода.
  • Запомнете, че хидратирането и ексфолирането на стъпалата трябва да става редовно.
  • Избягвайте носенето на обувки, които са прекалено стегнати.
  • Не ходете боси продължително време.
  • След душ хидратирайте кожата на стъпалата и нанесете антибактериална пудра, която предпазва от развитието на гъбички и появата на неприятна миризма.
Може да ви заинтересува ...
Mejor con SaludLeerlo en Mejor con Salud
5 упражнения за лекуване на шиповете в петите

Знаем колко болезнени могат да са шиповете в петите. Ако въпреки практикуването на тези упражнения болката продължи трябва да посетите лекар.



  • Baalham, P., Birch, I., Young, M., & Beale, C. (2014). Xerosis of the feet: a Title comparative two-deck study on the effectiveness of two moisturizers. British Journal of Community Nursing. https://doi.org/10.12968/bjcn.2011.16.12.591
  • Kalia S, Adams SP. Dermacase. Juvenile plantar dermatosis. Can Fam Physician. 2005;51(9):1203–1213.
  • Crawford F. Athlete’s foot. BMJ Clin Evid. 2009;2009:1712. Published 2009 Jul 20.
  • Dreher, M. L., & Davenport, A. J. (2013). Hass Avocado Composition and Potential Health Effects. Critical Reviews in Food Science and Nutrition. https://doi.org/10.1080/10408398.2011.556759
  • Perera, S. A. C. N. (2015). Coconut. In Breeding Oilseed Crops for Sustainable Production: Opportunities and Constraints. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-801309-0.00009-4
  • Garti, N., & Widlak, N. R. (2012). Cocoa Butter and Related Compounds. Cocoa Butter and Related Compounds. https://doi.org/10.1016/C2015-0-02409-1
  • Institut Català del Peu. Grietas en el talón: Prevención, causas y tratamiento. https://www.institutcataladelpeu.com/grietas-talon-prevencion-causas-tratamiento/
  • Indian Dermatol Online J. 2013 Apr-Jun; 4(2): 143–146. Vitamin C in dermatology. doi: 10.4103/2229-5178.110593
  • Nutrients. 2010 Aug; 2(8): 903–928. Published online 2010 Aug 24. The Role of Phytonutrients in Skin Health. doi: 10.3390/nu2080903
  • Arch Dermatol Res. 2011 May;303(4):239-46. doi: 10.1007/s00403-010-1088-6. Epub 2010 Oct 27. Polyhydroxylated fatty alcohols derived from avocado suppress inflammatory response and provide non-sunscreen protection against UV-induced damage in skin cells
  • Res Pharm Sci. 2010 Jan-Jun; 5(1): 1–8. Are antioxidants helpful for disease prevention? https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3093095/
  • Indian Dermatol Online J. 2015 Nov-Dec; 6(6): 428–435. Aspirin in dermatology: Revisited.
    doi: 10.4103/2229-5178.169731
  • J Med Food. 2013 Dec;16(12):1079-85. doi: 10.1089/jmf.2012.0303. Antimicrobial effects of virgin coconut oil and its medium-chain fatty acids on Clostridium difficile
  • MDPI. Cocoa Bioactive Compounds: Significance and Potential for the Maintenance of Skin Health. https://www.mdpi.com/2072-6643/6/8/3202/htm