Ползите от зелените ябълки, изядени на гладно

23.08.2018
Една зелена ябълка изядена на гладно спомага стабилизирането на нивото на кръвната захар, което е много важно за болните от диабет или хората предразположени към това заболяване

Със сигурност сте чували поговорката „една ябълка на ден държи доктора далеч от мен“. Това е вярно и за зелените ябълки. Всички сортове ябълки притежават редица полезни за здравето качества, но зелените съдържат протеини, витамини, минерали и фибри.

Те са добре известни със своите ползи за организма – борят се с храносмилателните проблеми, съдържат малко количество добър холестерол, регулират нивото на кръвната захар и подобряват апетита.

Зелените ябълки, изядени на гладно, ще ви помогнат да се радвате на добро здраве всеки ден.

Високо съдържание на антиоксиданти

Зелените ябълки са един от основните източници на флавоноиди в западните диети, освен това са богати на витамин С. Флавоноидите, съдържащи се в най-големи количество в тези ябълки, са цианидин и епикатехин. Тези флавоноиди и витамин С действат като антиоксиданти и премахват свободните радикали, увреждащи клетките.

Предимството на яденето на зелените ябълки на гладно е, че позволяват на тялото ви да се бори с тези вещества още от началото на деня. Това спомага образуването на здрави клетки и намалява риска от хронични заболявания.

Зелените ябълки са едно от най-добрите средства за борба със сърдечно-съдовите заболявания както и с диабета.

Насърчават отслабванетоизядени на гладно зелените ябълки насърчават отслабването

Изяждането на една ябълка на гладно помага на хората, които се опитват да отслабнат. Съдържат малко калории – около 80 в една ябълка, а голямото количество фибри помага да се справите със сутрешния глад.

Въпреки че една зелена ябълка няма да ви е достатъчна, за да се нахраните. Най-добре да я изядете веднага след като се събудите, за да активирате метаболизма си преди закуска. Изяждайки ябълката по този начин позволявате на разтворимите й фибри да насърчат работата на стомашно-чревния тракт.

Така ще се чувствате по-сити и ще изядете по-малко храна на закуска.

Регулират кръвната захар

Една зелена ябълка изядена на гладно спомага стабилизирането на нивото на кръвната захар, което е много важно за болните от диабет или хората предразположени към това заболяване.

Запомнете, че докато спите, метаболизъмът ви продължава да работи и панкреасът ви може да срещне проблеми с регулирането на кръвната захар в организма.

Тъй като  зелените ябълки са богати на разтворими фибри,  яденето им на гладно забавя усвояването на захарта в червата като този ефект трае през по-голямата част от деня.

Има проучвания показващи, че жените изяждащи по една зелена ябълка на гладно имат 30% по-малък шанс от развитие на диабет тип II. Според лекарите трябва да консумираме 28 грама фибри на ден. Една зелена ябълка съдържа 5 грама фибри.

Приети на гладно те улесняват функционирането на организма като цяло през останалата част от деня.

Зелените ябълки се грижат за здравето на зъбитезелените ябълки се грижат и за здравето на зъбите

Нормално е да забравите да си измиете зъбите, ако сте се прибрали късно през нощта.

Ако това ви се случи, можете да изядете една зелена ябълка на гладно и да се възползвате от кората й, съдържаща много фибри стимулиращи образуването на слюнка.

Така ще намалите количеството на бактериите в устата си, атакуващи зъбите ви и водещи до появата на кариеси. Това е полезен навик, въпреки че ще измиете зъбите си след закуска. Защото така ще предотвратите образуването на твърде много бактерии, хранещи се с подсладителите от закуската ви.

Регулират сърдечния ритъм

Друга причина зелените ябълки да се ядат на гладно е малко по-високото им съдържание на калий в сравнение с това на другите видове ябълки. Калият е електролит, който балансира клетъчната влага.

Това е изключително важно за постоянното равномерно биене на сърцето. Ако не приемате достатъчно калий през деня, рискувате сърцето ви да не може да поддържа правилния си ритъм.

Учените казват, че имаме нужда от 4,700 милиграма калий на ден. Всяка зелена ябълка съдържа 115 милиграма калий. Това количество е достатъчно, за да бъде сърдечния ви ритъм стабилен още от началото на деня.

които искали