Писането ще излекува раните ви

27.02.2019
Писането е един от най-ефикасните начини за освобождаване от стреса и въвеждане на ред в живота ви, когато се нуждаете от това най-много.

Писането ви помага да изразите това, което се случва вътре във вас. Болката, разочарованието, тъгата, мъката…

Осъзнаването, че това са само късче хартия и един химикал ни освобождава.

Случвало ли ви се е и на вас? Превръщали ли сте писането в свой отдушник?

Пишете за чувствата си

Писането и чувстватаВ определен момент всеки има нужда от отдушник. Всички имаме необходимост да споделим чувствата си и да поговорим за случващото се. Но говоренето не е същото като писането.

Когато започвате да изпълвате тетрадката с мислите в главата си, нещата започват да придобиват смисъл.

Когато не се справяте добре и светът се стоварва върху вас, усещате безпомощност и не знаете как да се измъкнете от тази ситуация. Може би сте изпълнени с емоции и ви се струва, че няма спасение.

Писането не само ви помага да изложите тези неприятни чувства върху хартията, но и да ги подредите и да им придадете смисъл по начин, за който никога преди не сте си и помисляли.

Нека да кажем например, че преминавате през изключително труден период в любовния си живот.

Не разбирате какво ви се случва. Губите надежда и накрая усещате само тревога и съмнения.

Какво не е наред с мен? Какво се случва?

Пишете.

Писането помага да изразим емоциите си.
След като веднъж напишете думите върху листа, прочетете ги отново и отново няколко пъти, тъй като най-вероятно ще имате нужда от това. Ще се изненадате наистина от случващото се.

Може да откриете, че сте били емоционално зависими, че сте приемали ситуация, която не ви е харесвала и че сте били с някой, с когото не сте искали да бъдете реално.

Тези написани мисли ще хвърлят светлина върху суровата действителност. И така ще откриете отново душевния си мир, благодарение на тях.

Вижте още: Вълнена терапия: Ползите от плетенето

Писането ускорява процеса на излекуване

Всяко неприятно изживяване оставя дълбока рана в душата ви. Колкото по-дълго я пренебрегвате, толкова по-голяма ще става тя.

Ето защо писането е важно. По този начин ще осъзнаете случващото се.

Няма значение дали проблемът ви е като описания по-горе. Смъртта на любим човек, уволнение от работа, спор … Всички тези ситуации заслужават свободата, която ще им дадете чрез думите.

Писането не само ще ви помогне да видите по-ясно случващото се, но и ще ускори излекуването ви.

Когато пишете, напрежението, стресът и тревожността ви напускат.

Писането и освобождаване от преживяното

Прочетете и: Терапията със смях: лечението на смеха

Много хора не могат да напишат интересни истории и чувствени стихове, ако не дадат воля на емоциите си.

Всичко се случва по-лесно с емоциите. Думите се изливат по-лесно, тъй като не ги изричате. А се оставяте на чувствата си. А те трябва да бъдат изразени по един или друг начин.

Пишете изразително

Ако писането е нещо, което правите редовно, но не виждате добри резултати, причината може да се крие в това, че не пишете изразително.

Много хора мислят прекалено и се задълбочават, докато пишат. Опитват се да формулират ясни и последователни изречения и да обяснят всичко.

А не това е правилният начин. Изразителното писане означава да уловите и предадете всичко, така както се случва в ума виНе трябва да добавяте, нито да организирате нищо.

Просто позволете на хаоса да излезе.

Няма значение, ако написаното от вас няма смисъл. Ще го откриете по-късно, когато отново препрочетете думите си. Тогава ще разберете какво наистина се случва.

Ако все още не можете да разберете смисъла, оставете написаното от вас няколко дена и след това отново се върнете към него. След като си дадете малко време ще видите нещата под друг ъгъл.

Писането е един от най-ефикасните начини за освобождаване от стреса и въвеждане на ред в живота ви, когато се нуждаете от това най-много.

  • Pennebaker, J. W. (1997). Writing about emotional experiences as a therapeutic process. Psychological Science. https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.1997.tb00403.x
  • Pennebaker, J. W. (1993). Putting stress into words: Health, linguistic, and therapeutic implications. Behaviour Research and Therapy. https://doi.org/10.1016/0005-7967(93)90105-4