Открийте навик за по-добро самочувствие

· 31.10.2016
Да бъдеш щедър със себе си е едно от най-трудните неща. Приеми се такъв, какъвто си

Доброто самочувствие не е нещо, което трябва да се приема лекомислено. Колкото повече се обичате и уважавате, толкова по-добро качество на живот ще имате. Важно е да помните, че вашите мисли и емоции също се отразяват пряко върху физическото здраве.

Например човек, който не се чувства добре, ще има по-малко интерес да следва добра ежедневна диета, отколкото човек, който е доволен от това, което е. Обичате ли и уважавате ли себе си? Харесвате ли се като човек?

Ако отговорът на тези въпроси е не или не сте сигурни, опитайте да приложите следните навици, за да подобрите самочувствието и качеството си на живот.

Заглушете вашия негативен вътрешен глас

2-ruka-usmivka

Ниското самочувствие идва главно от нещата, които казвате на себе си. Целият свят може да критикува много аспекти от живота ви. Но ако се чувствате комфортно с това, което сте, нищо от това няма значение.

От друга страна, когато критиката или саботажът идват от вътре, нищо, което правите, не е добре. Може да сте най-милият и дружелюбен човек на земята, но да се усещате такива не е достатъчно.

Да заглушите вътрешния си глас означава да спрете да казвате неща като:

  • „Грозен съм“
  • „Не съм в състояние да направя нищо“
  • „Не съм достатъчно добър“
  • „Никой не ме харесва“

Това не е лесен процес, защото вътрешният глас говори, без дори да се замисляте. Това, което е важно, обаче е, да осъзнавате начина, по който общувате със себе си. Ще откриете, че за кратко време този навик за положително самочувствие започва да подобрява визията за себе си.

Спрете да чакате одобрението от другите

Вашето самочувствие се основава върху това, което другите мислят за вас? Разбира се искате вашите приятели и семейство да покажат тяхното одобрение. Но не може да зависите от тяхното одобрение, за да бъдете щастливи.

Важно е да се научите да взимате свои решения въз основа на това, което искате и от което се нуждаете. Понякога това означава да следвате различен път от всички останали. И това е добре, това е част от израстването и подобряването като човек.

Най-важният навик за положително самочувствие е да правите нещата, които ви правят щастливи.

Физическа активност

3-uprajnenia

Правенето на упражнения като цяло е навик за положително самочувствие. За начинаещите, генерирате ендорфини, които ще ви накарат да се чувствате по-спокойни и доволни. В допълнение, да имате тяло, което е в добро физическо състояние и ви кара да се чувствате по-добре за себе си.

В началото може да бъде много трудно да започнете, но веднъж като установите добри навици, ще имат още повече трудности да се измъкнете от рутината! Препоръчваме, ако не сте свикнали да правите много физически упражнения, да започнете плавно.

Добра идея е да правите упражнения 30 минути всеки ден, но може да започнете само с 10 или 15 минути в първите няколко седмици.

Научете се да се приемете такива, каквито сте

Може би смятате, че имате големи слабости или недостатъци в сравнение с хората, които ви заобикалят. Може би сте прави, но трябва да се научите да се приемате такива каквито сте. Вашите характеристики, качества и недостатъци са това, което ви правят уникални.

Понякога е твърде болезнено да приемете, че не сте всичко това, което искате да бъдете. Но трябва да помните, че и вие имате специални качества, които са важни за другите. Вместо да се притеснявате за това, което ви липсва в живота, независимо дали сте с наднормено тегло или имате работа, която ненавиждате, започнете да оценявате това, което имате.

Вашето самочувствие ще се подобри, когато може да се изправите и да благодарите за вашето семейство, приятели, и всички други добри неща, които имате в живота си. Понякога просто промяна в гледната точка ще ви направи по-щастливи.

Бъдете социално активни

4-socializizranejpg

Да бъдете социално активни е важно за подобряване на самочувствието. Да знаете, че има хора, които стоят до вас ще ви даде усещане за сигурност и увереност, от които имате нужда.

В допълнение, да прекарвате време с приятели и семейството помага да премахнете стреса. Не забравяйте, че стресът се отразява отрицателно на сърдечно-съдовата система. Отделете време, за да говорите с приятелите си, да създадете и споделяте спомени, които ще продължат до края на живота ви.

Уверете се, че сте заобградени с хора, които са положително настроени и ви подкрепят. Отрицателната е неконструктивната критика, както и токсичните взаимоотношения са едни от най-големите врагове на вашето самочувствие.

Направете списък с вашите качества и ценности

Да бъдеш щедър със себе си е едно от най-трудните неща. Когато можете да видите себе си с любов и да приемете кой си, вашето самочувствие ще се подобри. Може да започнете с навик за положително самочувствие, като направите списък на всички ваши добри качества.

Отначало ще бъде трудно да го започнете. Ако наистина не успявате, помолете за помощ близък приятел или роднина. Ще видите, че след честен разговор имате по-ясна представа за качествата, които ви правят уникални.

Прегледайте списъка и добавяйте нови качества всеки път, като ги откриете. По този начин всяка сутрин можете да го препрочитате и допълвате, ако е необходимо. Не се ограничавайте: всяко качество е важно.

Избягвайте да сте перфекционисти

peperudi

Имат недостатъци като всички останали. Ключът да имате добро самочувствие е да се научите да приемате тази част от личността си. Опитвайки се да премахнете всички дефекти само ще ви направи нещастни.

Ако се съсредоточавате върху тях твърде много, с течение на времето ще може да видите живота си само от тази гледна точка. Това е нездравословно и няма да ви отведе никъде. Най-доброто нещо, което може да направите, е да спрете да се притеснявате за това.

Доброто самочувствие е в основата на щастлив живот

Работете върху положителното самочувствие. Ако усещате, че животът не е такъв, какъвто искате, трябва да се опитате да го получите. Просто го направете по начин, който ви позволява да живеете всеки ден най-пълноценно.