Осем съвета против тъмни петна от слънцето

12.08.2019
Появата на тъмни петна от слънцето не излага здравето на риск. Въпреки това мнозина ги считат за неприятни и предпочитат да избегнат появата им. Открийте най-добрите съвети за това в следващите редове!

За да избегнете появата на тъмни петна от слънцето е важно да добавите някои основни съвети с грижа в ежедневието ви. Въпреки че тъмните петна от слънцето са безвредни и не застрашават здравето, повечето хора предпочитат да избегнат появата им, тъй като ги считат за непривлекателни.

За да намалите появата им, можете да използвате продукти спомагащи намаляването на влиянието на UV лъчите върху кожата. Важно е да ги използвате с лесни методи, за да защитите откритите части на кожата. В следващите редове ще споделим с вас осем съвета.

Какво представляват тези тъмни петна от слънцето?

Тези тъмни петна от слънцето са известни и като чернодробни петна, въпреки че нямат нищо общо с черния дроб. Представляват равни кафяви петна, които обикновено се появяват по местата от кожата изложени на слънцето. UV лъчите карат меланоцитите да се размножават, водейки до това състояние.

Въпреки че големината и формата им варират, те обикновено се появяват по места като лицето, шията, раменете и обратната страна на ръцете. Те са напълно безобидни и не изискват специфични грижи, дори да изглеждат опасни. Затова нуждата от предотвратяване и намаляване на появата им е само от естетически причини .

Прочетете и: Пет натурални средства против тъмните петна по шията

Осем съвета против тъмни петна от слънцето

В зависимост от това как слънцето влияе на кожата ни, има значителен брой терапии и козметични продукти за намаляване на агресивното влияние причинено от UV лъчите. Но, ако целта ви е да избегнете напълно появата на тъмни петна от слънцето трябва да предприемете други стратегии.

1.Използвайте слънцезащитни продукти през цялата годинаИзползвайте слънцезащитни продукти целогодишно.

Трябва да използвате слънцезащитни продукти през цялата година, за да избегнете появата на тъмни петна от слънцето.

Не трябва да ги използвате само през лятото, тъй като кожата ви може да страда от вредното въздействие на слънчевата радиация през облачните дни.

Ако искате да избегнете тъмните петна  и да намалите риска от меланома, използвайте продукти със SPF 50 и дори по-висок фактор. Ако денят е слънчев, нанасяйте продукта повторно на всеки два часа.

2.Избягвайте слънцето през определени часове на деня

Излагането на слънце за няколко минути може да бъде здравословно, тъй като спомага тялото ви да синтезира витамин D. Затова е най-добре да избягвате това през най-горещите часове на деня (от 10 преди обяд до 3 следобед), тъй като слънчевите лъчи са наистина силни и агресивни следобед.

Ако не можете да избегнете излагането на слънце през тези часове, трябва да използвате добри слънцезащитни продукти и предпазващи тялото дрехи, най-вече ръцете и краката. Опитайте се да ограничите дейностите си на открито по това време.

3.Носете шапка и слънчеви очила против тъмни петна от слънцето

Освен носенето на защитни дрехи е добре да имате аксесоари като шапки и слънчеви очила. Те не позволяват на UV лъчите директно да достигат главата ви, спомагайки по този начин намаляването на риска от появата на тъмни петна по лицето.

В действителност слънчевите очила с UV покритие са необходими, тъй като предпазват очите от облъчване, а деликатната кожа в тази област  – от преждевременно стареене.

Уверете се, че си купувате висококачествени слънчеви очила, тъй като не всички предлагани на пазара с такова покритие.

4.Избягвайте употребата на ароматизирани продукти против тъмни петнаУпотребата на ароматизирани продукти спомага появата на тъмни петна от слънцето.

Внимавайте за закупуването на козметични продукти и лекарства, които могат да причинят появата на фоточувствителност.

Ако не искате появата на тъмни петна, трябва да избягвате употребата на ароматизирани продукти. Лосионите и парфюмите съдържат съставки, които могат да доведат до появата на тъмни петна, ако ги използвате, преди да излезете навън.

Това се дължи на фототоксична реакция, водеща до синтеза на по-голямо количество меланин и появата на хиперпигментация. Затова ако ще се излагате на слънцето, избягвайте използването на продукти с такива характеристики. Вместо тях заложете на слънцезащита с висок SPF.

Не пропускайте да прочетете и: 5-те най-добри средства срещу кафяви петна по кожата

5.Използвайте грим със слънцезащита

Необходимостта от защита на кожата срещу слънцето накара много компании да разработят продукти със слънцезащита. Затова в момента на пазара се предлагат много козметични и грим продукти със слънцезащита.

Става все по-модерно използването на такъв грим, тъй като съдържа цветни пигменти, правещи кожата по-равномерна и защитена от слънцето същевременно. Ако искате да избегнете появата на тъмни петна от слънцето, използвайте тези продукти.

6.Увеличете приема на витамин C

За да предотвратите появата на тъмни петна от слънцето, не трябва да пренебрегвате храненето. Пълноценното хранене също се отразява на здравето на кожата.

Препоръчваме ви да приемате витамин С, тъй като има антиоксидантно действие, което защитава кожата ви при постоянното излагане на слънце.

Храните, като цитрусовите плодове и боровинките, спомагат образуването на колаген от тялото и възстановяването на клетките. Можете да ги консумирате самостоятелно или в салати, смутита и сокове.

7.Нанасяйте хидратиращи маскиИзползвайте хидратиращи маски против появата на тъмни петна от слънцето.

Маските спомагат възстановяването на хидратацията на кожата, освен това осигуряват антиоксиданти предпазващи ни от тъмните петна.

Не трябва да чакате появата на тъмните петна, за да се насладите на действието на хидратиращите маски. Ако искате да избегнете тези несъвършенства, правете си маски веднъж или два пъти седмично.

Въпреки че можете да откриете различни видове хидратиращи маски на пазара, съветваме ви да опитвате и натуралните такива. Например можете сами да си приготвите хидратиращи маски като комбинирате съставки като авокадо, мед и кокосово масло.

Нанесете маската върху изложените на слънце зони, оставете я да подейства 20 минути и след това я отмийте.

8.Пийте повече вода

Сама по себе си водата не може да ви предпази от тъмните петна. Но ежедневният й прием се грижи за здравето на кожата ви.

Изпиването на два литра (около 8 чаши) вода дневно насърчава клетъчното възстановяване и понижава риска от появата на сухота, петна и преждевременно стареене.

Заключение

Можете да възприемете лесни навици за избягване на тъмните петна от слънцето. Най-важно е да бъдете постоянни, тъй като слънчевите лъчи могат да увредят кожата целогодишно.

 

  • D’Orazio, J., Jarrett, S., Amaro-Ortiz, A., & Scott, T. (2013). UV radiation and the skin. International Journal of Molecular Sciences. https://doi.org/10.3390/ijms140612222
  • Matsumura, Y., & Ananthaswamy, H. N. (2004). Toxic effects of ultraviolet radiation on the skin. Toxicology and Applied Pharmacology. https://doi.org/10.1016/j.taap.2003.08.019
  • Jablonski, N. G., & Chaplin, G. (2010). Human skin pigmentation as an adaptation to UV radiation. Proceedings of the National Academy of Sciences. https://doi.org/10.1073/pnas.0914628107
  • Antoniou, C., Kosmadaki, M. G., Stratigos, A. J., & Katsambas, A. D. (2008). Sunscreens – What’s important to know. Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. https://doi.org/10.1111/j.1468-3083.2007.02580.x
  • Gallagher R. P. (2005). Sunscreens in melanoma and skin cancer prevention. CMAJ : Canadian Medical Association journal = journal de l’Association medicale canadienne173(3), 244-5.
  • Heerfordt, I. M., Torsnes, L. R., Philipsen, P. A., & Wulf, H. C. (2018). Sunscreen use optimized by two consecutive applications. PloS one13(3), e0193916. doi:10.1371/journal.pone.0193916
  • Steinemann, A. (2016). Fragranced consumer products: exposures and effects from emissions. Air Quality, Atmosphere and Health. https://doi.org/10.1007/s11869-016-0442-z
  • Pullar, J. M., Carr, A. C., & Vissers, M. C. M. (2017). The roles of vitamin C in skin health. Nutrients. https://doi.org/10.3390/nu9080866
  • Al-Niaimi, F., & Zhen Chiang, N. Y. (2017). Topical Vitamin C and the skin: Mechanisms of action and Clinical applications. Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology.
  • Williams, S., Krueger, N., Davids, M., Kraus, D., & Kerscher, M. (2007). Effect of fluid intake on skin physiology: Distinct differences between drinking mineral water and tap water. International Journal of Cosmetic Science. https://doi.org/10.1111/j.1467-2494.2007.00366.x