Недостиг на магнезий: как да го преодолеем?

Правете си бани с английска сол

Последна актуализация: 06 Декември, 2018

Недостигът на магнезий засяга много хора по света, а най-притеснително е, че те обикновено не са наясно с този факт. Липсата му причинява различни симптоми и здравни неразположения, които се подценяват или се бъркат с други широко разпространени заболявания. 

Всъщност дори професионалистите в тази област могат да пропуснат факта, че определени болести и здравни проблеми на техните пациенти могат да се дължат на недостатъчните нива на магнезий в организма.

Какво представлява магнезият?

Магнезият е един от основните минерали, на четвърто място в човешкия организъм след калия. Освен минерал, магнезият е и електролит, който помага и се бори с определени здравни неразположения, като например мускулните спазми. 

Електролитите спомагат за добрата функция на мускулите,благодарение на която сърцето ви бие, а мозъкът ви получава различни сигнали и стимули от външната среда. Затова може да се каже, че магнезият е изключително важен минерал, който ви поддържа жив и в добро здраве.

Ето защо когато нивата на магнезий в организма ви спаднат, се появяват множество симптоми, които понижават съществено качеството ви на живот и предизвикват различни заболявания.

Магнезият участва в повече от триста вида функции на тялото. Също и в трансформацията на нервни импулси, регулирането на телесната температура, детоксикацията на черния дроб, както и при формирането на костите и зъбите.

Също така, той играе важна роля във функционирането на сърдечно-съдовата система, тъй като предпазва от образуване на съсиреци, отпуска кръвоносните съдове, разрежда кръвта и цялостно намалява риска от проблеми със сърцето.

В момента са актуални така наречените “спортни напитки”, за които се твърди, че съдържат голямо количество електролити като магнезий, калий и натрий. Нивата и на трите намаляват при физическа активност и отделянето на пот.

Липсата им впоследствие може да доведе до мускулни спазми и други проблеми. Трябва да имате предвид, че в тези напитки има и високо съдържание на захар и не винаги дават нужните за организма елементи, описани на опаковката.

Вижте и: Тялото и енергийните напитки

Признаци за дефицит на магнезий

Много хора имат признаци за недостиг на магнезий, като по един или друг начин техният организъм действително страда от липсата на този минерал. Знаците са следните:

  • Запек
  • Високо кръвно налягане (хипертония)
  • Безспокойство
  • Депресия
  • Поведенчески разстройства
  • Увреждане на паметта
  • Нарушения в съня
  • Мускулни крампи
  • Хронична болка в гърба
  • Главоболие
  • Мигрена
  • Мускулни болки
  • Агресивно поведение
  • Загуба на съзнание
  • Напрежение
  • Тревожни състояния, като обсесивни-компулсивни разстройства
  • Синдром на хроничната умора
  • Фибромиалгия
  • Сърдечни заболявания
  • Предсърдно мъждене
  • Сърцебиене
  • Диабет
  • Внезапна смърт, при пациенти със сърдечна недостатъчност
  • Камъни в бъбреците

Защо получаваме недостиг на магнезий?

Има множество причини тялото ви да не се снабдява с нужните му количества магнезий. Най-главната от тях, разбира се, е свързана с неправилното хранене. Много от хората имат този проблем поради ниското качество на продуктите, налични в търговската мрежа. Други причини са стресът в ежедневието, замърсяването в околната среда, излагането на силни шумове и заобикалящите ни технологии.

Хормоните, образувани в следствие на стреса, изискват големи количества магнезий, а това стопява запасите на този минерал в организма ви. Магнезият може да намалее и при консумация на повече захар, тъй като тялото има нужда от 54 молекули магнезий, за да обработи само 1 молекула захар.

Съвременните технологии за производство на хранителните агрикултури и приемът на медикаменти като антибиотици, орални контрацептиви, кортизон и преднизон, също спомагат за спада в нивата на магнезия.

Препоръчваме и: 2 страхотни чая, богати на магнезий

Как да си набавим магнезий?

Има няколко начина, чрез които да възстановите магнезия в своя организъм. Обърнете внимание на следните съвети:

  • Опитвайте се да приемате повече храни, богати на магнезий
  • Приемайте магнезиеви йони на капки
  • Прилагайте магнезиево олио външно върху кожата (това е един от най-добрите методи)
  • Правете си бани с английска сол. Тези успокояващи и здравословни процедури ще увеличат нивата на магнезий и сяра в организма, което е чудесно за черния ви дроб.

 

Може да ви заинтересува ...
Здраве и КрасотаRead it in Здраве и Красота
3 богати на магнезий смутита: За по-добро здраве!

Тези богати на магнезий смутита са страхотен начин са решаване на проблема с дефицита на този минерал. Ето как да си ги приготвите.