Прием на магнезий всеки ден – 15 причини за това

· 18.07.2015
Препоръчително е да приемате около 300- 600 милиграма магнезий всеки ден.

Знаете ли защо трябва да приемате магнезий всеки ден?

Магнезият е много важен минерал за здравето на човек. Дефицитът му е свързан с редица заболявания, сред които мускулна болка, промени в нервната система, ставите и мигрена.

Запознайте се с основните причини, поради които е желателно да приемате магнезий всеки ден, както и кои са храните и добавките, осигуряващи ежедневната необходима доза за тялото от този минерал.

Съществуват много малко хранителни вещества, които притежават положителното въздействие на магнезия. Всъщност той е четвъртият най-срещан минерал в клетките на човешкото тяло след калция, фосфора и калия.

Полезните качества на магнезия

  • Предпазва организма от износване на хрущялите и развитие на заболявания като остеопороза и ставни болки.
  • Основният минерал, който работи срещу мускулни проблеми. Приемът на магнезий всеки ден помага при проблеми като крампи, спазми, изтръпналост, скованост и треперене.
  • Регулира сърдечния ритъм.
  • Бори се с високото кръвно налягане.
  • Помага при главоболие и болки в челюстта, тъй като често са резултат от напрежение.
  • Помага при световъртеж, тъй като той може да бъде провокиран от мускулно напрежение в цервикалната област.
  • Подобрява възможността за адаптация към светлината, тъй като подобрява зрението на хора, които не виждат добре светлините в тъмното, както и слуха на тези, които са суперчувствителни към шумове.
  • Осигурява енергия и преборва изтощението, поради което приемът на магнезий всеки ден се препоръчва по време на възстановителен период при хора, страдащи от хронична умора, фибромиалгия или обща отпадналост.
  • Възстановява апетита.
  • Спира гаденето и повръщането.
  • Бори се срещу запека, като по естествен път подобрява действието на стомашно-чревната система.
  • Облекчава менструалните спазми.
  • Намалява желанието за консумация на сол и шоколад.
  • Регулира работата на нервната система при безсъние, раздразнителност, хиперактивност, безпокойство, паник атаки, фобии.
  • Помага за образуването на колаген, който е изключително важна съставка на скелета, сухожилията и хрущялите. Ако страдате от липса на колаген, препоръчително е да приемате храни, които съдържат магнезий, витамин С и протеини.

Прочетете и: Витамини и минерали борещи се с депресията

Храни, богати на магнезий

Има много храни, богати на магнезий. Някои от тях сигурно ще ви изненадат. Препоръчително е при всяко хранене да опитваме да включим поне една храна, богата на магнезий.

  • Какао: черният шоколад съдържа почти 500 милиграма магнезий в 100 грама.
  • Тъмни листни зеленчуци: швейцарски манголд, маруля, спанак.
  • Плодове: банани, кайсии, авокадо, праскови, сливи.
  • Сушени храни: бадеми, кашу, овес и орехи.
  • Бобови култури: боб и леща.
  • Семена
  • Зърна: ориз, овес, просо
  • Картофи
  • Тиква

Приемът на магнезий всеки ден ще ви помогне да бъдете здрави.

Две рецепти, които ще ви помогнат да подобрите приема си на магнезий всеки ден

Добър начин да приемате магнезий всеки ден е като го включите още в закуската си под формата на смути със следните съставки:

  • Какао на прах
  • Бадеми на прах
  • Един узрял банан
  • Овесено или оризово мляко

Ако искате да го подсладите малко, можете да използвате мед или кафява захар. Разбъркайте съставките добре и нека това бъде първата храна, която приемате през деня. Напитката е подходяща както за възрастни, така и за деца. Невероятно вкусна е.Това бананово смути ще ви помогне да подобрите приема си на магнезий всеки ден.

Ако искате да намалите приема на калории или пък търсите алтернатива, можете да си направите салата за обяд или вечеря, която да съдържа:

  • Маруля или пресни листа спанак
  • Авокадо
  • Домат
  • Орехи
  • Кълнове от леща

Подправете със зехтин, лимонов сок и по желание добавете малко морска или хималайска сол.

Препоръчваме ви да прочетете и: 5 лесни за приготвяне здравословни салати

Можете да откриете кълнове от леща в повечето добре заредени магазини у нас, както и в био-магазините. Друг начин да се сдобиете с кълнове е да си отгледате у дома. Сложете в купа няколко сурови семенца леща и редовно ги мокрете с вода. На всеки няколко часа прибавяйте по малко вода. След два-три дни ще забележите, че започват да покълнват, тоест – че са готови за консумация. Покълването е един от начините да повишите ползите от консумацията на семена и да се снабдите с допълнителна доза енергия през деня.

Тази вкусна салаат с кълнове е чудесен начин за набавяне на магнезий всеки ден.

Магнезият като хранителна добавка

Изберете подходяща хранителна добавка с магнезий в аптека, магазин за билки или в диетичен магазин. Ще откриете, че добавката се предлага под няколко форми. Някои от тях са:

  • Магнезиев хлорид: вкусът му е малко горчив, но ви го препоръчваме най-много.
  • Друг вариант е магнезиевият цитрат: по-добрият вариант, ако страдате от киселини в стомаха или ако не ви понася вкуса на хлорида.
  • Магнезиев сулфат: тази форма е идеална за отпускащи вани, като за целта добавяте малко от продукта към горещата вода във ваната.

Какво количество да приемаме?

Препоръчителната доза варира между 300 и 600 милиграма дневно, приета през устата и разделена на три приема с цел тялото да има време да абсорбира магнезия оптимално.

Напомняме ви, че консултацията с лекар преди започване на приема, е препоръчителна и полезна.

Снимки: diekatrin, Foodmayhem.com, sweetbeetandgreenbean