8-те най-здравословни постни парчета месо

Ще ви покажем най-здравословните постни парчета месо, които можете да включвате редовно във вашата диета, за да подобрите здравето си. Не пропускайте тази статия.
8-те най-здравословни постни парчета месо

Последна актуализация: 14 юли, 2022

За да подобрите цялостното си здраве, добре е да въведете постно месо в диетата си. То съдържа добри количества протеини и основни хранителни вещества, поради което е положително допълнение към вашата диета, за да постигнете максимална ефективност във физиологичните процеси на тялото ви. Научете за 8-те най-здравословни постни парчета месо в днешната статия,

Въпреки че е демонизирано от мнозина, месото трябва да се включва често във вашата диета.

Преди да започнем, трябва да подчертаем, че мазнините от месото не са вредни. Особено когато месото е от животно, което е било хранено на пасище и е отглеждано на свобода.

В този случай ще съдържа оптимални нива на омега 3 и омега 6, нещо, което ще ви помогне да се грижите за здравето си. Това ще държи под контрол вътрешното възпаление, което от своя страна помага да се предотврати развитието на хронични патологии.

Най-добрите постни парчета месо

Ако искате да включите по-разнообразно месо в диетата си, трябва да знаете, че най-добрите постни разфасовки са следните:

  1. Вратна пържола. Този разрез се използва за приготвяне на печено говеждо месо.
  2. Бонфиле. Изключително нежна и сочна част.
  3. Филе. Това име се използва за обозначаване на тънките постни парчета говеждо месо.
  4. Silverside или горна страна. Обикновено се смила, за да се готви като мляно месо.
  5. Опашно месо. Това е един от предпочитаните варианти за барбекю.
  6. Джолан. Използва се за приготвянето на яхнии.
  7. Пържола. Разфасовка с малко мазнина и интензивен вкус.
  8. Пържола Skirt steak. Най-често се смила, за да се използва като пълнеж в други продукти.
Печено говеждо.
В допълнение към вида на разфасовката трябва да се има предвид и методът на готвене, тъй като това може да промени характеристиките на продукта.

Как да изберем постно говеждо месо?

Когато избирате постно говеждо месо, важно е да изберете висококачествени парчета с по-нисък процент мазнини от останалите. Прилаганият метод на готвене ще варира в зависимост от вида на избраното месо.

Зоните с по-малко липиди са оптимални за гриловане, докато при печенето е по-добре да включите варианти с по-висок процент мастни киселини. По този начин ще се радвате на сочно месо.

В случай, че търсите мляно говеждо месо, добре е да четете етикетите. Препоръчително е да избягвате тези продукти, които имат високи количества нитрити или сулфити.

Тези добавки действат като консерванти, но могат да имат отрицателно въздействие върху здравословното състояние, ако се приемат редовно. Изследване, публикувано в списание Nutrients, потвърждава това. Винаги е препоръчително да дадете приоритет на консумацията на пресни храни без добавки.

Също така е важно да се ограничи наличието на определени продукти в диетата, като карантии. Те могат да бъдат богати на хранителни вещества, но също така съдържат по-висок процент токсини.

Съвети за готвене на постно месо

За да готвите правилно постно месо, най-добре е да изберете методи като печене на фурна, приготвяне на пара, скара или печене. Не е препоръчително да използвате много олио, въпреки че трябва да се използва качествена сол. Възможно е дори да нарежете частите с мазнина, когато е месото е сурово, за да премахнете тази част по-късно, след като готвенето приключи.

В случай на използване на мляно месо, използването на мазнини също трябва да бъде ограничено. Този тип продукти обикновено съдържат достатъчно количество липиди, за да се предотврати залепването на храната по тигана. Нито пък трябва да се запържва прекомерно.

Винаги се уверявайте, че вътре в месото се достига температура от най-малко 65 градуса по Целзий (150 Фаренхайт), за да се намали микробиологичното замърсяване.

Кайма.
Мляното месо е изложено на по-голям риск от задържане на бактерии вътре, така че готвенето трябва да се извършва внимателно, като се постига правилната температура във всички порции на месото.

Ползи за здравето от постното месо

Постното месо е храна богата на хранителни продукти. Преди всичко се откроява с високото си съдържание на протеини с биологична стойност.

Съдържа всички незаменими аминокиселини, които се усвояват лесно. Благодарение на тях могат да бъдат предотвратени много патологии, свързани с чистата маса, като саркопения. Това доказва изследване, публикувано в списание BioMed Research International.

Освен това говеждото месо е в състояние да осигури значително количество висококачествени минерали. Например желязо.

Говорим за хранително вещество, което е доказано основно за осигуряване на транспортирането на кислорода в кръвта. Всъщност дефицитът може да доведе до анемия. Желязото от животинските храни, се усвоява много по-добре от това от зеленчуците.

Изберете разумно най-добрите постни парчета месо

Има различни видове постно месо, които могат да се включват редовно в диетата с цел подобряване на здравето. Винаги е важно да се уверим, че консумираме прясно месо, като избягваме преработените варианти.

Последните могат да съдържат хранителни добавки и трансмазнини с много лошо качество, които увеличават честотата на хронични и сложни патологии.

Може да ви заинтересува ...
Как да се храните пълноценно, ако спрете консумацията на месо
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Как да се храните пълноценно, ако спрете консумацията на месо

При веганите и вегетарианците консумацията на месо е спряна поради различни причини като защита на животните или здравословни проблеми.



  • Song, P., Wu, L., & Guan, W. (2015). Dietary Nitrates, Nitrites, and Nitrosamines Intake and the Risk of Gastric Cancer: A Meta-Analysis. Nutrients7(12), 9872–9895. https://doi.org/10.3390/nu7125505
  • Martone, A. M., Marzetti, E., Calvani, R., Picca, A., Tosato, M., Santoro, L., Di Giorgio, A., Nesci, A., Sisto, A., Santoliquido, A., & Landi, F. (2017). Exercise and Protein Intake: A Synergistic Approach against Sarcopenia. BioMed research international2017, 2672435. https://doi.org/10.1155/2017/2672435
  • Cappellini, M. D., Musallam, K. M., & Taher, A. T. (2020). Iron deficiency anaemia revisited. Journal of internal medicine287(2), 153–170. https://doi.org/10.1111/joim.13004