Най-добрите храни за по-силни коса, кожа и нокти

· 21.03.2016
Ядките са чудесен източник на омега-3 мастни киселини, бобовите растения са богати на желязо, биотин и протеини

Външният вид говори много за здравето; когато кожата, косата и ноктите изглеждат красиви, това показва колко сме здрави. В следната статия ще разберете кои са най-полезните храни за по-силни коса, кожа и нокти.

Храни за по-силни коса, кожа и нокти

Като за начало, трябва да следвате балансирана диета, която изключва абсолютно всякакво бързо хранене или мазни ястия. Разбира се, те са вкусни, но не са полезни за здравето. Многобройните проучвания са категорични: правилното хранене води както до здраво тяло, така и до здрав външен вид.

Храните, които доставяте на тялото, са важни. В ежедневното ви меню не трябва да липсва нито един от витамините А, В и С, нито минерали, омега-3 мастни киселини, цинк, биотин или антиоксиданти. Ако искате наистина красива коса, кожа и нокти, добавете следните храни към диетата си:

Сьомга

Това е един от най-здравословните видове риба. Тя е в групата на така наречената „синя риба“ и трябва да се консумира 2 до 3 пъти седмично, за да се възползвате от многобройните й свойства, сред които е и високото съдържание на омега-3 мастни киселини. Те подобряват здравината и блясъка на косата, в допълнение хидратират кожата; освен това съдържат витамин В12, който укрепва ноктите.

siomga-i-limon

 

Листни зеленчуци

Зеленчуци като спанак, къдраво зеле, зеле и т.н. са отлични източници на витамини А, В, С и цинк. Това са всички необходими хранителни вещества за регенерация и поддържане на здрава коса, кожа и нокти. А добрата новина е, че съществуват многобройни вкусни рецепти, които да опитате.

Бобови растения

leshta

Те са богати на желязо, биотин и протеини и трябва да бъдат част от всяка диета. Бобовите растения са от съществено значение за силна коса и нокти; биотинът, който те съдържат, помага за бърз растеж.

Пълнозърнести храни

Овесени ядки, пшеница, пълнозърнест ориз и зеле – всички те съдържат голяма доза антиоксиданти, за да се борят със свободните радикали, които увреждат кожата и косата. Пълнозърнестите храни съдържат силициев диоксид – отличен минерал за поддържане на силна и здрава коса.

Ядки

Бразилският орех е един от най-полезните. Но ако не успеете да си го набавите, не се притеснявайте, всички други видове също са много полезни. Ядките са богати на селен – минерал, който подобрява здравето на кожата на главата (обърнете внимание, дали страдате от пърхот). В допълнение, това е антиоксидант, който стимулира имунната система и предпазва от рак на кожата. Те са чудесен източник на омега-3 мастни киселини, които, както отбелязахме по-горе, водят до здрава, лъскава коса.

yadki1

Магданоз

Тази вкусна билка с добре познат аромат се използва в много рецепти. Тя е отличен източник на калций, калий и магнезий. Нейната задача е повече от важна: поддържа кръвоносните съдове и тъканите (особено капилярите) в добро здраве и придава страхотен вид на кожата. Можете да пиете сок от магданоз (няколко стръка магданоз, 2 чаши вода и сока на 1 лимон) на празен стомах през целия ден.

Моркови

Те са богати на витамин А и антиоксиданти, идеални за възстановяване и растеж на косата и предотвратяване на преждевременното стареене на кожата; освен това подхранват и регенерират. Пийте сок от моркови всеки ден и ще видите резултатите в рамките на няколко седмици.

morkoven sok

Краставици

Сокът от този зеленчук действа в две насоки: помага на косата да расте и я предпазва от падане благодарение на високото си съдържание на сяра и силициев диоксид. Ако го комбинирате със сок от моркови или целина, можете значително ще подобрите т. нар. „клетъчно хранене“.

Люцерна

Тя е богата на калий, калций, фосфор, ензими и хлорофил. Люцерната се комбинира чудесно с моркови (настъргани на салата например). Тя подхранва косата и кожата, подобрява клетъчната регенерация и премахва мазнините и токсините, които засягат здравето на кутикулата.

liutserna

Зехтин

Богат на витамин Е, зехтинът подхранва кожата, като същевременно защитава дермата. Той притежава отлични антиоксидантни свойства и се бори с преждевременното стареене на клетъчно ниво. Не забравяйте да използвате само висококачествен зехтин.

Чушки

Могат да бъдат червени, зелени или жълти; всички сортове съдържат флуор и силиций, две хранителни вещества със съществено значение за здравето на кожата и ноктите. Добавете малко сок от моркови за най-добри резултати.

Лук

Този зеленчук трябва да е на разположение във всяка кухня (страхотен е с картофи и яйца). Лукът е невероятен източник на желязо, фосфор, силиций, калций и калий. Той поддържа косата здрава и пълна с живот благодарение на пречистващите ефекти върху черния дроб и червата. Яжте суров лук за по-млада и по-красива кожа винаги, когато е възможно.

luk1