Най-добрата диета след холецистектомия или отстраняване на жлъчния мехур

12.09.2018
Някои храни са по-малко вредни от други, но на всяка цена трябва да избягвате пържените продукти както и полуфабрикатите. Увеличете консумацията на леща и зелени листни зеленчуци

Отстранили са ви жлъчния мехур или скоро ще бъде премахнат? Когато това се случи, хората често имат съмнения относно какво трябва да ядат след това. Вашият лекар най-вероятно ще ви даде списък с препоръки. Въпреки това може би все още имате съмнения.

Прегледът на този списък с хранителни препоръки, които трябва да следвате, със сигурност може да ви помогне в този момент. Ще видите, че макар и да е леко ограничаваща диета, не е невъзможно да се следва. Разбира се, като следвате тези препоръки, ще се излекувате за нула време. Какво чакате? Започнете още днес!

Защо трябва да направите някои промени в диетата си, след като сте извадили жлъчния мехур?

Първото нещо, което трябва да знаете е, че жлъчният мехур е малък орган, без който също е възможно да се живее. Функцията му е да съхранява жлъчката, произведена от черния дроб, за да смила мазнините, които ядете.

полезни храни за жлъчния мехур

Поради тази причина, когато нямате жлъчен мехур, червата ви ще страдат от проблеми с абсорбирането на хранителните вещества от храни с високо съдържание на мазнини. Също така може да имате чести коремни болки и диария.

Полезни храни

Следва списък с храни, които можете да ядете. Това ще ви помогне да създадете по-ефективен хранителен план, за да избегнете проблеми със стомаха.

Готвени зеленчуци

Яденето на зеленчуци е наистина важно. Когато нямате жлъчен мехур, поддържането на червата чисти става още по-важно. Ето защо, готвените зеленчуци са по-лесно смилаеми и ще помогнат за намаляване на киселинността, причинена от жлъчката.

Проблемът със суровите зеленчуци е, че стомахът ги смила по-трудно. Въпреки че те осигуряват същото количество фибри, най-добре е да ги избягвате, за да не затрудните функционирането на тялото. Най-препоръчителните зеленчуци са:

  • Чушки
  • Зелени листни зеленчуци
  • Броколи
  • Зеле
  • Моркови
  • Карфиол

Храни, които са с високо съдържание на разтворими фибри

консумирайте повече фибри

Яденето на разтворими фибри намалява отрицателните ефекти на киселината в стомаха. Тези хранителни вещества помагат за елиминирането на жлъчката по-ефективно и бързо. Най-добрите варианти са:

  • Ябълки
  • Бобови растения
  • Брюкселско зеле
  • Моркови
  • Боровинки
  • Банани
  • Леща
  • Постни протеини

Съществува убеждението, че след отстраняването на жлъчния мехур хората трябва да избягват меса. Това обаче е наполовина вярно. Очевидно трябва да избягвате мазните меса, но можете да ядете често постни протеини. Лекарите препоръчват шунка, пуешко месо, постни парчета говеждо месо, пиле и пуйка, риба и яйца.

Здравословни мазнини

Въпреки че тялото ви няма да може да смила мазнините след отстраняването на жлъчния мехур както е свикнало, все още се нуждаете от здравословни мазнини. Два много добри примера са омега-3 и 6 мастни киселини като авокадо, сардини и сьомга, орехи, бадеми, маслини, ленени семена, семена от чиа.

Храни, които трябва да избягвате след отстраняване на жлъчния мехур

Сега, когато знаете какво можете да ядете след отстраняване на жлъчния мехур, е време да поговорим за това какви храни трябва да избягвате на всяка цена. Въпреки че може да изглежда прекомерно, не забравяйте, че следването на тази диета ще ви помогне да избегнете ненужния дискомфорт.

избягвайте пържените картофи

  • Пържени храни. Това са първите храни, които трябва да премахнете напълно от диетата си, дори ако имате жлъчен мехур. Пържените храни съдържат трудно смилаеми мазнини, които оказват влияние върху сърдечносъдовото ви здраве.
  • Храни с високо съдържание на мазнини. Въпреки че трябва да ядете определени мазнини, важно е да се избягват храни с високо съдържание на мазнини. Те могат да бъдат естествени, но ще предизвикат киселини и киселинен рефлукс. Някои примери включват бекон, сирене с високо съдържание на мазнини, мазни парчета от говеждо и свинско месо и пилешка кожа. Растителни масла: въпреки че някои растителни масла осигуряват омега-3 и 6, най-добре е да се избягват, тъй като те са по-трудни за смилане след като са сготвени. Важно е да се избягват храни, които ги съдържат като майонеза или дресинги.
  • Готови храни. Готовите за консумация храни могат да изглеждат като лесно решение за засищане на глада ви. Те обаче съдържат захар, рафинирано брашно и нездравословни мазнини, които ще ви накарат да се почувствате зле бързо. Някои примери са бисквити, хляб, супи, чипс и т.н.
които искали