Какви са предимствата на велоергометъра?

Сърдечно-съдовите упражнения увеличават капацитета на белите дробове и сърцето при постоянно практикуване. Това е едно от най-големите предимства на велоергометъра. Научете повече по темата.
Какви са предимствата на велоергометъра?
Leidy Mora Molina

Прегледано и одобрено от медицинска сестра Leidy Mora Molina.

Написано от Lorenzo Javier Pacheco Calderon

Последна актуализация: 30 октомври, 2023

Ако сте решили, че е време да се упражнявате, препоръчваме ви да разгледате предимствата на велоергометъра. Можете да използвате такъв в уюта на собствения си дом или да отидете във фитнеса.

Важно е да се разбере, че този тип велосипед работи като симулатор, тъй като възпроизвежда поведението на класически, но без да е необходимо да се движи. Като цяло служи за укрепване на краката, изгаряне на калории, отслабване, подобряване на сърдечно-съдовата система и поддържане на форма.

8 предимства на велоергометъра за вашето тяло

В идеалния случай трябва да започнете да тренирате 20 минути на велоергометъра, между 3 и 6 пъти седмично. Постепенно увеличавайте времето с 5 минути, докато достигнете идеалното време от 40.

Ако тренирате един час на тази машина, можете да изгорите около 500 калории. Това е убедителна причина да се запознаете с предимствата на велоергометъра.

1. Гъвкавост

Стационарният велосипед има способността да се адаптира към вашите физически характеристики. Ако сте начинаещ, ще откриете, че има прости процедури, с които можете да започнете.

Ако, напротив, вашето ниво на издръжливост е по-високо, можете да го настроите според нуждите на тялото си; това е много безопасен вариант.

Предимства на велоергометъра.
Голямото предимство на този уред е, че позволява упражнения у дома, осигурявайки комфорт.

2. Положителна енергия от използването на велоергометъра

Редовността на тази практика ще ви даде голямо самочувствие. Помага ви да ускорите метаболизма си и по този начин да освободите хормони като ендорфини и серотонин.

3. Удобство

Ако сте твърде заети или не можете да намерите нещо, което да ви мотивира да отидете на фитнес, лесно е да вземете велоергометър и да го използвате у дома. Оттам можете да спортувате, докато гледате сериал или слушате любимата си музика.

4. Неограничена възраст

Възрастта не е ограничение, когато тренирате на велоергометъра, тъй като предлага натоварване, подходящо за различните възрасти. Най-важното е да определите нивото на физическа подготовка на тялото си и да го адаптирате към машината.

5. Използването на велоергометъра намалява дискомфорта

Тялото придобива по-голяма устойчивост и сила при използване на велоергометър. Заседналият начин на живот има отрицателни последици, като мускулни крампи и болки в кръста. Ще забележите как редовните упражнения намаляват дискомфорта и вероятността от нараняване.

6. Загуба на тегло

Велоергометърът ви помага да изгорите много калории и да отслабнете. Тонизирате тялото си и укрепвате долните мускули.

Когато можете да спортувате 60 минути на оборудването, ще изгорите до 500 калории. Не забравяйте, че добрата диета трябва да бъде идеалният спътник за насърчаване на тази полза.

7. Силно сърце

Сред предимствата на велоергометъра е способността за увеличаване на сърдечно-съдовия капацитет. Целта е да се развият възможностите на сърцето, като се поддържа балансирано кръвно налягане. Най-добрата част е, че този велосипед намалява шансовете ви да получите инсулт.

8. Здравина на ставите от използването на велоергометъра

Постоянното повтаряне на въртенето на педалите насърчава разтягането на хрущяла, твърдите, но гъвкави тъкани, които покриват краищата на костите. С течение на времето такова удължаване кара вашите стави да придобият по-голяма здравина, да останат защитени и здрави.

Имайте предвид важността на придобиването на правилна стойка на велоергометъра. Неспазването на това ще отмени тази полза.

Навяхване на коляното.
Хората с травми на коляното, които са във фаза на възстановяване, могат да използват велосипеда за рехабилитация.

Правилният избор ще ви помогне да се възползвате от предимствата на велоергометъра

Сред голямото разнообразие от модели и дизайни на този тип велосипеди се открояват два. Има легнал, който приближава тялото към земята; седалката се увива около долната част на гърба и педалите са отпред. Педалите се извършват в доста отворени кръгове и към предната част.

Друг вариант е изправеният велосипед. Той е най-използваният, защото ви позволява да адаптирате седалката към желаната от вас височина.

Трябва също да вземете предвид честотата на използване, защото ако планирате да правите основни упражнения, базовият модел ще ви бъде достатъчен. Но ако искате да отидете малко по-далеч с ползването на велоергометъра, изберете модел с цифрови програми.

Може да ви заинтересува ...
7 съвета за започване на тренировъчна програма с щанга
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
7 съвета за започване на тренировъчна програма с щанга

Тренировката с щанга ни позволява да натоварим цялата мускулатура с разнообразни упражнения. Още по темата днес!


Всички цитирани източници бяха добре прегледани от нашия екип, за да се гарантира тяхната качествена, надеждна, актуална и валидна информация. Библиографията на тази статия бе считана за надеждна и отговаряща на академичните или научни изисквания.


  • Carmichael, C., & Burke, E. (2006). BICICLETA. Salud y ejercicio (Vol. 1). Editorial Paidotribo. https://books.google.com/books?hl=es&lr=&id=v4wfwZJzE30C&oi=fnd&pg=PA1&dq=Burke+E,+Carmichael+C.+Bicicleta,+salud+y+ejercicio.+Tercera+edici%C3%B3n.+Espa%C3%B1a:+Editorial+Paidotribo%3B+2004.&ots=rMvyNPKGpt&sig=hYidu33dwNmFH7GvwgU_HAW1dME
  • Lee, C. W., & Cho, G. H. (2014). Effect of stationary cycle exercise on gait and balance of elderly women. Journal of physical therapy science26(3), 431-433. https://www.jstage.jst.go.jp/article/jpts/26/3/26_jpts-2013-403/_article/-char/ja/
  • Poveda Suárez, N. E. (2016). Bicicleta estática ergonómica para aplicación de la actividad deportiva en el gimnasio de la Escuela Superior Politécnica del Chimborazo (Master’s thesis, Riobamba: Universidad Nacional de Chimborazo, 2016.). http://dspace.unach.edu.ec/handle/51000/3163
  • Spencer-Gardner, L., Eischen, J. J., Levy, B. A., Sierra, R. J., Engasser, W. M., & Krych, A. J. (2014). A comprehensive five-phase rehabilitation programme after hip arthroscopy for femoroacetabular impingement. Knee Surgery, Sports Traumatology, Arthroscopy22, 848-859. https://link.springer.com/article/10.1007/s00167-013-2664-z

Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.