Как желатинът помага за здравето на косата

· 07.09.2016
Освен редовните домашни маски добавете към менюто авокадо, ядки и бирена мая, които ще я подхранят и подсилят

Научете повече как да се погрижите за здравето на косата, как да я оформите и добавите блясък, като използвате една проста съставка.

В днешната статия ще ви разкажем как желатинът ще помогне да започнете да се радвате на красива коса, без да се налага да прибягвате до търговски продукти, които могат да я увредят.

Жените, които имат чуплива или къдрава коса знаят колко е важно да фиксират къдриците и укротят тези палави кичури.

Къдравата коса обикновено е суха, често се налага използването на гелове, вакса, мусове или спрейове, за да я накарат да стои покорно, особено във влажни или мокри условия.

Но има един продукт на пазара, който може да помогне да опитомите къдравата коса по прост, евтин и естествен начин: желатинът.

Какво е това лечебно средство?

Погрижете се за здравето на косата с желатин.

Желатинът помага за здравето на косата най-добре, когато го смесите с балсама, който ползвате.

Ако бутилката балсам у дома е 300 мл., количествата са както следва:

  • 1 супена лъжица желатин (20 гр.)
  • 5 супени лъжици вода при стайна температура (75 гр.)

Начин на приготвяне

  • Смесете водата и желатина на прах в малка тенджера и разбъркайте, докато се разтвори.
  • Загрейте сместа в продължение на 1 минута, докато стане малко по-топла.
  • Оставете да се охлади и добавите балсама, който ползвате.

Прочетете и: Рецепти за домашни натурални шампоани

Маска с желатин с грижа за здравето на косата

гел от алое и здравето на косата

Може също да приготвите маска за коса с помощта на желатин за третиране на чуплива или тънка коса.

В тази рецепта може да добавите и алое вера.

Съставки

  • 1 супена лъжица желатин (20 гр.)
  • Една чаша вода (200 мл.)
  • 1 супена лъжица от гел алое вера

Начин на приготвяне

Разтворете желатина във вода, точно както в предишната рецепта, след което добавете алоето.

Съхранявайте сместа в хладилника и я нанасяйте с масаж върху мокра коса в продължение на 10 минути, веднъж седмично.

Защо желатинът помага за здравето на косата

Желатинът е богат на протеин, който прониква дълбоко в косата, за да добави текстура, обем, яркост и плътност.

За да получите най-добрите ползи от това лечение, го правете най-малко 2 пъти седмично.

Също трябва да избягвате прекомерната употреба на сешоари и маша, които изсушават и увреждат косата.

Други съвети

Желатинът е отличен вариант, стига да запомните следните основни съвети:

  • Защитете косата от слънчева светлина по време на най-светлите часове на деня, особено ако сте на плажа или на голяма надморска височина.
  • Винаги трябва да избирате натурални шампоани и продукти за коса, които не съдържат парафин.
  • Не мийте косата с топла вода – опитайте с хладка и винаги правете последното изплакване със студена вода.
  • Решете косата с широк назъбен гребен и внимавайте да не я накъсате.
  • Оставете косата да изсъхне на въздух или използвайте по-хладните настройки на сешоара.

Подсилете косата с подходящи продукти в ежедневната диета

За да имате красива коса, важно е да запомните, че това, което ядете също подхранва кожата на главата. Ако страдате от суха и къдрава коса, може би имате недостиг на хранителни вещества и може да добавите следните неща към ежедневната диета:

Бирена мая

бирена мая в грижата за здравето на косата

Бирената мая е отлична добавка за кожата, косата и ноктите, която помага за премахване на токсините от кожата на главата, бори се с косопада и подобрява структурата на косъма.

Пшеничен зародиш

Тази добавка също е много питателна и може да се приема с бирена мая сутрин с малко сок.

Ленено масло

Това масло е богато на есенциални мастни киселини, които се борят със сухотата в косата и кожата. Трябва да консумирате само студено пресовано ленено масло, което е сурово, без да го готвите.

Препоръчваме ви да прочетете и: Вода с ленено масло за укрепване на косата

Ядки

Ядките са верен помощник в грижите за здравето на косата.

Те са не само питателни, но съдържат и здравословни мазнини. Яжте по шепа печени ядки, без добавена сол всеки ден.

Авокадо

Този плод е отличен източник на растителни протеини и също съдържа витамини, минерали, незаменими мастни киселини и фибри. Опитайте се да хапвате по половинка авокадо всеки ден.