Как да се предпазим от падането на косата

Съветваме ви като първа стъпка да спрете употребата на маши, сешоари и други уреди, които оказват температурно въздействие .
Как да се предпазим от падането на косата

Написано от Daniela Echeverri Castro

Последна актуализация: 26 август, 2022

През последните години падането на косата се превръща във все по-сериозен проблем както сред мъжете, така и сред жените. Причините за това се крият в редица фактори и външни въздействия, на които излагаме тялото си ежедневно, а и подценяваме. По принцип е нормално всеки ден от главата ви да падат до 100 косъма. Това е приета норма, която показва, че здравословното състояние на косата е добро. Когато обаче започват да падат повече коси, особено на кичури, налице е проблем.

В момента, в който забележите, че косата ви пада повече от нормалното, постарайте се да идентифицирате причината за това. Сред факторите могат да бъдат климат, стрес, анемия, небалансирано хранене, влошено кръвообращение, генетични особености и др.

Искате ли да разберете как да избегнете падането на косата?

Съвети за предпазване от падане на косата

Избягвайте употребата на маши и сешоари

Ако забележите, че косата ви губи своята жизненост и пада стремително, съветваме ви като първа стъпка да спрете  употребата на уреди, които оказват температурно въздействие върху нея. Те могат да предизвикат падането на косата, тъй като я отслабват и дори увреждат.

Балансирана диета

Следването на здравословна диета играе ключова роля в поддържането на здрава и красива коса. Когато организмът ви изпитва недостиг на ценни хранителни вещества, това веднага си проличава по косата – структурата й отслабва и тя започва да се къса. Препоръчваме ви да заложите на меню, богато на витамин А, В, биотин, витамин С, мед, желязо, цинк, протеини и вода.

Пристегнатите прически, характерни за дамите, са друг фактор, който може да предизвика падането на косата. Прекаленото насилване на косата провокира т.нар. „изтегляне”, характеризиращо се с окапване в зоните, където тя е силно пристегната.

Оптималната почивка и качественият сън са предпоставка за здрава коса.

Редица изследвания сочат, че хората, които спят добре, по-рядко се оплакват от този проблем. Умората и изтощението са другите фактори, които създават условия за оредяване на косата.

Грижи за хигиената на косата

  • Употребата на агресивни химикали, съдържащи се в привидно безобидни разкрасителни продукти, е сред другите отслабващи косата фактори. Постоянното използване на бои, например, както и силни шампоани, води до намаляване на виталността на косата. Препоръчваме ви да избягвате употребата им и да залагате на разкрасителни продукти с натурален произход.
  • Има хора, които мият косата си всеки ден. Това не е практика, която е задължителна. Косата по принцип може да остане чиста в продължение на няколко дни. В този смисъл, трябва да й позволяваме да почива, като я предпазваме от прекалено често третиране с почистващи и овлажняващи средства.
  • Преди да пристъпите към оформянето на дадена прическа, важно е да изсушите косата. Мократа коса стимулира капилярните пори да стоят отворени и, като резултат, в процеса на правене на прическата губите повече коса.

Физическа активност

  • Дори да не ви се вярва, упражненията играят важна роля по отношение на здравето на косата. Редовните физически натоварвания стимулират кръвообращението, включително по скалпа.
  • Избягвайте всякакъв род стресови ситуации и тревоги. Именно тези два фактора силно влияят върху виталността и провокират падането на косата.
  • Ако косата ви пада и този процес е постоянен, препоръчваме ви да посетите дерматолог, тъй като именно той ще може да определи с точност какъв е проблемът и кое е най-адекватното лечение.

Натурални средства срещу падането на косата

Алое вера

Алое вера срещу падането на косата

Препоръчваме да търкате скалпа си с кристали алое вера срещу падане на косата.

Лук и лимон

За да се предпазите от падането на косата, съветваме ви да смесите равни части лимонов сок и сок от лук. След това внимателно втрийте получената смес в скалпа си. Масажирайте и оставете да действа 15 минути. Накрая изплакнете.

Кокосово мляко

Кокосово масло срещу падане на косата

Втрийте кокосото мляко в корените на косата си, за да ги подсилите и да я предпазите от падане. Тази процедура ви осигурява не само добро здраве на косата, но и стимулира растежа и блясъка й.

Рибено масло

Рибеното масло предпазва и видимо намалява падането на косата. За целта втрийте добре маслото в скалпа си. Препоръчваме ви да правите тази процедура вечер и да оставите маслото да действа цяла нощ. Изплакнете косата си на сутринта.

Домат

Домати против падане на косата

Доматите са съюзник в тази борба – те притежават свойството да редуцират падането на косата. Смелете един домат. С получената паста масажирайте скалпа си в продължение на 10 минути. Накрая изплакнете.

Може да ви заинтересува ...
Как да имаме здрава, красива коса без начупени краища
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Как да имаме здрава, красива коса без начупени краища

Знаете ли, че банановата маска е един от най-добрите овлажнители, особено ако искате коса без начупени краища. Научете повече по темата днес!



  • Guo EL, Katta R. Diet and hair loss: effects of nutrient deficiency and supplement use. Dermatol Pract Concept. 2017;
  • Vieth, J. T., & Lane, D. R. (2014). Anemia. Emergency Medicine Clinics of North America. https://doi.org/10.1016/j.emc.2014.04.007.
  • Araya L, H., & Lutz R, M. (2003). ALIMENTOS FUNCIONALES Y SALUDABLES. Revista Chilena de Nutrición. https://doi.org/10.4067/S0717-75182003000100001.
  • Murphy C, Redenius R, O’Neill E, Zallek SN. Sleep-isolated trichotillomania: A survey of dermatologists. J Clin Sleep Med. 2007;
  • Zaid AN, Jaradat NA, Eid AM, Al Zabadi H, Alkaiyat A, Darwish SA. Ethnopharmacological survey of home remedies used for treatment of hair and scalp and their methods of preparation in the West Bank-Palestine. BMC Complement Altern Med. 2017;
  • Sharquie KE, Al-Obaidi HK. Onion juice (Allium cepa L.), a new topical treatment for alopecia areata. J Dermatol. 2002;
  • Satheesha Nayak B, Ann CY, Azhar A Bin, Ling ECS, Yen WH, Ashwini Aithal P. A study on scalp hair health and hair care practices among Malaysian medical students. Int J Trichology. 2017;

Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.