Болки в ръцете и краката: какво ги причинява?

· 17.09.2016
Децата и юношите на възраст между 8 и 17 страдат от тях, поради растежа и физическите промени на тялото, които променят структурата им.

Сигурно ви се е случвало, нали? Прибирате се вкъщи с ужасни болки в ръцете и краката, с остро и тежко усещане, което пречи да се движите. Тогава сядате, дори и да не сте уморени.

Важно е да знаете, че това е често срещано неразположение, в резултат на мускулна треска или умората в края на деня. Трябва да започнете да се тревожите, ако болезненото усещане продължи със седмици или месеци.

Прочетете по-долу още за болката в ръцете и краката.

Причини за болки в ръцете и краката

Болката в крайниците е често срещано заболяване. Няма значение на колко години сте. Още повече, че децата и юношите на възраст между 8 и 17 страдат от нея, поради растежа и физическите промени на тялото, които променят структурата им.

А какво причинява болки в ръцете и краката? Нека разберем.

1. Настинка и грип

Болки в крайниците може да се появят при настинка и грип.

Болки в крайниците можат да се появи няколко дни преди останалите симптоми, които обикновено са свързвани с настинка и грип. Това е типичен пример на сезонните вирусни заболявания, които много от нас са изпитвали.

Може би се чудите защо се отразява на ръцете и краката, причинявайки такава силна мускулна болка? Причината е, че вирусната инфекция атакува организма, който реагира, в опит да се предпази.

Освобождават се голям брой лимфоцити в кръвообръщението, които се борят с врага в организма, но това повишава телесната температура и провокира освобождаването на възпалителни молекули, познати с името простагландини. Всички тези процеси предизвиква класическа болка в краката и ръцете, общо неразположение и треска.

Затова първият симптом на настинка и грип е усещането за болезненост в крайниците.

2. Болки в ставите

Болки в ставите

Това е често срещана причина за болка след 50-годишна възраст. Не забравяйте, че ръцете и краката са най-използваните части на тялото през целия ден. Те са съставени от сложни ставни връзки, които могат да се възпалят или износят по най-различни причини.

Това причинява чувство на тежест, умора и парещо усещане в областта на бедрото или рамото. Болката може да не е концентрирана в самата става – често се пренася в заобикалящата я мускулна тъкан или върху целия крайник.

3. Проблеми с кръвообращението

Болките в крайниците може да са причинени от проблеми с кръвообръщението.

Ако болката в ръцете и краката е причинена от лоша циркулация, обикновено е придружена с други симптоми, които е добре да знаете. Обърнете внимание за:

  • Изтръпване на крайниците, придружено от мускулни спазми в ръцете или краката.
  • Поява на язви по ръцете.
  • Загуба на сила в ръцете – например, ако започнете по-често да изпускате нещата, които държите.
  • Главоболие.
  • Синкав оттенък на ноктите.
  • Виене на свят, при изправяне след седнало положение на тялото.
  • Чувство на тежест в краката, подуване на ръцете и пръстите.
  • Поява на разширени вени

Вижте още: Натурални средства за мускулни крампи

4. Фибромиалгия

Ако болката в ръцете и краката е непрекъсната, може би имате фибромиалгия.

Ако болката в ръцете и краката е непрекъсната, в продължение на няколко месеца и пречи на работата и ежедневните действия, може би имате фибромиалгия.

Важно е да сте наясно и с други, свързани симптоми:

  • Болката е придружена със силна умора.
  • Особено болезнените зони са бедрата, шията, ключицата, лакътната става, областта около коляното и дупето.
  • Може да имате проблеми със съня, а най-болезненото време на деня да е сутринта, когато ставате от леглото.
  • Страдате от мигрена, лека загуба на паметта и затруднена концентрация.

Прочетете и това: Подуване на пръстите

В заключение нека припомним, че в общия случай болките в ръцете и краката обикновено са просто в следствие от умората и се появяват в края на деня. Както казахме и в началото – ако болките са трайни във времето и пречат на нормалния ви живот, трябва да посетите лекар.

Не забравяйте колко е важно да водите здравословен начин на живот, да спазвате подходящ хранителен режим и да тренирате редовно. Всичко това ще помогне да контролирате стреса и да избегнете прекомерното напрежение, концентрирано в опорно-двигателната система.