Как да предотвратите и лекувате лошото кръвообращение на краката

15.02.2018
Намалете солта и захарта и правете масажи вечер след дългия работен ден. Опитайте и със специалните терапевтични чорапи

Поддържането на физическа активност може да бъде един от ключовете за подобряване на лошото кръвообращение на краката, тъй като по този начин помагаме да активираме както кръвоносната, така и лимфната система.

В тази статия ще ви разкрием какво представлява това усложнение и особено как да го предотвратите и лекувате.

Лошото кръвообращение на краката: Какво трябва да знаете

Долните крайници са зона за обмен на течности. Това е края на пътя на вените и артериите и позволява на кръвта да се върне към сърцето.

В този процес участват кръвоносните съдове, лимфната система, плазмата и протеините.

Следователно, когато спре да действа, течността се натрупва и не може да се „върне“ до правилното място. Това е много често, защото обикновено краката ни са в низходяща позиция, когато седим седнали или стоим изправени.

Силата на тежестта оказва натиск върху краката и причинява различни симптоми като:

Как да намалите лошото кръвообръщение на краката

Промяната на ежедневните навици е от съществено значение за предотвратяването, лечението или намаляването на този проблем. В началото може да бъде сложно, но завършва с положителни резултати.

Обърнете внимание на тези съвети за подобряване на лошото кръвообръщение на краката:

1. Оправете стойката си

лошото кръвообръщение на краката се лекува и с правилна стойка

  • Ако работите в офис, ставайте от бюрото си от време на време и се разхождайте малко по малко.
  • Можете също така да поставите пейка или кошче за боклук, за да повдигнете краката си, докато стоите пред компютъра.
  • Ако работата ви се състои от стоене прави цял ден, опитайте се да сядате няколко минути на всеки час или да правите няколко стъпки.

При дълги пътувания със самолет или влак, използвайте облегалката за крака и се изправяйте колкото може по-често от седалката си. Ако пътувате с кола, правете почивка на всеки един или два часа.

2. Правете физически упражнения

Не е необходимо тези упражнения да са твърде сложни. Ежедневни разходки, плуване или колоездене може да са достатъчни.

  • Лекото и продължително физическо натоварване е много важно, така че лимфната и кръвоносната система да са активирани.
  • Вмъкнете 30 минути упражнения на ден в графика си.

3. Пийте течности

пийте повече течности, за да излекувате лошото кръвообръщение на краката

Един добър начин да противодействате на лошото кръвообращение на краката е чрез консумирането на течности, които премахват токсините чрез уриниране.

  • Важно е да пиете вода, натурални сокове (прясно изцедени) и билкови отвари (диуретични билки като хвощ или розмарин например), за да постигнете тази цел.
  • Избягвайте алкохола, безалкохолните и кафето, защото те имат обратен ефект.
  • Не забравяйте да пиете 2 литра течност на ден и да ги увеличите до 3, когато е горещо или практикувате спорт.

4. Повдигайте краката си

Освен техниката за почивка на пейка за повдигане на краката, докато работим, можем да се борим с лошото кръвообращение, като повторим този метод, когато се приберем вкъщи.

  • Например, когато седнете на дивана, гледате телевизия, можете да отмаряте петите си върху нощното шкафче или върху стол.
  • Когато лягате, поставете краката си върху таблата и ги подпрете върху стената за няколко минути.
  • Когато спите, можете да поставите няколко възглавнички под прасците. Идеята е, че краката да са на по-високо от сърцето.

5. Яжте повече плодове и зеленчуци

яжте повече плодове, за да коригирате лошото кръвообръщение на краката

Тъй като съдържат много вода и хранителни вещества, те са идеални за здравословна диета, която намалява задържането на течности и лошото кръвообращение на краката.

Когато нашата диета е пълна с протеини и мазнини, лимфната система става претоварена и не функционира правилно.

  • Елиминирайте всички храни, които „затлъстяват“ кръвта и блокират обмяната на течности.
  • Когато е възможно яжте плодове и зеленчуци, които са сурови и сезонни.

6. Вземете студен душ

  • Преди да излезете от банята, напръскайте струя студена вода върху краката си. Покрийте ги с гореща вода и направете същото със студена след това.
  • Този метод осигурява незабавно облекчение, когато усетите болка и умора.
  • Можете също така да повтаряте това сутрин, за да избегнете последствията от прекарването на много часове на неподвижни крайници в една и съща позиция.

7. Носете специални чорапи

носете терапевтични чорапи против лошото кръвообръщение на краката

Те са известни като „чорапи за почивка“ или „терапевтични чорапи“ и са широко използвани за дълги самолетни пътувания. Те не притискат краката и предотвратяват лошото кръвообращение, както и натрупването на течности.

Препоръчваме също да избягвате панталоните, които са твърде тесни и стегнати, тъй като пречат на добрия кръвен поток.

8. Намалете солта и захарта

Натрият и глюкозата са два врага на лимфната и кръвоносната система и затова е много важно да ги намалите във вашата диета.

  • Солта увеличава кръвното налягане, стимулира задържането на течности и уврежда бъбречната функция. За да я замените, можете да използвате ароматни билки или морска сол (в малки количества).
  • В случая на захарта, тя променя нивата на инсулина и ни кара да наддаваме на тегло. Изберете стевия, мед или рожков, за да подсладите чая и десертите.

9. Правете масажи

лошото кръвообръщение на краката се лекува с масажи

Когато се приберете у дома, можете да се насладите на сеанс самомасаж, за да подобрите лошото кръвообращение на краката.

След като приключите с къпането (използвайки техниката за гореща и студена вода), поставете няколко капки есенциално масло от розмарин върху ръцете си и силно разтъркайте крайниците от върховете на пръстите на краката до бедрата.

Когато приключите поставете краката си нагоре (с възглавница или на стената) за половин час.

Как да подобрим кръвообращението

Има няколко фактора, които могат да повлияят на кръвообращението в тялото, особено в крайниците, създаващи дискомфорт по време на ходене, болка и различни симптоми, които ви пречат да извършвате ежедневни дейности.

които искали