Как да използваме пресован чесън за спиране загубата на зрение

Серните съединения в чесъна са идеални за намаляване на високото кръвно налягане и нивата на холестерол, които са в тясна връзка с прогресивната загуба на зрение

Загубата на зрение е здравословен проблем, който често настъпва с възрастта. Въпреки, че той не се случва по един и същи начин при всеки, голям процент от населението страда от този вид затрудненост, свързана със старостта.

Проблемът е, че някои хора пренебрегват това и започват да обръщат внимание едва когато състоянието е стигнало тежки, почти необратими етапи.

По тази причина лекарите и специалистите препоръчват да подобрите навиците си, особено когато става въпрос за хранене.  

Очите ви се нуждаят от есенциални мастни киселини, витамини и антиоксиданти, за да функционират оптимално и да се предотврати влошаване на състоянието им.

Ето защо трябва хубаво да разгледате хранителните си навици и да добавите храни, които са полезни за очите.

Консумирането на чесън всеки ден например, може да предотврати и дори да обърне процеса на макулна дегенерация.  

Това се случва, благодарение на високото съдържание на серни съединения и основни минерали, които защитават мембраните на очите.

Какво е макулна дегенерация?

2-makulna-degeneratsia

Макулната дегенерация е заболяване на окото, което се характеризира с бавно влошаване на централното и ясно зрение. То прави трудно виждането  на малки детайли и четенето.

Среща се по-често при хора над 60 години, въпреки че се случва и на по-млади хора.

То настъпва, когато макулата, малка зона в ретината, е засегната или има някакво увреждане. Това обикновено е част от естествения процес на стареене. Може да се ускори и от продължително практикуване на лоши навици и развитието на определени болести.  

Пациентите с това заболяване имат замъглено зрение, тъмни области или изкривяване в централното зрение, а понякога и постоянна загуба на централното зрение.

Как може чесънът да помогне на пациенти с макулна дегенерация и загуба на зрението?

Чесънът е популярен като една от най-добрите храни при грижа за зрението, благодарение на високото си съдържание на нутриенти и други полезни свойства.

Съединенията, получени от сяра, както селенът и витамините, действат, за да намалят симптомите на макулна дегенерация.

Неговото мощно антиоксидантно и противовъзпалително действие защитава клетките на очите и предотвратява разрушаването от действието на свободните радикали.

Освен това той е страхотна храна за контролиране на високото кръвно налягане и нивата на холестерол, и двете свързвани с увреждането на очите и загубата на зрението.

Кръвното налягане и връзката му със зрението

3-kryvno-nalyagane

Пациентите с високо кръвно налягане е по-вероятно да имат загуба/проблеми със зрението от другите хора. 

Това е така заради ограниченията в притока на кръв, което има негативно въздействие върху функционирането на ретината.

За доброто си функциониране, тази част от окото зависи от нивата на кислород, така че ограниченият приток на кръв излага на риск здравето на очите ви.

Чесънът подобрява притока на кръв и намалява систоличното кръвно налягане до стабилни нива.

Холестеролът и здравето на очите

Прекалено високият холестерол в кръвния поток не само задейства нездравословни реакции на ниво сърдечно-съдова система, но също така е свързан с натрупването на мастни депозити зад ретината.

Тези липиди може да намалят вашето зрение и в дългосрочен план да доведат до загуба на зрението.

Чесънът съдържа сяра и мощни антиоксиданти, които предотвратяват синтеза на лош и общ холестерол.

Как трябва да приготвите чесъна, за да се грижите за зрението си?

4-presa-za-chesun

Ще имате нужда от кухненски прибор, известен като преса за чесън, който е създаден, за да смачка скилидка чесън, като я натиска през множество малко дупки. Той има малък лост, който служи за превръщане на скилидката в гъста паста. 

Разбира се, ако нямате преса, може да изберете друга опция, като дъска за рязане или хаванче и чукало.

Начин на консумация

  • За да се възползвате от предимствата на консумацията на чесън, се препоръчват една или две скилидки.
  • Винаги трябва да го консумирате суров, защото когато готвите чесъна, той губи до 90% от полезните си свойства.
  • Може да го комбинирате с малко лимонов сок и зехтин.

Колко често трябва да го добавяте към диетата си? Сега, когато знаете колко е полезен за зрението, спрете да си намирате извинения и го консумирайте редовно.

 

които искали